Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Grote storing spamfilters

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Er staan bij mij zelfs vier mails (forum mail) afkomstig van [email protected] in spam quarantaine.

    Dus je kunt er weinig van zeggen.
    Het blijft techniek in combinatie met mensenwerk. Vergeet niet dat er heel veel mensen thuiswerken.

    Dat dit extra druk geeft op de beveiliging van het product lijkt mij niet onlogisch.
    Laatst bewerkt door Guest01; 24 Jan 2021, 09:47.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Whitlisting is whitelisting, ongeacht het onderwerp. Als daar door je provider van wordt afgeweken, kun je er zeker van zijn dat de spamservice die zij gebruiken, niet correct is ge-fine tuned. Met alle bekende gevolgen vandien.

      Whitelisting is sowieso niet handig omdat het een goedwerkende anti-spam service gedeeltelijk verlamt (welles-nietes). Het is dan net zoals met mensen: ga je iets forceren tegen hun natuur in, dan worden ze onvoorspelbaar en kunnen ze hele gekke sprongen maken
      https://megabite.nl/kb/hoe-zorg-je-e...rdt-aangezien/

      Reageer


      • #18
        mail-tester.com check gedaan met als resultaat een score 10/10 .
        Mailen naar andere partijen geeft geen enkel probleem, getest met o.a. Gmail, Microsoft Outlook 365, etc.

        Graag jullie prompte aandacht aangezien onze klanten nu enorm beperkt worden in hun communicatie.

        Hopelijk wordt dit opgepikt, details van de foutmeldingen en betrokken domeinen verschaffen we graag in een PB.

        Groet,
        Jean-Paul de Jonge

        Reageer


        • #19
          Probeer het anders eens via WhatsApp :

          https://api.whatsapp.com/send?phone=310118225575

          Reageer


          • #20

            Reageer


            • #21
              Raar verhaal want ZeelandNet gebruikt zelf niet eens DNSSEC.

              Reageer


              • #22
                Tja, helemaal eens. Ik kreeg net het transscript van de chat binnen, oordeel zelf maar..

                Marjolein:
                Goedemiddag, ik ben Marjolein. Hoe kan ik je helpen?

                Inter Delta Communicatie: Goedemiddag, hopelijk kunt u ons helpen
                Inter Delta Communicatie: Wij zijn een communicatie dienstverlener. We krijgen van verschillende klanten van ons door dat de gestuurde mails momenteel bij Zeelandnet worden geweigerd met een Error 550 The content of this message looked like spam.
                Marjolein:
                Dus jullie mail wordt geweigerd bij zeelandnet klanten?

                Inter Delta Communicatie: Dit betreft mail vanaf verschillende domeinen, vanaf verschillende IP adressen en met gebruik van verschillende providers
                Marjolein:
                maar allemaal naar zeelandnet email adressen?

                Inter Delta Communicatie: Niet onze mail maar de mail van klanten van ons. Deze gebruiken dus verschillende services om mail te versturen naar Zeelandnet klanten. Naar andere providers geen probleem en in het verleden ook nooit problemen gehad naar Zeelandnet.
                Inter Delta Communicatie: Is volgens mij vanaf afgelopen vrijdag aan de gang
                Marjolein:
                Dus je bent zelf de domeinbeheerder?

                Inter Delta Communicatie: Wij beheren voor een aantal klanten het domein, voor een aantal klanten niet.
                Marjolein:
                Het gaat erom dat het domein DNSSEC goed gezet moet worden. Dat moet de domeinbeheerder dan doen

                Inter Delta Communicatie: Weigeren het spamfilter dan vanaf nu alle mails vanaf domeinen waarvoor DNSSEC niet staat opgezet? Dus een correct DKIM, DMARC en SPF is niet meer voldoende?
                Marjolein:
                Dat is correct

                Inter Delta Communicatie: Dan zijn er een heleboel mensen niet blij met Zeelandnet.
                Marjolein:
                Ik hoop het niet

                Inter Delta Communicatie: Ga er maar wel vanuit. Het is voor de meeste mensen een hele tour om DNSSEC in te stellen. Ik ga er voor de klanten waarvoor wij het domein beheren mee aan de slag, dat komt wel goed. Maar voor andere die wat minder technisch onderlegd zijn wordt dit een hele lastige denk ik.
                Marjolein:
                Oke, ik ga dit meenemen en doorgeven

                Inter Delta Communicatie: Daarnaast, bij alle grote jongens als Microsoft en Googla kan je prima terecht zonder DNSSEC dus met enkel DKIM, DMARC en een correct opgezet SPF record.
                Inter Delta Communicatie: Ik zal het in ieder geval ook even op het forum melden zodat andere mensen hun voordeel er mee kunnen doen.
                Marjolein:
                Dank je wel, dat zou fijn zijn

                Marjolein:
                Ik ga de feedback doorgeven

                Inter Delta Communicatie: Graag, het is zeker niet mogelijk op de hoogte gehouden te worden of lezen jullie mee op het forum?
                Marjolein:
                Ja mijn collega's lezen mee op het forum

                Inter Delta Communicatie: Okay, bedankt
                Marjolein:
                Jij ook bedankt voor je feedback

                Marjolein:
                Fijne dag nog

                Reageer


                • #23
                  interdeltacommunicatie ik heb het nagekeken en het klopt niet: op een van de domeinen die dit probleem heeft, is DNSSEC gewoon ingeschakeld.

                  Reageer


                  • #24
                    GoeRoe

                    Reageer


                    • #25
                      Er is door DELTA een ticket geopend bij de leverancier van de spamfilters.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                        Er is door DELTA een ticket geopend bij de leverancier van de spamfilters.
                        Ik kan ook niet op het spamfilter via de webmail zeelandnet komen.

                        Was nooit een probleem. Mensen die mij een mail sturen krijgen deze foutcode!

                        550 5.0.0 Mail rejected.

                        Reageer


                        • #27
                          DNSSEC test :

                          https://internet.nl/mail/zeelandnet.nl/

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Wat is dit? Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (492).png
Bekeken: 198
Grootte: 276,7 Kb
ID: 190091

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                              Wat is dit? Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname (492).png Bekeken: 0 Grootte: 276,7 Kb ID: 190091
                              Toelichting op testrapport (internet.nl)

                              Kennisbank (internet.nl)

                              Laatst bewerkt door driepinter; 25 Jan 2021, 19:44.

                              Reageer


                              • #30
                                Bedankt, maar heeft dus niets met mijn mail te maken? Ik kom namelijk niet meer in mijn spamfilter.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X