Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bouncing

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bouncing


  • #2

    Reageer


    • #3

      Indien je voor de Snelkeuze : Geaccepteerd kiest krijg je alle velden te zien in het resultaat.

      Het lost niets op maar misschien krijg je er een beter inzicht mee.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Indien je voor de Snelkeuze : Geaccepteerd kiest krijg je alle velden te zien in het resultaat. Het lost niets op maar misschien krijg je er een beter inzicht mee.
        Driepinter, Jouw foto laat waarschijnlijk het bounce resultaat zien als je zelf iets verstuurt en dan een bounce-bericht krijgt o.i.d. dat je mailtje niet is afgeleverd. Maar bij mij is het net andersom. De verzender krijgt bericht dat hun verzonden mailtje is gebounced door Zeelandnet.nl. Dus wat Zeeuwland zegt te constateren weten via hun eigen postmaster zie ik niet, laten ze ook niet zien. Ook niet het waarom van de weigering door Zeelandnet

        Reageer


        • #5
          Gelukkig bestaat er geen leesbevestiging, dus je kunt ongestraft zeggen, dat je de mail niet gekregen hebt.
          De enige bevestiging die bestaat is, dat het bericht geopend is, ergens op de wereld, maar niet dat het door de geadresseerde is ontvangen, of gelezen.

          Reageer


          • #6
            Ja,het werkt nog steeds niet optimaal,berichten die normaal doorkomen worden nu gebounced.
            Heb er vandaag ook weer 1.
            Een gewone normale e mail,niks bijzonders,zitten geen bijlagen in,of wat dan ook.
            [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door jean Bekijk bericht
              Ja,het werkt nog steeds niet optimaal,berichten die normaal doorkomen worden nu gebounced.
              Heb er vandaag ook weer 1.
              Een gewone normale e mail,niks bijzonders,zitten geen bijlagen in,of wat dan ook.
              als ik ga zoeken in Logbestanden - Inkomend, dan zie ik enkele afzenders met bounce@.............
              maar die emailtjes heb ik wel ontvangen.
              is dat niet vreemd ??

              Reageer


              • #8
                Edwinb

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                  Gelukkig bestaat er geen leesbevestiging, dus je kunt ongestraft zeggen, dat je de mail niet gekregen hebt.
                  De enige bevestiging die bestaat is, dat het bericht geopend is, ergens op de wereld, maar niet dat het door de geadresseerde is ontvangen, of gelezen.
                  Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname 01 27-Nov-19 15.57.jpg
Bekeken: 335
Grootte: 64,9 Kb
ID: 179199
                  Outlook 365 !!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                    Outlook 365 !!
                    kun je in spamfilter.zeelandnet.nl de ontbrekende emails in de rapportering terug vinden ??
                    je kunt dit als het goed is vinden onder "Logbestanden - inkomend"
                    Als Queryregel kun je bijv. invullen "Tijdstempel", "voor" en "2019-11-27 16:42".
                    en dan op het blauwe zoek-icoontje klikken.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                      als je in het spamfilter kijkt naar de log van de inkomende emails, dan staat daar bijv. "[email protected]" dat gaat dus over een email afkomstig van Delta en daar wordt dan "bounce" voor gezet.
                      wat betekent dat ??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname 01 27-Nov-19 15.57.jpg
Bekeken: 335
Grootte: 64,9 Kb
ID: 179199
                        Outlook 365 !!
                        Een ontvangstbevesting dat het bericht is bezorgd bij de email server van de geadresseerde.
                        Als gebruiker heb je niets met de server te maken, het gaat om jouw email programma.
                        Bevestging dat de geadresseerde het bericht heeft geopend.
                        Dat werkt niet, het geeft aan, dat het bericht is geopend, maar niet door wie !
                        Outlook365
                        Dat is alleen voor Windows, maar er zijn nog veel systemen naast Windows.

                        Er is dus geen bewijs............

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                          kun je in spamfilter.zeelandnet.nl de ontbrekende emails in de rapportering terug vinden ??
                          je kunt dit als het goed is vinden onder "Logbestanden - inkomend"
                          Als Queryregel kun je bijv. invullen "Tijdstempel", "voor" en "2019-11-27 16:42".
                          en dan op het blauwe zoek-icoontje klikken.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                            Beste Fred, in de Queryregel in mijn logbestanden - inkomend van het desbetreffende email-adres het tijdstempel aangemaakt. Er verschijnen wel die correspondentie-mails van Zeeuwland als whitelisted maar niets van de betaalmails, beiden naar mijn emailadres.
                            Berichten kunnen op verschillende plekken worden tegengehouden. Best kans dat het al wordt tegengehouden voordat het in jouw persoonlijke spamfilter is terug te vinden.
                            Zeeuwland zal dit met de Abuse-afdeling van DELTA moeten oplossen, anders komen de berichten niet door. Als je ze nu een niet-ZeelandNet adres hebt doorgegeven, is het voor jou nu hopelijk opgelost.

                            Reageer


                            • #15
                              Het valt me op dat de meeste klanten last kregen van teveel spam zo rond de 20e oktober, ook de periode waarin ik last kreeg van het bouncen door Zeelandnet. Zijn de twee problemen gerelateerd ? Overigens blijft het doodstil bij de heren moderatoren cq web- en postmasters over het bouncen. Schiet ook niet echt op...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X