Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Pas op voor deze spam !!!

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Pas op voor deze spam !!!

    Waarschuwing !!!!
    Zojuist de volgende spam ontvangen met als onderwerp:

    Lidl
    "Uuw meeniing is geeld waaard" (staat letterlijk zo geschreven !!)
    afkomstig van: Kllantenseervice <[email protected]>

    Staatsloterij
    "Wil jij 3Ojaar lang1O.OOOnetto per jaar maand ontvangen"
    afkomstig van: WinactieNL <[email protected]>

  • #2
    Shhittt weeer bbetraaaapt :-)
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

    Reageer


    • #3
      het ergste is nog dat zeelandnet dit niet uitfiltert en het overlaat aan hun klanten die er zoals ik nog minder van snappen.
      ik ga dan ook mail zeelandnet verlaten want ik kom om in de spam en andere rotzooi waar ik niet om vraag, het wordt
      tijd dat de internet mogelijkheden zo zijn ingesteld dat alleen die adressen die jij goedgekeurd hebt je kunnen benaderen
      tot dat je die weer blokkeert, en niet zoals zeelandnet nu voorstelt hier heb je een spamfilter en zoek het zelf maar uit
      want ondanks dat je het gehele adres in de zwarte lijst zet blijven ze komen.
      Zeelandnet zou die computers die die rotzooi verspreiden moeten blokkeren zodat ze die pc niet meer
      kunnen gebruiken of maak de straat en adres eens bekend zou ook wel helpen denk ik.
      Verder is het jammer van alle goed willende forum medewerkers die hun best doen, maar waarschijnlijk niets mogen
      van hun chefs en hogerhand.
      vgr; turfsteker

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
        het ergste is nog dat zeelandnet dit niet uitfiltert en het overlaat aan hun klanten die er zoals ik nog minder van snappen.
        ik ga dan ook mail zeelandnet verlaten want ik kom om in de spam en andere rotzooi waar ik niet om vraag, het wordt
        tijd dat de internet mogelijkheden zo zijn ingesteld dat alleen die adressen die jij goedgekeurd hebt je kunnen benaderen
        tot dat je die weer blokkeert, en niet zoals zeelandnet nu voorstelt hier heb je een spamfilter en zoek het zelf maar uit
        want ondanks dat je het gehele adres in de zwarte lijst zet blijven ze komen.
        Zeelandnet zou die computers die die rotzooi verspreiden moeten blokkeren zodat ze die pc niet meer
        kunnen gebruiken of maak de straat en adres eens bekend zou ook wel helpen denk ik.
        Verder is het jammer van alle goed willende forum medewerkers die hun best doen, maar waarschijnlijk niets mogen
        van hun chefs en hogerhand.
        vgr; turfsteker
        Ben het roerend met je eens ,het is hun product

        Reageer


        • #5
          [email protected] waarbij x en y steeds ad random worden ingevuld, dus eindeloos veel mogelijkheden.
          Vergeet ook nooit dat 100% in de techniek niet bestaat en dat 99% goud kost.
          Laatst bewerkt door zappy17; 21 Dec 2020, 16:36.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
            [email protected] waarbij x en y steeds ad random worden ingevuld, dus eindeloos veel mogelijkheden.
            Vergeet ook nooit dat 100% in de techniek niet bestaat en dat 99% goud kost.
            Laatst bewerkt door Guest01; 23 Dec 2020, 06:30.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
              Waarschuwing !!!!
              Niet prettig, spam.
              Op basis van mijn eigen ervaring verwerkt SpamExperts (Zeelandnet) gemiddeld 1700+ voudte emails per account per dag.

              Inderdaad, daar slippen regelmatig emails tussendoor (ook tot mijn ergernis). Om daarbij gelijk te wijzen naar degene die de email doorschuift is imho iewat kort door de bocht. Het is echt belangrijk om bij het ontvangen van dergelijke email je Zeelandnet anti-spam service te trainen.

              Houd er svp rekening mee dat dit in 95% van de gevallen te mak en heeft met je eigen surfgedrag en hoe actief je bent op social media.

              Zelf weinig tot geen problemen met het ontvangen van spam via Zeelandnet mailer(s). Aantal is zeer beperkt en indien wel het geval dan neem ik daar actie op mbv de anti-spam service.

              Het is en blijft een kat-en-muisspelletje...

              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: image_1330.jpg
Bekeken: 298
Grootte: 13,3 Kb
ID: 189125 ?
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Dec 2020, 12:43.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                Thunderbird heeft een zelflerend filter dat van je acties leert welke berichten legitiem en welke ongewenst zijn.
                Nadeel van dit soort functionaliteit is dat het leed dan al is geschied omdat je de mail dan al binnen hebt gekregen. Geldt ook voor het gebruik van berichtenfilter(s) en voor het communicatie via IMAP icm een lokale mail-client.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Nadeel van dit soort functionaliteit is dat het leed dan al is geschied omdat je de mail dan al binnen hebt gekregen. Geldt ook voor het gebruik van berichtenfilter(s) en voor het communicatie via IMAP icm een lokale mail-client.
                  Laatst bewerkt door Guest01; 23 Dec 2020, 13:53.

                  Reageer


                  • #10
                    [paranoid mode]
                    Wat doe jij met bestanden die een virus bevatten? Zet je die ook in een aparte map of gebruik je daar de quarantaine voor (met de 'meteen verwijderen' optie)?
                    (1) spam in een folder parkeren heeft geen enkel nut omdat je daarmee wel voorkomt dat je deze email opent, maar dit bestand (want dat is het; bijlagen zijn gewoon onderdeel van die emails) fysiek op je computer staat.
                    (2) het feit dat iemand spam in een folder parkeert betekent in de meeste gevallen dat hij/zij het spamfilter niet vertrouwt en toch wil kijken wat er aan spam is binnengekomen of dat het geparkeerde bericht wel echt spam is (...).
                    [/paranoid mode]

                    Btw: spam is hoeft niet noodzakelijk een virus te bevatten maar bevat vaak wel links die een andere link wakker maken die weer andere links wakker maken etc.

                    Je zult niet de eerste zijn die een slave van een RAT wordt.
                    https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1952820
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Dec 2020, 14:41.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Wat doe jij met bestanden die een virus bevatten? Zet je die ook in een aparte map of gebruik je daar de quarantaine voor (met de 'meteen verwijderen' optie)?

                      Inderdaad, Webkabouter dat doe ik. Ik heb (afkloppen) in de afgelopen 20? jaar nog nooit een virus op mijn pc gehad. Ik gebruik Eset internet security als virusscanner, ook heb ik de betaalde versie van Malwarebytes. Microsoft defender heb ik uitgeschakeld. Alles draait als een tierelier en dat op mijn oude dag allemaal zelfgebouwd.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                        waar ik ongewenste afzenders blacklist, en spam train.
                        Het zou wat zijn als je spam traint. Je traint je anti-spam service op spam zodat deze de afzender (dus niet het email adres maar het server ip waar die troep vandaan komt) op een blacklist kan zetten en elke mailuitwisseling tussen jouw mailservice en die server al bij aanmelding wordt geblokkeerd.

                        Rinus , kijk maar even weg want dit is veel te technisch voor jou

                        Dus: spam server wil email afgeven bij Zeelandnet server (in onderstaand voorbeeld mijn eigen server):

                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/postscreen[62191]: CONNECT from [45.125.65.105]:51172 to [x.x.x.x]:xx
                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/dnsblog[62192]: addr 45.125.65.105 listed by domain x.x.spamhaus.net as 127.0.0.6
                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/dnsblog[62192]: addr 45.125.65.105 listed by domain x.x.spamhaus.net as 127.0.0.3
                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/postscreen[62191]: PREGREET 11 after 0.05 from [45.125.65.105]:51172: EHLO User\r\n
                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/postscreen[62191]: DNSBL rank 3 for [45.125.65.105]:51172
                        Dec 23 14:45:11 mijnserver postfix/postscreen[62191]: DISCONNECT [45.125.65.105]:51172

                        Ik verbreek dus gewoon de verbinding met die mailserver (totaalscore 6+3=7)

                        waar 45.125.65.105 een bekende spammer is:

                        address: Tele Asia Limited
                        address: Unit 211, 2/F, Poly Centre
                        address: 15 Yip Fung Street, On Lok Tseun
                        address: Fanling, NT, Hong Kong
                        e-mail: [email protected]
                        abuse-mailbox: [email protected]
                        admin-c: TAHH1-AP
                        tech-c: TAHH1-AP
                        auth: # Filtered
                        remarks: [email protected] is invalid
                        mnt-by: MAINT-TELE-HK
                        last-modified: 2019-12-18T13:35:24Z
                        source: APNIC

                        --- knip ---
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Dec 2020, 15:02.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
                          Waarschuwing !!!!
                          Die gasten hebben nog nooit van Google Translate gehoord.
                          Overigens een mooi voorbeeld: vaak kun je spam herkennen aan de taalvoudten die in het bericht staan.
                          Serieuze afzenders halen hun bericht nog even snel door de spelchecker van hun mailprogramma voordat ze op de 'verzenden' knop klikken.

                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Die gasten hebben nog nooit van Google Translate gehoord.
                            Overigens een mooi voorbeeld: vaak kun je spam herkennen aan de taalvoudten die in het bericht staan.
                            Serieuze afzenders halen hun bericht nog even snel door de spelchecker van hun mailprogramma voordat ze op de 'verzenden' knop klikken.
                            Beste Webkabouter, misschien duid ik het wel verkeerd maar ik weet waar ik mee bezig ben volgens mij. Ik heb zelden tot nooit spam en al helemaal geen virussen.

                            De mails in die in de map ongewenst komen zijn in principe mails die ik eenmaal geblokkeerd heb (gemarkeerd als ongewenst deze mails bevatten niet per definitie virussen) Thunderbird onthoud dit.

                            Wat ik niet vertrouw open ik nooit en druk ook niet op links in dit soort mail. Wat te mooi is om waar te zijn bestaat niet.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                              Beste Webkabouter, misschien duid ik het wel verkeerd maar ik weet waar ik mee bezig ben volgens mij. Ik heb zelden tot nooit spam en al helemaal geen virussen.
                              Helemaal goed, houden zo...

                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X