Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Andere SMTP server instellen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Dat is er toch ook: https://www.delta.nl/mkb/klantenservice ?

    Reageer


    • #32
      Helaas lijkt het er op dat daar weinig kennis over speciale onderwerpen aanwezig is.

      Reageer


      • #33
        Zojuist heb ik nog enkele collega's gesproken over dit topic. Wanneer je e-mail wilt verzenden via je ZeelandNet adres, dan zal je deze moeten versturen via de mailserver van ZeelandNet (mail.zeelandnet.nl) met de verificatie op de uitgaande server ingeschakeld. Ook SSL zet je op ingeschakeld.

        Verder heeft de betreffende afdeling een tijdje terug al contact gehad met Travelsmtp betreffende deze kwestie.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #34
          Dat staat allemaal al eeuwen zo ingesteld, Matthijs. Ook jij begrijpt kennelijk het probleem niet helemaal. Waarom ICT-ers buiten jullie organisatie wel?
          Hebben ze jou de mailwisseling laten lezen?
          Zelfs Dennis van The Glitch, onze steun en toeverlaat met internetperikelen, ziet wat er bedoelt wordt

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
            Zojuist heb ik nog enkele collega's gesproken over dit topic. Wanneer je e-mail wilt verzenden via je ZeelandNet adres, dan zal je deze moeten versturen via de mailserver van ZeelandNet (mail.zeelandnet.nl) met de verificatie op de uitgaande server ingeschakeld. Ook SSL zet je op ingeschakeld.

            Verder heeft de betreffende afdeling een tijdje terug al contact gehad met Travelsmtp betreffende deze kwestie.
            Dat hartje heb je niet vrdiend van mij, maar kan het niet weghalen. Er is naar ons toe vanuit Delta NOOIT iets teruggekoppeld over dit topic.

            Reageer


            • #36
              Dat is het antwoord wat ik gekregen heb van mijn collega's van de zakelijke helpdesk, nadat zij hier naar gekeken hebben. Ik twijfel niet aan de kennis van mijn collega's. Omdat je een zakelijk abonnement hebt, kan je denk ik het beste rechtsteeks contact opnemen met onze collega's van de zakelijke helpdesk. Want het lijkt complexer dan het in eerste instantie leek. Het mag uiteraard ook via het Forum, maar dan zit er wel een partij tussen. Rechtstreeks contact werkt dan toch vaak het makkelijkste.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #37

                Reageer


                • #38
                  Ik spring morgen wel even binnen bij de collega's om nou eens goed te kijken wat hier nou allemaal loos is. Ik kom hier op terug.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #39
                    Graag

                    Reageer


                    • #40
                      Ondertussen weet ik wat meer. Ik heb wel wat moeten knippen/plakken, maar je kan er vast iets van maken

                      Oa over het gebruik van SPF dat niet bedoeld zou zijn voor spambestrijding. Ik kreeg de volgende reactie op dit punt, - Niet helemaal correct. Spam afkomstig van @zeelandnet.nl van buiten ons domein wordt tegen gehouden dus is wel degelijk daarvoor in te zetten.

                      Ze waren het wel eens met het punt dat SPF niets te maken heeft met authenticatie, gebruikersnamen en wachtwoorden.

                      Gebruik eigen server is geen enkel probleem als men het direct het internet op gooit. Ga je via onze server gelden onze regels.

                      (Zakelijke) klanten mogen inderdaad ook geen eigen of externe smtp server gebruiken voor @zeelandnet.nl adressen. (Zakelijke) klanten die eigen mailsevers hebben (intern of extern), gebruiken die altijd op hun eigen domein.

                      De SPF van travelsmtp zal iig niet worden opgenomen. Alle ZeelandNet klanten kunnen gewoon vanaf heel de wereld authenticated-smtp gebruiken en daarmee mailen. Dit is nog extra nagekeken en er zijn hiermee geen problemen. Als dit niet werkt, dan zit dit in eigen apparatuur.

                      De experts vonden het trouwens vreemd dat smtp aangeboden wordt op poort 443. "Dat kan helpen met firewalls, maar weer niet als het door een proxy gaat, want die snappen meestal geen smtp."

                      Dit volgende punt voeg ik ook nog even toe. Is nu nog niet van toepassing en weet ook niet wanneer dat wel zo zal zijn, maar het zal van toepassing worden in de toekomst. - Als we straks DKIM/DMARC gaan gebruiken heb je hetzelfde probleem. Alle @zeelandnet.nl mail moet dan gesigneerd zijn en ontvangers die dkim ondersteunen zullen unsigned messages niet accepteren. Inclusief wijzelf, want waarom zouden wij unsigned from @zeelandnet.nl berichten wel moeten accepteren?
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #41
                        Dank voor je bericht; ik ga me er in verdiepen.

                        Reageer


                        • #42
                          Dit is zoals het is vaisonne. De antwoorden zijn afkomstig onze security specialisten.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X