Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

outlook mail anders instellen of mail terugzetten op server?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • outlook mail anders instellen of mail terugzetten op server?

    Ik heb mijn microsoft outlook 2010 email schijnbaar zo ingesteld, dat zodra ik de mail open in outlook ik deze mail niet meer via de webpagina van zeelandnet kan inzien.
    Eenmaal geopend in outlook zijn ze dus van de server afgehaald.
    Op zich geen probleem, maar als mijn computer er een keer mee stopt, kan ik niet meer bij mijn email.

    Ik zou dus graag de instellingen zo willen veranderen dat voortaan de mail niet meer verdwijnt nadat ik het geopend heb in outlook, kan dat?

    Een alternatief is dat ik outlook niet meer gebruik maar alle mail gewoon via de website van zeelandnet lees.
    Een nadeel is dan wel dat alle mail die ik tot nu toe in outlook heb bewaard nergens meer terug te zien is, of kan ik die weer terug online zetten?

  • #2
    Dan is je mailaccount pop3 geconfigureerd.
    Je hebt de mail nu binnengehaald op je pc.

    Verwijder het account in outlook2010 en voer het daarna opnieuw op als imap account.
    Dan blijft de mail op de server staan.

    Als je daarna naar de accountinstellingen gaat en je account selecteert en op wijzigen clickt, vul dan bij mapinstellingen, pad van hoofdmap in: INBOX

    Dan wordt de mail opgehaald op je pc en blijft deze op de server staan.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door stadh Bekijk bericht
        Ik heb mijn microsoft outlook 2010 email schijnbaar zo ingesteld, dat zodra ik de mail open in outlook ik deze mail niet meer via de webpagina van zeelandnet kan inzien.
        Eenmaal geopend in outlook zijn ze dus van de server afgehaald.
        Op zich geen probleem, maar als mijn computer er een keer mee stopt, kan ik niet meer bij mijn email.

        Ik zou dus graag de instellingen zo willen veranderen dat voortaan de mail niet meer verdwijnt nadat ik het geopend heb in outlook, kan dat?

        Een alternatief is dat ik outlook niet meer gebruik maar alle mail gewoon via de website van zeelandnet lees.
        Een nadeel is dan wel dat alle mail die ik tot nu toe in outlook heb bewaard nergens meer terug te zien is, of kan ik die weer terug online zetten?
        Beste stadh,

        Bekijk eens ons stappenplan. Hier vind je stap voor stap instructies voor het instellen van het e-mailprogramma op verschillende apparaten.

        Als je wilt dat de e-mail beschikbaar blijft voor meerdere apparaten geniet Imap de voorkeur. Meer informatie over Imap en de voor en nadelen kan je teruglezen via deze link.
        Wil je toch POP3 gebruiken kan je instellen dat er een kopie op de server achterblijft. Dit kan je instelllen in het e-mailprogramma in bijvoorbeeld outlook bij geavanceerd en dan 'een kopie van berichten op server achterlaten' aanvinken.

        Ptrol
        Letop dat je niet een pop3 account zomaar verwijdert in je e-mailprogramma, ook de bijbehorende berichten worden dan verwijdert die niet meer zijn terug te halen van onze server. Maak hiervan eerst een goede backup.

        Reageer


        • #5
          Tijdens mijn reactie waren anderen me al voor. Kan gebeuren...
          Laatst bewerkt door _onbekend_; 19 Oct 2018, 08:10.

          Reageer


          • #6

            Ptrol
            Letop dat je niet een pop3 account zomaar verwijdert in je e-mailprogramma, ook de bijbehorende berichten worden dan verwijdert die niet meer zijn terug te halen van onze server. Maak hiervan eerst een goede backup.
            [/QUOTE]

            Toch niet als je ze eerst hebt binnengehaald en ze al op je pc staan.
            Dat ze dan van de server verdwijnen met het verwijderen van het account, is logisch.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
              Toch niet als je ze eerst hebt binnengehaald en ze al op je pc staan.
              dat hangt er wel een beetje van af.
              als ze binnengehaald zijn, maar nog in de Inbox staan, dan zijn ze doorgaans weg, als je het account van de pc/laptop verwijderd.
              het hangt ook een beetje van het email-programma af.
              het wordt anders als je ze uit de Inbox haalt en verplaatst naar een lokale map in het email-programma.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X