Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ongewenst e-mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ongewenst e-mail

    Vandaag heb ik 4 e-mails binnen gekregen van bekende afzenders, ware het niet dat ze direct in de map: ongewenste e-mail geplaatst zijn. Een gelukje, want ik kon ze weer in mijn Postvak In (Outlook) plaatsen. Het was schrikken temeer omdat de 4 afzenders "gewoon" in mijn Whitelist staan van mijn spamfilter.
    Nu heb ik een bruin vermoeden dat Outlook eigenhandig de 4 e-mails (onterecht) verplaatst heeft, maar ik kan er maar niet achter komen het hoe en het waarom.
    Kan ook zijn dat de spamfilter iets gedaan heeft. Daarin gedoken maar ik zie niks vreemds.
    Ook vreemd is dat ik geregeld e-mails normaal binnen krijg en vanmorgen ineens die 4 als ongewenste vreemdelingen geblokkeerd zien worden.

    Wel heb ik enkele weken een spam-mail binnen gekregen waarin ik ook de afzender was. Die heb ik verwijderd. Heeft dat er iets mee te maken ?

  • #2
    Beste Hillebregt,

    Misschien heb je iets aan de onderstaande link.

    https://support.office.com/nl-nl/art...7-d982c8d52f6b

    Van welke versie van Outlook maak je gebruik?

    Reageer


    • #3
      Beste Edwinb

      Reageer


      • #4
        Er is dus wel iets veranderd aan de standaard bestands opslag locatie in februari :

        https://www.thurrott.com/cloud/offic...-going-forward

        Voor Outlook spam misschien :

        https://support.office.com/nl-nl/art...a-3b96e21de089
        Laatst bewerkt door driepinter; 6 Feb 2019, 14:06.

        Reageer


        • #5
          Gisteren een verwarrende dag. Eerst die 4 mails die onterecht in de ongewenste e-mail map werden gedeponeerd. Een probleempje waar ik nog steeds niet uit ben.

          De twee links van driepinter aandachtig doorgelezen, geen afwijkingen in mijn eigen instellingen aangetroffen in vergelijking tot...
          Qua updates van Office 365 mag ik nog veel uitzoeken maar alles werkt hier (weer) normaal in de vier bovengenoemde programma's. Dus voorlopig daarvan afblijven.

          Gisteravond (5 feb. rond 22:00 uur) uitval van Zeelandnet. Site is offline. Daardoor ook werd de "ophaaldienst" van e-mails op zowel tablet als pc steeds tot mislukken gedoemd. Wachtwoorden in accounts werkten niet meer, dan slaat de paniek toe. Alles afgesloten. Onrustige nacht.

          Vanmorgen startte alles gelukkig normaal op, ook de site van Zeelandnet werkt weer, accounts worden geaccepteerd, mails worden binnen gehaald zoals het hoort zonder verplaatsingen naar ongewenste e-mail map (?).

          Kortom, wat er nu in hemelsnaam is gebeurd, ik kan alleen maar gissen. Voorkomen kan ik 't niet qua mails omdat ik niet weet waar te zoeken.

          En jammer dat ik niets kan vinden over het offline zijn van de Zeelandnet-site. Verbeeldde ik me dat nou of... ?


          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
            En jammer dat ik niets kan vinden over het offline zijn van de Zeelandnet-site. Verbeeldde ik me dat nou of... ?
            er is gisteravond een storing en/of onderhoud geweest.
            een oplossing voor al jouw vervelende email-problemen heb ik wel
            en dat heb ik je ook al es laten weten

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
              er is gisteravond een storing en/of onderhoud geweest. een oplossing voor al jouw vervelende email-problemen heb ik wel en dat heb ik je ook al es laten weten
              fred44nl, bedankt, toch een storing ! En je oplossing heb ik nog steeds in mijn hoofd zitten, komt er alleen moeilijk eruit als ik 't nodig heb. Dus nu ff niet.

              Reageer


              • #8
                Nu de problemen met de e-mails (onterechte verplaatsing naar map ongewenste e-mail) achter de rug zijn vraag ik me wel af of het genoemde e-mail-probleem niet gerelateerd was aan storingen en uitval van Zeelandnet himself ? Dat ergens in Kamperland iets staat te sudderen en te broeien met alle gevolgen van dien. Als de heren technici me dit kunnen verklaren, uitleggen en eventueel de relatie kunnen bevestigen, dan hoef ik voor de volgende keer niet steeds in geval van problemen mijn hand in eigen boezem te steken en de andere forumleden lastig te vallen met alweer een nieuwe zinloze topic, inclusief dit berichtje.

                Ik vind het erg vervelend en energie-rovend om in geval van storingen (terwijl het bij mij wel goed loopt) om dit eerst steeds bij mij te zoeken (noem het maar onzekerheid) terwijl ik dit eigenlijk op het bordje van Zeelandnet moet leggen.

                Vanmorgen weer een normaal e-mailverkeer zonder blokkades en verplaatsingen op mijn desktop. Ook m'n tablet reageert weer 'gewoon'. Ook de spam-markeringen van white-listers bevreemdde me nogal maar ook dit is voorbij.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X