Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Webmail: probleem verzenden imbedded pictures

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    en wat gebeurt er als je dit met een kleiner bestand probeert van maximaal 500 Kb?

    Reageer


    • #17
      Kleintjes, zoals ik al eerder aangaf in deze thread,doen het meestal wel.
      De exacte grote nog niet bekeken.
      Hoe kom je aan het 500 kb getal ?

      Reageer


      • #18
        Als je het netjes via dit knopje doet heb je die problemen niet.
        Bijgevoegde bestanden

        Reageer


        • #19
          Ik wilde je een kleiner bestand laten testen, 500Kb was het eerste formaat wat in gedachte kwam. Driepinter heeft een goede opmerking. Hoe zet je de afbeelding in het bericht? Via de knopjes of op een andere manier? Mogelijk had je al geprobeerd (en ik er naar gevraagd) maar gaan het met elke browser verkeerd?

          Reageer


          • #20
            Wat driepinter voorstelt is hetzelfde als attachment invoegen, en dat heeft de revue al gepasseerd.

            Probeer het eens met windows sniping tool en ctrl-v ?

            Zo plak je direct in the html opmaak, maar gaat dikwijls fout, behalve 1 enkel klein plaatje... 2 of zo gaat mis.

            Reageer


            • #21
              Als je dwars blijft zul je het probleem nooit opgelost krijgen.

              Zie jij een attachment wanneer je deze knop gebruikt ?

              Ik niet, de ctrl-v methode werkt gewoon niet dus dan blijf je het verkeerd doen.

              Als je meerdere plaatje in een mail wilt plakken zul je het met aparte jpg's moeten doen afkomstig uit mspaint.

              En deze dan allemaal via deze knop in de mail invoegen anders gaat het niet werken.
              Laatst bewerkt door driepinter; 27 Jan 2021, 20:23.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Als je dwars blijft zul je het probleem nooit opgelost krijgen.

                Zie jij een attachment wanneer je deze knop gebruikt ?

                Ik niet, de ctrl-v methode werkt gewoon niet dus dan blijf je het verkeerd doen.

                Als je meerdere plaatje in een mail wilt plakken zul je het met aparte jpg's moeten doen afkomstig uit mspaint.

                En deze dan allemaal via deze knop in de mail invoegen anders gaat het niet werken.
                Waar slaat dit op Joris ?

                Het werkt wel en heeft niets te maken met 'verkeerd doen'.

                En zoals ik al eerder zei, attachments werken gewoon, maar daar gaat de vraag niet over.
                Alleen imbedding in het bericht loopt spaak bij meerdere plaatjes, of er is een maximale grote limiet die wij niet kunnen zien.
                Daarom dacht ik aan een server limit ergens.

                Reageer


                • #23
                  Zie onderaan een testbericht, naar GMAIL.
                  Twee plaatjes ingevoegd met ctrl-v.
                  Eerst ging het mis, maar 2 plaatjes lukt nu al. Is er iets veranderd ?
                  Zal er nog een paar aan plakken om te checken.
                  Bijgevoegde bestanden

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door johd Bekijk bericht
                    Zie onderaan een testbericht, naar GMAIL.
                    Twee plaatjes ingevoegd met ctrl-v.
                    Eerst ging het mis, maar 2 plaatjes lukt nu al. Is er iets veranderd ?
                    Zal er nog een paar aan plakken om te checken.
                    In thunderbird werkt ctrl v wel om een afbeeldingen in te voegen.

                    Reageer


                    • #25
                      Ik geef dit op Jeroen mag dit proberen verder duidelijk te maken.

                      Reageer


                      • #26
                        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: schermopname.png
Bekeken: 150
Grootte: 423,7 Kb
ID: 190325
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Ik geef dit op Jeroen mag dit proberen verder duidelijk te maken.
                        Klik op de gewenste foto file (vermoedelijk een .jpg bestand) en druk tegelijkertijd op cntrl en C. Ga dan in TB, maak een nieuw bericht aan, type je tekst en ga dan met je cursor naar waar je de foto wil plakken. Druk dan tegelijkertijd op ctrl en V.
                        Daarna zal je misschien je foto kleiner willen maken door aan een hoek de rand van de foto te verslepen.
                        Laatst bewerkt door Guest01; 31 Jan 2021, 11:53.

                        Reageer


                        • #27
                          Wat Waarheid zegt.
                          Lukt het jou om bijvoorbeeld 10 plaatjes in te plakken en te verzenden ?
                          3 gaat nog hier.

                          Ze zouden tesamen denk ik niet meer dan 12mb mogen zijn. Immers in mail is een plaatje een attachment in htmltext, en niet een explicite attachment.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door johd Bekijk bericht
                            Wat Waarheid zegt.
                            Lukt het jou om bijvoorbeeld 10 plaatjes in te plakken en te verzenden ?
                            3 gaat nog hier.

                            Ze zouden tesamen denk ik niet meer dan 12mb mogen zijn. Immers in mail is een plaatje een attachment in htmltext, en niet een explicite attachment.
                            Bij thunderbird is dat geen probleem,net even met 8 afbeelding geprobeerd en dat gaat, je kunt het formaat aanpassen en slepen met je afbeeldingen.

                            Beetje slordig maar ik denk dat je kunt zien wat ik bedoel. Normaal zou je scrollen. Het aantal MB is denk zo'n 8MB of minder.

                            Webmail gebruik ik niet.
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: schermopname(1).png Bekeken: 0 Grootte: 586,6 Kb ID: 190332 Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: schermopname(2).png Bekeken: 0 Grootte: 768,2 Kb ID: 190333 Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: schermopname(3).png Bekeken: 0 Grootte: 788,0 Kb ID: 190334
                            Laatst bewerkt door Guest01; 31 Jan 2021, 14:05.

                            Reageer


                            • #29
                              Het lukt mij sowieso niet om een foto via copy en paste in een bericht te zetten.Ik kan me voorstellen dat, als copy / paste wel werk, de afbeelding mogelijk wel in de mail gezet wordt, maar niet goed verzonden kan worden.

                              Via de optie 'afbeelding invoegen' zou het wel moeten werken.

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: afbeelding1.jpg
Bekeken: 109
Grootte: 41,8 Kb
ID: 190338

                              Vervolgens klik je daar op het 'vergrootglas', waarna je de optie 'Afbeelding toevoegen' klikt.

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: afbeelding2.jpg
Bekeken: 129
Grootte: 57,2 Kb
ID: 190339
                              Daarna ga je naar bv. je bureablad, waarna ik de afbeelding toevoegde.

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: afbeelding3.jpg
Bekeken: 109
Grootte: 53,6 Kb
ID: 190340

                              en de afbeelding staat in de mail, en kan verzonden worden.

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: afbeelding4.jpg
Bekeken: 96
Grootte: 66,0 Kb
ID: 190341

                              Reageer


                              • #30
                                Desondanks zou ik je gewoon aanraden alles in een bijlage te stoppen en het zo te versturen.
                                Dat werkt veel makkelijker

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X