Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ineens een spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ineens een spamfilter

    Mijn zoon en ik hebben ineens een spamfilter. Het scheelt inderdaad een boel spam, hoewel niet alles. Toch weet ik nog niet of ik er wel zo blij mee ben. Er wordt ook veel niet binnengelaten die ik wel gewoon wil krijgen en als ik de afzender op de witte lijst zet, gebeurt dat nog steeds. Ik moet dus echt erom denken dat ik elke dag in dat spamfilter gaan kijken of er dingen in een wachtrij staan of in quarantaine.

    Stel nu dat ik zou besluiten dat dat spamfilter niets voor me is, kan ik er dan vanaf komen?


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door SandraS Bekijk bericht
    Mijn zoon en ik hebben ineens een spamfilter
    Hoezo ineens?
    Aan de abonneekant van SpamExperts (Zeelandnet gebruikt die volgens mij ook) kun je het interface leren je spam buiten te houden of berichten van afzenders door te laten (trainen) die abusievelijk als SPAM worden gezien. Daar hoef je geen whitelist voor te gebruiken. Weet alleen niet of Zeelandnet die optie heeft aanstaan.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2019-11-14_20-12-36.jpg Bekeken: 0 Grootte: 23,7 Kb ID: 178855
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Nov 2019, 20:16.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      In elk geval krijgen mijn zoon en ik sinds vorige week zomaar ineens een spamrapport en kunnen we inloggen op het spamfilter. Mijn dochter (ook zeelandnet) niet.

      Ik train inderdaad wel de spam, maar dat moet omslachtig. Eerst moet ik de mail dan opslaan en dan uploaden in het filter. De mail in het log kan ik bv. wel op een whitelist zetten, maar ik kan daar niet aangeven dat het wel of geen spam is.

      Er staan ook berichten in het spamfilter in de wachtrij, die worden niet afgeleverd, die blijven hangen. Dat vind ik niet handig.

      Er is ook spammail die langs het filter gaat. Bij het trainen kreeg ik daar een melding over en die mail stond ook niet in het log van de binnengekomen berichten, terwijl hij wel in mijn zoons mailbox was binnengekomen.

      Al met al vind ik het best een gedoe, hoewel ik het wel prettig vind dat er een stuk minder rotzooi binnenkomt.

      Reageer


      • #4
        Het kan ook eventueel direct gebeuren vanuit je mailbox.

        Of desnoods met een app op je telefoon.
        Laatst bewerkt door driepinter; 15 Nov 2019, 12:43.

        Reageer


        • #5
          Maar dan moet je kennelijk wel Outlook hebben. En dat heb ik niet.

          En ik kom er wel mee rond met dat programma, zo ongeveer dan, maar ik wil gewoon graag weten of het eventueel uitgeschakeld kan worden....

          Reageer


          • #6
            Nee, de e-mail scan en het spamfilter staan altijd aan.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door SandraS Bekijk bericht
              Maar dan moet je kennelijk wel Outlook hebben.
              ik zou niet weten waarom.
              je kunt het spamfilter instellen in webmail

              ik wil gewoon graag weten of het eventueel uitgeschakeld kan worden....
              maak in de white-list een entry met *.*

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X