Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ZeelandNet accounts slaan wachtwoord niet op

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • ZeelandNet accounts slaan wachtwoord niet op

    Dit is het vervolg op mijn topic Account worden na gebruik steeds uitgelogd. Iets met cookies? wat inmiddels gesloten is.

    Sinds 15/16 januari is het probleem weer terug helaas!!


    Nog even in het kort wat er aan de hand is:
    We hebben 4 emailaccounts bij ZeelandNet.
    Ieder dag moet ik opnieuw de wachtwoorden opgeven. Deze houdt het account niet vast.
    Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik zelf wat instellingen in de cookies had gewijzigd.
    Niemand hier op het forum had de oplossing.
    Na een maand of 2 was begin januari het probleem op eens verdwenen maar afgelopen weekend weer terug.

    Op dit forum had ik de tip gekregen de emailinstellingen te controleren.
    Dit heb ik gisteren gedaan maar dit blijkt vandaag toch niet de oplossing.
    2 accounts staan nu op de nieuwe instelling en 2 accounts op de oude instelling.

    De foutmelding die ik krijg is:
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2021-01-21 Foutmelding.JPG
Bekeken: 715
Grootte: 94,0 Kb
ID: 189874

    vervolg in reactie hieronder ivm storing op dit forum

  • #2
    Hier heb ik bij 2 accounts het vinkje weggehaald bij Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA)

    En bij dezelfde accounts op tabblad geavanceerd het volgende gewijzigd bij uitgaande mail
    25 gewijzigd naar 465
    en type verbinding van TLS naar SSL
    Dit beiden volgens de video van Delta over het instellen van je zeelandnetaccount in outlook 2007.

    Ik krijg dus steeds pop ups om het netwerkwachtwoord op te geven. Doe doe ik iedere keer en vink opslaan aan.
    Maar het opslaan lukt op de een of ander manier niet.

    Moderator: kan ZeelandNet mij helpen?
    Of iemand anders mag uiteraard ook..... :-)

    Ik ben er na een maand of 3 echt wel klaar mee.

    Het uploaden van de afbeeldingen lukt nu helaas even niet door de storing hier op het forum.








    Reageer


    • #3
      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: aanmeldingsgegevens.JPG
Bekeken: 554
Grootte: 12,8 Kb
ID: 189877 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: pop up.JPG
Bekeken: 596
Grootte: 22,7 Kb
ID: 189878 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: geavanceerd.JPG
Bekeken: 544
Grootte: 11,4 Kb
ID: 189879

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: aanmeldingsgegevens.JPG
Bekeken: 554
Grootte: 12,8 Kb
ID: 189877 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: pop up.JPG
Bekeken: 596
Grootte: 22,7 Kb
ID: 189878 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: geavanceerd.JPG
Bekeken: 544
Grootte: 11,4 Kb
ID: 189879
        Het staat er duidelijk : De e-mail server heeft u inlognaam afgewezen

        Dus probeer een andere inlognaam anders zul je het probleem nooit oplossen.

        Dus niet brasser maar bv: [email protected]

        Reageer


        • #5
          Bedankt driepinter!
          Ga ik proberen. Dit was ook nog een gedachtengang van mij maar het staat al meer dan 20 jaar zo en op de instructievideo van Delta staat ook dat je alleen het gedeelte voor @ in moet vullen.
          Het resultaat laat ik weten.

          Het probleem heb ik trouwens alleen op de laptop en niet op mijn smartphone met imap.

          Reageer


          • #6
            Hoi

            Ik heb dit probleem ook op 1 pc gehad en daar bleek het te liggen aan een update van microsoft office. Als je toevallig een printer van HP hebt dan zou het wel eens daar aan kunnen liggen.
            De service van HP stoppen en zorgen dat hij niet meer automatisch start en het probleem was bij mij opgelost.
            Zie ook artikel van Microsoft hierover
            https://support.microsoft.com/nl-nl/...c-be2e50047a75

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Henri63 Bekijk bericht
              Hoi

              Ik heb dit probleem ook op 1 pc gehad en daar bleek het te liggen aan een update van microsoft office. Als je toevallig een printer van HP hebt dan zou het wel eens daar aan kunnen liggen.
              De service van HP stoppen en zorgen dat hij niet meer automatisch start en het probleem was bij mij opgelost.
              Zie ook artikel van Microsoft hierover
              https://support.microsoft.com/nl-nl/...c-be2e50047a75
              Toen ik dit las dacht ik meteen dit moet het zijn!
              De update kan ik me nog vaag herinneren ja en soms krijg ik ook melding over een wijziging van microsoft account.
              Een stuurprogramma voor een HP printer staat ook op onze laptop!

              Volgens de instructie heb ik nu task scheduler aangepast en na een dag wachten vandaag de laptop opgestuurd en outlook mail zonder problemen opgestart!
              Ook een ander probleem is hiermee opgelost. Ik doe mee met marktonderzoek. Voor dit onderzoek staat er een tracker op de laptop en die ga ook een melding over het niet opgeslagen van een startpagina. Ook dat is nu verholpen.

              Dankjewel voor je bericht Henri63!!

              Reageer


              • #8
                Het is voor dit probleem mosterd na de maaltijd, maar Outlook 2007 (en Office 2007) krijgen geen updates meer en zijn niet veilig meer te gebruiken, net als Windows Live Mail.
                Heb je kinderen op de basis- of middelbare school, dan kun je gratis of voor een paar euro de nieuwste versie van Office gebruiken.
                Dat zou dit probleem niet voorkomen hebben, want een Windows update was de oorzaak, maar... laatjeniethackmaken

                Reageer


                • #9
                  Goeroe, ik ben erg benieuwd hoe ik dan via het middelbaar onderwijs daar dan aan kan komen.

                  Reageer


                  • #10
                    Voor voortgezet onderwijs :


                    Microsoft Student Advantage - Slim.nl

                    Office suites >Software - Slim.nl

                    Productinfo - Slim.nl
                    Laatst bewerkt door driepinter; 26 Jan 2021, 12:32.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Inmiddels hebben we een nieuwe laptop aangeschaft en wil ik de Office programma's erop hebben. Op de nieuwe laptop wil ik een mail programma wat met POP3 werkt. Werken u genoemde Office programma's met POP3? Weet u dat toevallig?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
                        Weet u dat toevallig?
                        Ja dat is mogelijk. Houd er wel rekening mee dat als je Outlook zonder Exchange server gebruikt, de functionaliteit tot 60% wordt beperkt (voor regulier emailgebruik is dat geen probleem hoor).
                        Voor vragen over Outlook kun je ook bij de leverancier van je Office licentie terecht en natuurlijk op het web @

                        https://support.microsoft.com/nl-nl/...e-ddca85d5b1c9
                        https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 May 2021, 22:59.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Ja dat is mogelijk. Houd er wel rekening mee dat als je Outlook zonder Exchange server gebruikt, de functionaliteit tot 60% wordt beperkt (voor regulier emailgebruik is dat geen probleem hoor).
                          Voor vragen over Outlook kun je ook bij de leverancier van je Office licentie terecht en natuurlijk op het web @

                          https://support.microsoft.com/nl-nl/...e-ddca85d5b1c9
                          https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

                          Wat houdt in: als je Outlook zonder Exchange server gebruikt?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
                            Wat houdt in: als je Outlook zonder Exchange server gebruikt?
                            Exchange is een centrale 'database' waar jouw Outlook aan wordt gekoppeld ('octopus met digitale armen').
                            Het zorgt ervoor dat e-mails, contacten en afspraken in dat systeem met elkaar worden gedeeld tussen alle computers die op de Exchange server zijn aangekoppeld.

                            Als je Outlook zonder Exchange server gebruikt, moet je de gecentraliseerde functies dus missen. Maar dan nog is het, met de functies die overblijven, zeer de moeite waard om het mailprogramma te gebruiken.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X