Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email verzenden lukt niet meer en krijg steeds een melding...

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email verzenden lukt niet meer en krijg steeds een melding...

    Beste allemaal,
    geruime tijd kan ik GEEN email meer verzenden via mijn Apple laptop.
    wanneer ik op verzenden druk dan krijg ik een melding.
    ik heb hier over al viermaal gebeld en steeds krijg ik te horen: onze hulpdiensten gaan niet over andere email programma's dan enkel de onze via de zeeland net website ''webmail ''
    Voor als nog begrijp ik dat ik op een lijst sta en het schijnt voor de technische mensen een kleinigheidje te zijn om het in orde te maken.
    Terug bellen door de techneuten ismij ook al beloofd maar onder tussen zit ik er mee en niemand doet of wil er iets aan doen...
    vervelend wie of welke vriendelijk mens bij Zeelandnet wil mij helpen... ?
    met vriendelijke groet, Rene.

  • #2
    Dit is de melding die er steeds komt:


    Controleer of dit bericht juist is geadresseerd. Controleer de SMTP-serverinstellingen in de Mail-voorkeuren en vraag je systeembeheerder of eventuele geavanceerde instellingen juist zijn.




    De reactie van de server was: <host-ydvadb.osb1.zeelandnet.nl[62.238.99.11]>: Client host rejected: == u (of uw machine) verstuurt of relayt ongewenste reclame-email (spam). dit is niet toegestaan. bel 0118-225575 of 0118-255555 (zakelijk) om weer toegang tot de mailserver te krijgen. los wel eerst uw relayprobleem op! ==




    Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op 'Probeer later' om het bericht in de postbus 'Uitgaand' te bewaren tot het kan worden verstuurd.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Renevz Bekijk bericht
      Controleer de SMTP-serverinstellingen in de Mail-voorkeuren en vraag je systeembeheerder of eventuele geavanceerde instellingen juist zijn.
      een duidelijk foutmelding, die aangeeft dat je probeert een email te versturen via een andere smtp-server dan die van Zeelandnet.
      of de smtp-instellingen zijn zodanig, dat de server van Zeelandnet denkt dat je een relay-poging doet.
      en dat is al jaren verboden.
      controleer dus de instellingen van de smtp-server, die je probeert te gebruiken.

      https://www.delta.nl/klantenservice/...nl-e-mailadres

      Reageer


      • #4
        hallo Fred 44,
        Dank voor de tijd die u in mij steekt,
        ik begrijp dat er iets niet goed gaat maar dan... en waarom krijg ik per telefoon geen hulp van Zeelandnet ?
        ik heb via linkjes etc. alles na gekeken maar het euvel blijft zich voordoen...
        wat nu ?
        waar dan toch uiteindelijk te beginnen..?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Renevz Bekijk bericht
          waarom krijg ik per telefoon geen hulp van Zeelandnet ?
          daarop kan ik wel een antwoord geven, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan

          waar dan toch uiteindelijk te beginnen..?
          Apple laptop, alias Macbook, dan zou ik het account verwijderen in het programma Mail.
          opnieuw opstarten en daarna het account weer toevoegen.
          als je IMAP gebruikt, dan blijft alles op de mail-server van Zeelandnet staan en krijg je dat na her-installatie van het account weer binnen.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Hallo Fred44,
              heeft het op nieuw opstarten nut als ik in de mail instelling iets anders probeer ?
              bv mail uitzetten en weer opstarten of de gehele laptop ?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Renevz Bekijk bericht
                Hallo Fred44,
                heeft het op nieuw opstarten nut als ik in de mail instelling iets anders probeer ?
                bv mail uitzetten en weer opstarten of de gehele laptop ?
                de gehele laptop opnieuw opstarten is bij macOS zelden echt nodig, maar kwaad kan het niet
                als je alleen iets aan de instellingen van Mail verandert, dan is het zeker niet nodig.

                Reageer


                • #9
                  Ik heb precies het zelfde gehad.

                  Reageer


                  • #10
                    Zelfde ellende op dit moment bij ons: Wil je mail binnen halen komt de melding dat de accountgegevens veroudert zijn. We hebben er niets aan verandert, oplossingen van Microsoft door opnieuw mail in te stellen hebben geen effect. Probleem zit dus bij Zeelandnet, het moet steeds goedkoper met minder deskundig personeel en dat is goed te merken aan de kwaliteit. Ik wacht het rustig af want oplossen doet Zeelandnet het niet. Overstappen naar andere provider werkt niet omdat ze als concurrenten allemaal goedkoop werken en de kwaliteit met sprongen achteruit gaat. De prijs zou zakken en de kwaliteit zou stijgen door het liberaliseren maar dat bleken Haagse leugens.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                      de gehele laptop opnieuw opstarten is bij macOS zelden echt nodig, maar kwaad kan het niet
                      als je alleen iets aan de instellingen van Mail verandert, dan is het zeker niet nodig.
                      Fred44nl, je zit er mijlenver naast. Heb al 10x de instellingen opnieuw ingevoerd maar Zeelandnet is het probleem, en het probleem is heel groot als dat niet eerlijk wordt toegegeven. We hebben niets aan onze e-mailaccounts verandert en plots kwam de melding 'verouderde instellingen'. Zelfs mijn zoon, de whizzkid opgegroeit met een computer in de wieg, kan het niet verklaren behalve als gestuntel van Zeelandnet.

                      Reageer


                      • #12
                        Dag Bram,

                        In plaats van gelijk uit te vallen is het misschien handig dat je goed naar het advies van de forumleden kijkt.
                        Ze zullen je zeker verder proberen te helpen met je vraag als je het op een normale manier vraagt.

                        Reageer


                        • #13
                          Bram Altman

                          Je hebt een probleem lees ik. Dat is heel vervelend want je wil natuurlijk je mail lezen.

                          Even voor de rolverdeling, dat dat helder is: wij zijn een legertje vrijwilligers, aangevuld met enkele mensen van DELTA.
                          Jij bent degene met een probleem. Dat kun je proberen over de schutting te gooien, maar wij gaan dat niet voor je opvangen.

                          Wil je hulp met het oplossen van jouw probleem? Begin dan met lief om hulp vragen. Geloof me, dat werkt echt beter

                          - Open een nieuw topic (stel een vraag). Ga niet antwoorden op bestaande topics, want daarvan krijgen alle mensen die daaraan hebben deelgenomene een melding. Ook Renevz die niets met jouw probleem te maken heeft.
                          - Geef informatie over je computer, besturingssysteem, welke app je gebruikt en wat de foutmelding precies is. En hoe je het account hebt ingesteld: POP, IMAP, met of zonder SSL?
                          - Je hebt natuurlijk al op internet gezocht. Je bent namelijk niet de enige.

                          Overigens vind ik Mail van Windows 10 een draak van een programma, alternatief is Outlook of Thunderbird: die is gratis maar goed.


                          En tot je jouw probleem hebt opgelost kun je gelukkig gebruik maken van de webmail.

                          Reageer


                          • #14

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X