Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Grote storing spamfilters

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • GoeRoe
    antwoordde
    Er is door DELTA een ticket geopend bij de leverancier van de spamfilters.
    GoeRoe in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • interdeltacommunicatie
    antwoordde
    GoeRoe
    interdeltacommunicatie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    interdeltacommunicatie ik heb het nagekeken en het klopt niet: op een van de domeinen die dit probleem heeft, is DNSSEC gewoon ingeschakeld.
    GoeRoe in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • interdeltacommunicatie
    antwoordde
    Tja, helemaal eens. Ik kreeg net het transscript van de chat binnen, oordeel zelf maar..

    Marjolein:
    Goedemiddag, ik ben Marjolein. Hoe kan ik je helpen?

    Inter Delta Communicatie: Goedemiddag, hopelijk kunt u ons helpen
    Inter Delta Communicatie: Wij zijn een communicatie dienstverlener. We krijgen van verschillende klanten van ons door dat de gestuurde mails momenteel bij Zeelandnet worden geweigerd met een Error 550 The content of this message looked like spam.
    Marjolein:
    Dus jullie mail wordt geweigerd bij zeelandnet klanten?

    Inter Delta Communicatie: Dit betreft mail vanaf verschillende domeinen, vanaf verschillende IP adressen en met gebruik van verschillende providers
    Marjolein:
    maar allemaal naar zeelandnet email adressen?

    Inter Delta Communicatie: Niet onze mail maar de mail van klanten van ons. Deze gebruiken dus verschillende services om mail te versturen naar Zeelandnet klanten. Naar andere providers geen probleem en in het verleden ook nooit problemen gehad naar Zeelandnet.
    Inter Delta Communicatie: Is volgens mij vanaf afgelopen vrijdag aan de gang
    Marjolein:
    Dus je bent zelf de domeinbeheerder?

    Inter Delta Communicatie: Wij beheren voor een aantal klanten het domein, voor een aantal klanten niet.
    Marjolein:
    Het gaat erom dat het domein DNSSEC goed gezet moet worden. Dat moet de domeinbeheerder dan doen

    Inter Delta Communicatie: Weigeren het spamfilter dan vanaf nu alle mails vanaf domeinen waarvoor DNSSEC niet staat opgezet? Dus een correct DKIM, DMARC en SPF is niet meer voldoende?
    Marjolein:
    Dat is correct

    Inter Delta Communicatie: Dan zijn er een heleboel mensen niet blij met Zeelandnet.
    Marjolein:
    Ik hoop het niet

    Inter Delta Communicatie: Ga er maar wel vanuit. Het is voor de meeste mensen een hele tour om DNSSEC in te stellen. Ik ga er voor de klanten waarvoor wij het domein beheren mee aan de slag, dat komt wel goed. Maar voor andere die wat minder technisch onderlegd zijn wordt dit een hele lastige denk ik.
    Marjolein:
    Oke, ik ga dit meenemen en doorgeven

    Inter Delta Communicatie: Daarnaast, bij alle grote jongens als Microsoft en Googla kan je prima terecht zonder DNSSEC dus met enkel DKIM, DMARC en een correct opgezet SPF record.
    Inter Delta Communicatie: Ik zal het in ieder geval ook even op het forum melden zodat andere mensen hun voordeel er mee kunnen doen.
    Marjolein:
    Dank je wel, dat zou fijn zijn

    Marjolein:
    Ik ga de feedback doorgeven

    Inter Delta Communicatie: Graag, het is zeker niet mogelijk op de hoogte gehouden te worden of lezen jullie mee op het forum?
    Marjolein:
    Ja mijn collega's lezen mee op het forum

    Inter Delta Communicatie: Okay, bedankt
    Marjolein:
    Jij ook bedankt voor je feedback

    Marjolein:
    Fijne dag nog
    interdeltacommunicatie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Raar verhaal want ZeelandNet gebruikt zelf niet eens DNSSEC.
    driepinter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • interdeltacommunicatie
    antwoordde
    interdeltacommunicatie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Probeer het anders eens via WhatsApp :

    https://api.whatsapp.com/send?phone=310118225575
    driepinter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • interdeltacommunicatie
    antwoordde
    mail-tester.com check gedaan met als resultaat een score 10/10 .
    Mailen naar andere partijen geeft geen enkel probleem, getest met o.a. Gmail, Microsoft Outlook 365, etc.

    Graag jullie prompte aandacht aangezien onze klanten nu enorm beperkt worden in hun communicatie.

    Hopelijk wordt dit opgepikt, details van de foutmeldingen en betrokken domeinen verschaffen we graag in een PB.

    Groet,
    Jean-Paul de Jonge
    interdeltacommunicatie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Whitlisting is whitelisting, ongeacht het onderwerp. Als daar door je provider van wordt afgeweken, kun je er zeker van zijn dat de spamservice die zij gebruiken, niet correct is ge-fine tuned. Met alle bekende gevolgen vandien.

    Whitelisting is sowieso niet handig omdat het een goedwerkende anti-spam service gedeeltelijk verlamt (welles-nietes). Het is dan net zoals met mensen: ga je iets forceren tegen hun natuur in, dan worden ze onvoorspelbaar en kunnen ze hele gekke sprongen maken
    https://megabite.nl/kb/hoe-zorg-je-e...rdt-aangezien/
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Er staan bij mij zelfs vier mails (forum mail) afkomstig van [email protected] in spam quarantaine.

    Dus je kunt er weinig van zeggen.
    Het blijft techniek in combinatie met mensenwerk. Vergeet niet dat er heel veel mensen thuiswerken.

    Dat dit extra druk geeft op de beveiliging van het product lijkt mij niet onlogisch.
    Guest01 in E-mail
    Laatst bewerkt door Guest01; 24 Jan 2021, 08:47.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

    Dank je wel ,maar in feite moet dit toch niet mogelijk zijn
    De grote Spam doorlaten ,en veilige adressen .in Spam?
    Er staan bij mij zelfs vier mails (forum mail) afkomstig van [email protected] in spam quarantaine.

    Dus je kunt er weinig van zeggen.
    driepinter in E-mail
    Laatst bewerkt door driepinter; 23 Jan 2021, 14:30.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

    550 The content of this message looks like spam.

    (Dit betreft mail zowel vanaf zakelijke ZeelandNet- als externe servers, inclusief een grote verzender als Mailchimp, met alle DNS/DKIM/SPF op orde, maanden- of jarenlang geen wijzigingen in geweest maar wordt nu plots geweigerd)
    Van de week toevallig ook een keer gehad met een outlook.com adres, maar nu is het weer over.

    Dus zal wel een tijdelijke zaak zijn denk (hoop) ik.
    driepinter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Bij mij staan familieleden en kennissen allemaal op de witte lijst.
    Ik denk dat je daarmee juist je eigen voordeur opzet voor spammers. Gebruik whitelisting alleen bij hoge uitzondering.

    Webkabouter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • koekeroe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Whitelist


    Als je mail wilt ontvangen van een specifieke afzender ongeacht de inhoud van het bericht, dan kun je deze whitelisten. Doe dit alleen als je zeker weet dat de afzender zijn e-mail adres verifieerd en alleen veilige inhoud verstuurt.
    Het instellen van de whitelist doe je op de volgende manier:
    Dank je wel ,maar in feite moet dit toch niet mogelijk zijn
    De grote Spam doorlaten ,en veilige adressen .in Spam?
    koekeroe in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Whitlisting is whitelisting, ongeacht het onderwerp.

    Probeer whitelisting zoveel mogelijk te voorkomen omdat het een security breach kan veroorzaken.
    Het is mij toentertijd zo uitgelegd door een medewerkster van zeelandnet.

    Overigens heb ik zelf persoonlijk weinig tot geen problemen met spam. Ik klop het direct af op mijn eikenhouten bureau, ha,ha, ha.
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X