Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ja, het_is_mogelijk_om_dit_type_spam_berichten_eruit_te_filteren

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ja, het_is_mogelijk_om_dit_type_spam_berichten_eruit_te_filteren

    Ik word al weken geplaagd door deze typische spamberichten met die streepjes ertussen, gemiddeld 5 keer per dag, met iedere keer een paar letters verschil in het e-mail adres van de afzender.
    Daar heb ik iets op gevonden;
    Ga in je e-mail programma naar de bron van het bericht(ik gebruik eM Client)
    Op de bovenste regel van de bron van het bericht staat "return path" met daarachter een e-mail adres, dit is de ware rotzak.
    In mijn geval was dat steeds [email protected]
    Blokkeer deze afzender en klaar ben je
    Laatst bewerkt door ad hardenberg; 7 Jul 2020, 21:35.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door ad hardenberg Bekijk bericht
    Blokkeer deze afzender en klaar ben je
    Zo werkt een spamfilter niet. Je blokkeert de mailserver van waar deze email is verstuurd, icm het emailadres dat je ontvangt. Iedereen kan dat email adres gebruiken; het is maar de vraag of server en domein/gebruiker een match zijn. Zoniet: in de bittenbak.
    Ik weet niet hoe Zeelandnet Spamassassin heeft geconfigureerd, maar normaliter komt dit soort spam-email (de mismatches) in quarantaine gecued. Die lijst kun/moet je zelf legen.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Jul 2020, 23:08.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Ja ik zie dat je gelijk hebt de spam komt toch weer binnen.

      Reageer


      • #4
        Nieuw soort Spam mail. Health News <""@xgfdbgoviqegahro.nl>

        Die is volgens mij via de Spamfilter01 Delta gebruiker niet te verwijderen daar er voor de @ enkel maar "" staan. Deze wordt dan niet als zijnde geldig mail adres aangemerkt. Hoe deze via Spamfilter01 te verwijderen????? Wie weet raad??

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Rico10 Bekijk bericht
          Nieuw soort Spam mail. Health News
          Die is volgens mij via de Spamfilter01 Delta gebruiker niet te verwijderen daar er voor de @ enkel maar "" staan. Deze wordt dan niet als zijnde geldig mail adres aangemerkt. Hoe deze via Spamfilter01 te verwijderen????? Wie weet raad??
          In feite staat erdus : <""@xgfdbgoviqegahro.nl> maar inderdaad zo'n e-mail adres kun je niet verwijderen
          nog opslaan in een zwarte lijst.

          Waarbij de term : blacklist dan ook al niet meer mag, blacklist/whitelist zijn denylist/allowlist

          https://tweakers.net/nieuws/169652/l...minologie.html

          Maar goed dat is terzijde.
          Laatst bewerkt door driepinter; 17 Jul 2020, 09:45.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X