Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ontvang geen email van een bepaald bedrijf

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ontvang geen email van een bepaald bedrijf

    Ik ontvang van een bepaald bedrijf geen email dat door een facturerings programma is gegenereerd
    Ik ontvang wel nieuwsbrieven ed (zelfde email adres)
    Ik heb geen spamfilter, het komt niet binnen in de webmail, firefox of telefoon exchange mail

    Ik heb de helpdesk gevraagd of zeelandnet soms bulk mail van facturerings programma's blokkeert
    maar daar konden ze geen antwoord op geven ....!?
    En adviseerde mijn vraag op het forum te zetten.

    Heeft iemand advies, wat het kan zijn wat te checken

    vrgr
    Stefan

  • #2
    Als je het niet b innen krijgt, krijgt de verzender het terug met een foutcode.
    Welke?

    Zet de verzender eens op je whitelist van het Spamfilter.

    Reageer


    • #3
      Wat meestal wel werkt is dat je het domein van de afzender in de Whitelisting van Spamexperts zet (hetdomein.nl / *hetdomein.nl / *.hetdomein.nl). Mijn ervaring is dat als je reageert op een email dat van dat domein afkomstig is, het domein (of in ieder geval het emailadres van dat domein) wordt gewhitelisted.

      Omdat de helpdesk er geen antwoord op kon geven, altijd doorvragen naar 2e- of 3e-lijns support (en een ticketnummer van de vraag).
      Ook Zeelandnet maakt gebruik van anti-spamserver(s), ik ga ervan uit dat dat de serverversie van SpamExperts is. Zou je de domeinnaam willen/kunnen geven van die emails (geen compleet adres) dan kunnen we eens kijken waarom e.e.a. niet werkt.

      Vergeet niet in je Spam- en/of Junk Emailfolder te kijken; daar wil ook nog wel eens iets achterblijven.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor de reacties.
        Het email adres van het bedrijf is [email protected] dus ze hebben een eigen domein.
        Nogmaals er staat niets in mijn spamfilter en ik ontvang wel hun gewone mail en nieuwsbrieven.
        Omdat ze factureren via een factureringsprogramma vermoedt ik dat dat de reden is dat het geblokt wordt ergens.

        vrgr
        Stefan

        Reageer


        • #5
          Een paar maanden geleden heb ik hetzelfde hier gezien van iemand anders, dit ging over een woningbouwvereniging. Dat kon niet anders opgelost worden dan door een ander e-mailadres door te geven aan dat bedrijf, zoals een Gmail-adres.

          Het bedrijf zeilenwiel.nl heeft SPF ingesteld. Daarmee hebben ze precies aangegeven vanaf welke ip-adressen ze mail versturen, en dat alle andere ip-adressen die zeggen mail namens hun sturen, als spammers beschouwd moeten worden.

          Als hun facturatiesysteem niet op de lijst staat, dan gebeurt precies dat.

          Reageer


          • #6
            Hetzelfde gebeurde bij ons ook met een mailadres beginnend met info ( info@... ).
            Dit kwam terug bij de verzender. Deze gaf aan dat dit vaker voorkwam als er mail naar Zeelandnetklanten gestuurd werd.
            Mailadres was volledig juist.
            Doorsturen naar een sec. mailadres lukte wel.

            Zit de oorzaak dan toch niet bij Delta Fiber?
            Laatst bewerkt door Ptrol; 29 May 2020, 22:48.

            Reageer


            • #7
              Betreft email van devolgende client (server):

              Mail server: zeilenwiel-nl.mail.protection.outlook.com
              IP adres :104.47.4.36 Microsoft Corporation (AS8075)

              Wellicht helpt het door [email protected] te whitelisten in jouw anti-spam service en die van Zeelandnet (zelfde leverancier) en/of vragen aan de sender of het programma de bijlage eerst zip-t voordat het wordt verstuurd.

              Als dat niet helpt, ligt het aan de filtering van Zeelandnet zelf (helpdesk: checken aub), dus voordat je zelf het emailtje met attachement ontvangt.




              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor de reacties.
                Ik zal het SPF doorgeven aan zeilenwiel,alleen lijkt mij dan als dat zo is dat bijna niemand een factuur zal ontvangen
                De factuur is overigens een pdf
                ze draaien de factuur maar 1 keer per jaar uit dus we kunnen het nu niet testen
                (Ben er wel al 3 jaar mee bezig (nu het 3de jaar ...)

                vrgr
                Stefan van Mierlo

                Reageer


                • #9
                  Ook bij ons was het een pdf.
                  Ook dat mailadres begon met info@....

                  Vreemd dat het vaker aan de hand is bij Zeelandnetklanten.
                  Nog vreemder dat een sec. mailadres het zelfde mailtje wel ontvangt.

                  Zouden primaire mailadressen door Delta Fiber op een of andere manier strengen gecontroleerd worden?

                  Erger nog dat de ontvanger er niet van de op de hoogte is en dus niet weet wat er gemist wordt.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X