Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

outlook365 mail wordt wel verzonden, maar komt niet in de verzonden mail map

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • outlook365 mail wordt wel verzonden, maar komt niet in de verzonden mail map

    Laptop werkt met Windows 10 en Office 365.
    Outlook voor Zeelandnet ingesteld: IMAP, mailserver inkomende mail: mail.zeelandnet.nl poort 993 SSL, uitgaande mail: mail.zeelandnet.nl poort 465 SSL.

    Probleem:
    Nieuwe mail gemaakt. Deze gaat naar de 'uit' map, wordt verzonden, maar blijft in de 'uit' map staan en gaat niet naar de map '
    verzonden'.
    Alles al geprobeerd, mail account verwijderd en opnieuw aangemaakt; lost het probleem niet op.

    Weet iemand de oplossing?

    Nico


  • #2
    Ervan uitgaande dat je Outlook lokaal hebt geinstalleerd
    - gebruik je voor uitsturen ook je Zeelandnet gebruikersnaam met wachtwoord?
    - evt bijlage te groot of besmet?

    Soms treedt dit op als je er te lang over doet om een bericht te versturen (even eten of een meeting tussendoor).
    Kopieer dan de inhoud van het bericht (dubbel-klik op het bericht in de UITbox en kopieer de inhoud), verwijder het uit de Outbox, maak een nieuw aan met dezelfde inhoud en verstuur opnieuw.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jun 2019, 19:17.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Als dezelfde mail verzenden via webmail wel werkt, dan zou outlook misschien geherinstalleerd moeten worden (vergeet bij deze stap de back-up van mails en adressen niet)
      Als dezelfde mail ook niet verzonden wordt via de webmail dan horen we dat graag.

      Ik hoop dat het snel is opgelost.
      < >

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Roberth Bekijk bericht
        Als dezelfde mail verzenden via webmail wel werkt
        Volgens mij is OWA bij Office365 een heel ander verhaal omdat dat is gelinkt aan het Office365 account (Microsoft domein) en dus ook een andere SMTP relay gebruikt?

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Volgens mij is OWA bij Office365 een heel ander verhaal omdat dat is gelinkt aan het Office365 account (Microsoft domein) en dus ook een andere SMTP relay gebruikt?

          Daar heb je gelijk in Webkabouter
          < >

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Roberth Bekijk bericht
            Daar heb je gelijk in
            Check even bij iemand die Outlook volgens Zeelandnet specs heeft geconfigureerd. Deze mailclient wil nog wel eens onderscheid maken mbt andere programma's bij het invullen van gebruikersnamen (met of zonder @zeelandnet.nl). Ik denk dat bij de SMTP setup het probleempje zit.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Dank voor de antwoorden maar helaas is er nog geen oplossing.

              Bij de eerste installatie van het office 365 pakket inclusief outlook was er zelfs geen "verzonden" map. Deze map handmatig aangemaakt (lokale map). Dit was niet de oplossing. Mail werd wel verzonden maar bleef in de "uitmap" staan en werd niet opgeslagen in de "verzonden" map.

              Vervolgens het email adres verwijdert in account instellingen en opnieuw aangemaakt maar nu met "handmatige instellingen". Imap en poort configuratie zoals zeeland net deze aangeeft.
              er is nu wel een "Sent" map maar het probleem blijft hetzelfde. Verzonden mail gaat niet naar de "Sent" map.

              Ook komt er een foutmelding. Deze kwam ook al in de eerste situatie dus voordat ik het email adres handmatig had ingesteld. Zie foto.

              Het zoeken op de foutmelding geeft veel info in het Engels. Maar ook dat biedt geen oplossing.



              Reageer


              • #8
                Sent of Send kan het verschil maken.
                Eerdere reactie(s) van mij maar even negeren - had over het hoofd gezien dat de mail wel wordt verzonden (heb net een bril gekocht bij Spekwegers).
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Jun 2019, 11:06.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door nde Bekijk bericht
                  Vervolgens het email adres verwijdert in account instellingen en opnieuw aangemaakt maar nu met "handmatige instellingen". Imap en poort configuratie zoals zeeland net deze aangeeft.
                  er is nu wel een "Sent" map maar het probleem blijft hetzelfde. Verzonden mail gaat niet naar de "Sent" map.
                  hoe het precies zat weet ik niet meer, maar het heeft te maken met de naamgeving van de map verzonden items.
                  je hebt IMAP, dus moeten de mappen Inbox, Spam, Sent, etc.etc. op de IMAP-server overeenkomen met dat wat het mail-programma gebruikt.
                  in die hoek moet je het zoeken

                  Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2019-06-23 om 10.44.56.jpg
Bekeken: 3275
Grootte: 50,4 Kb
ID: 175461
                  Laatst bewerkt door fred44nl; 23 Jun 2019, 10:47.

                  Reageer


                  • #10
                    Controleer of je het IMAP voorvoegsel op / hebt staan. Uit mijn hoofd. Hij kan de map nu namelijk niet vinden.

                    Reageer


                    • #11
                      Allen hartelijk bedankt voor uw hulp. Het probleem is opgelost door bij IMAP voorvoegsel het woord INBOX in te vullen

                      Reageer


                      • #12
                        Fijn om te horen dat het probleem mooi is opgelost
                        Omdat er geen openstaande vragen meer zijn en het probleem is opgelost sluit ik nu dit Artikel.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X