Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

spamfilter van Zeelandnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • spamfilter van Zeelandnet

    Beste,

    Ik heb bewust geen spamfilter van zeelandnet.
    Ik filter spam zelf, en alleen als alles binnen komt, kan ik juist filteren.

    Nu kom ik er achter dat zelf als je bewust geen spamfilter hebt van zeelandnet/delta.
    je toch een spamfilter hebt (in je webmail). ---> [https://spamfilter.zeelandnet.nl/spa...hp#/dashboard]
    en het mooiste is dat je dit filter niet kunt uit zetten, en zelfs eigenlijk niks kan met dit filter.

    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit filter uit zet.

    Ook ben ik nieuwsgierig hoe het komt dat ik dit heb gekregen terwijl ik dit duidelijk niet wil,
    en waarom de klantenservice hier niks aan kam doen.

    grt Ernest


  • #2
    Voor zover ik weet kun je het (altijd) uitschakelen in Mijn Delta

    Reageer


    • #3
      Hangt van je abonnement af. Vanaf een bepaalde hoogte is het gratis en en via beheren van je e-mailadressen kom je in die spamfilter van dat e-mailadres. Ieder e-mailadres heeft zijn eigen spamfilter. Maar volgens mij kun je dat niet uitschakelen. Of je kunt die filter geheel leeg laten.

      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Spamfilter instellingen.jpg
Bekeken: 872
Grootte: 51,5 Kb
ID: 171476Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Mijn e-mailadrssen beheren.jpg Bekeken: 1 Grootte: 33,1 Kb ID: 171475






      Laatst bewerkt door _onbekend_; 5 Jan 2019, 13:14.

      Reageer


      • #4
        Net als Ernest had ik heel bewust geen extern filter..

        Ben dus zelf ook aan het zoeken geweest om deze ongevraagd gekregen "dienst" uit te zetten maar heb het nog niet kunnen vinden.
        Ga er ook eens contact over opnemen want heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde, in tegendeel zelfs..

        Voor zover ik tot dusver heb kunnen vinden is de enige oplossing het abonnement naar beneden bij te stellen hetgeen ik wel overweeg.


        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Beatle Bekijk bericht
          Voor zover ik tot dusver heb kunnen vinden is de enige oplossing het abonnement naar beneden bij te stellen hetgeen ik wel overweeg.
          Gewoon doen, als je je het kunt veroorloven qua snelheid, ruimte en dergelijke. Scheelt ook een beetje in je portemonnee, maar bezint eer gij begint...

          Reageer


          • #6
            Dit probleem duurt nu al sinds 2 mei vorig jaar. Sinds oktober probeer ik Delta er al van te overtuigen dat ze onrechtmatig handelen:
            • Persoonsgegevens (legaal verstuurde inkomende e-mail) worden vernietigd
            • Verboden onderwerping aan geautomatiseerde besluitvorming zonder mogelijkheid van tussenkomst (Delta verteld je immers niet dat het spamfilter wordt toegepast, het wordt door de helpdesk soms zelfs ontkent)
            • Het ongevraagd leveren van een dienst
            • Doorgaan met het aanbieden van een abonnement tegen betaling (via de website, maar ook als je de helpdesk belt met een klacht dat je te veel spam krijgt), terwijl je dit niet zou accepteren als je wist dat je al opgescheept zit met deze dienst (bedrieglijke misleiding)
            De eerste twee punten vormen een inbreuk op de Algemene Verordening Gegevensbescherming met directe gevolgen voor de rechten en vrijheden van de betrokkene, het derde en vierde punt een overtreding van het burgerlijk wetboek. Het eerste (vernietigen van gegevens, art. 350A of 350B) en vierde punt (bedrieglijke misleiding, art. 328bis) kunnen ook nog worden teruggevonden in het wetboek van strafrecht.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Tjibbe Bekijk bericht
              De eerste twee punten vormen een inbreuk op de Algemene Verordening Gegevensbescherming met directe gevolgen voor de rechten en vrijheden van de betrokkene, het derde en vierde punt een overtreding van het burgerlijk wetboek. Het eerste (vernietigen van gegevens, art. 350A of 350B) en vierde punt (bedrieglijke misleiding, art. 328bis) kunnen ook nog worden teruggevonden in het wetboek van strafrecht.
              Je gebruikt grote woorden en kunt knippen en plakken, maar heb je aangifte gedaan?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tjibbe Bekijk bericht
                [*]Persoonsgegevens (legaal verstuurde inkomende e-mail) worden vernietigd
                Hoe kom je aan al deze wijsheid en kun je dit ook aantonen ? Voor zover ik weet worden alle spams die tegenhouden worden door Zeelandnet bewaard, dus niet vernietigd omdat ik ze nog steeds tegenkom in mijn spamfilters en rapportages en ik ze eventueel kan herstellen als ze tenminste "legaal" zijn. De rest ("illegaal") worden definitief door mij verwijderd.



                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Tjibbe Bekijk bericht
                  Dit probleem duurt nu al sinds 2 mei vorig jaar. Sinds oktober probeer ik Delta er al van te overtuigen dat ze onrechtmatig handelen:
                  • Persoonsgegevens (legaal verstuurde inkomende e-mail) worden vernietigd
                  • Verboden onderwerping aan geautomatiseerde besluitvorming zonder mogelijkheid van tussenkomst (Delta verteld je immers niet dat het spamfilter wordt toegepast, het wordt door de helpdesk soms zelfs ontkent)
                  • Het ongevraagd leveren van een dienst
                  • Doorgaan met het aanbieden van een abonnement tegen betaling (via de website, maar ook als je de helpdesk belt met een klacht dat je te veel spam krijgt), terwijl je dit niet zou accepteren als je wist dat je al opgescheept zit met deze dienst (bedrieglijke misleiding)
                  De eerste twee punten vormen een inbreuk op de Algemene Verordening Gegevensbescherming met directe gevolgen voor de rechten en vrijheden van de betrokkene, het derde en vierde punt een overtreding van het burgerlijk wetboek. Het eerste (vernietigen van gegevens, art. 350A of 350B) en vierde punt (bedrieglijke misleiding, art. 328bis) kunnen ook nog worden teruggevonden in het wetboek van strafrecht.
                  deze link bij ons melden.
                  Binnen 10 werkdagen reageren wij inhoudelijk op de klacht. Als er meer tijd nodig is voor het afhandelen van je klacht laten wij dat binnen 5 werkdagen weten.

                  Reageer


                  • #10
                    hillebregt: Voor abonnees met een instapabonnement worden de in quarantaine gehouden mails maar 30 dagen bewaard. Bovendien wordt niet alles dat wordt tegengehouden ook in quarantaine gehouden. Als Delta dus vandaag besluit om iedereen op de hoogte te stellen van de inzet van het spamfilter, zijn de beoogde ontvangers dus nog steeds meer dan 7 maanden aan false-positives kwijt. Gezien de mails die ik in de afgelopen periode heb moeten vrijgeven kunnen daar ook belangrijke dingen bijzitten.

                    Edwinb: Dat is precies het formulier dat ik in oktober heb gebruikt. Ik neem aan dat je verwijzing naar het klachtenformulier ook geldt voor Ernest en Beatle en iedereen die heeft gereageerd in onder Spamfilter icm Staatsloterij?

                    Koeba: Je compliment is hier helaas onterecht. Mijn knip- en plakvaardigheid heb ik hier niet toegepast. Als ik dat wel had gedaan dan had ik zeer zeker art. 328bis niet ten onrechte genoemd, het juiste nummer kan ik even niet meer vinden. Bovendien zou ik "350A of 350B" met kleine letters hebben geplakt. Voor de rest neem ik van mijn grote woorden niets terug.

                    Reageer


                    • #11
                      Tjibbe, het is al langer geen geheim dat de spamfilters ergens veel en veel te strak staan afgesteld. Helaas wordt er niets aan gedaan. Met ergens bedoel ik dat er op sommige punten geknepen wordt en op andere punten weer niet want er komt nog altijd veel spam binnen. Helaas hoort sinds begin deze maand De Staatsloterij ook bij de spam....




                      Reageer


                      • #12
                        Vaisonne, mijn probleem zit hem vooral in het feit dat Delta haar abonnees met instap-abonnement niet eens verteld dat er een spamfilter actief is. Ik heb al eens meegemaakt dat dit door de helpdesk gewoon werd ontkent. Op https://www.delta.nl/service/interne...ten/spamfilter staat nog steeds dat je hier extra voor moet betalen, terwijl Delta beweert het niet eens uit te kunnen schakelen. In de voorwaarden van het spamfilter staat dat je het alleen mag gebruiken als je ermee akkoord gaat dat Delta niet hoeft aan te tonen dat tegengehouden mail echt spam is. Maar ondertussen wordt het gewoon opgedrongen.
                        Mensen missen hierdoor belangrijke e-mails, en dat zonder het te weten.

                        Reageer


                        • #13
                          Oprechte interesse: Aangifte zal inmiddels gedaan zijn? Al iets te melden?

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X