Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding e-mail / maatregelen tegen spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16

    Reageer


    • #17
      Waarom gebruik je travelsmtp en niet gewoon de mailserver van ZeelandNet (mail.zeelandnet.nl) ? Als je je mailclient instelt dat deze authenticeert dan kan je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en heb je ook geen enkel probleem met de SPF policy.

      Vergeet niet dat SPF ook een doel heeft: SPF helpt in de bestrijding van spam, je kan namelijk checken of een mail welke verzonden daadwerkelijk verzonden is door mailservers van de organisatie of door de organisatie vertrouwde partijen. Spam versturen met als afzenderadres @zeelandnet.nl wordt weer een stukje moeilijker (als de ontvangende kant de check althans doet).

      Persoonlijk ben ik groot voorstander van SPF en hoop dat dit ook op grotere schaal wordt toegepast: "een schoon internet begint bij jezelf" ;-) Ook het Forum Standaarisatie lijkt hier een groot voorstander te zijn door SPF te categoriseren als 'Verplicht (pas toe leg uit)'.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Deuntje
        Persoonlijk ben ik groot voorstander van SPF en hoop dat dit ook op grotere schaal wordt toegepast: "een schoon internet begint bij jezelf" ;-) Ook het Forum Standaarisatie lijkt hier een groot voorstander te zijn door SPF te categoriseren als 'Verplicht (pas toe leg uit)'.
        Ik ook, als je het goed doet. Zoals ik hierboven aangeef is/was dat niet het geval (of het staat los van SPF).

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Ik ook, als je het goed doet. Zoals ik hierboven aangeef is/was dat niet het geval (of het staat los van SPF).
          Hoe je het beschreef, zo werkt SPF niet ;-) Ik bedoel dan deze:
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Het zou al helpen als ze de SPF van de bovenliggende mailservers zouden controleren. Als jij een mail verstuurt met een zeelandnet-adres als afzender en je stuurt die naar een discussiegroep buiten ZeelandNet, en die stuurt hem weer door naar iemand bij ZeelandNet, dan wordt die mail nu geweigerd. Als je de SPF-records van dat bericht controleert zou het echter helemaal kloppen.
          De mailserver kijkt bij een SPF check naar het MailFrom-adres en checkt dan of het IP van de mailserver welke die mail aanbiedt geautoriseerd is om namens dat domein te mogen mailen (door SPF record dus te parsen), daar komt een ja/nee uit en dan wordt er gekeken naar de policy (None, Neutral, Pass, Fail, Softfail). Er wordt dus niet gekeken in de mailheader naar eventuele eerdere mailservers waar de mail langs is gekomen.

          Reageer


          • #20
            Bestaat daar een stappenplan voor Deuntje?

            Reageer


            • #21

              Reageer


              • #22

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
                  Goedemorgen jakwk,

                  Bedankt voor je bericht. Hiervoor kun je een e-mail sturen aan: [email protected].
                  Het is belangrijk dat we een voorbeeld ontvangen hiervan samen met je telefoonnummer. Zo kunnen mijn collega's telefonisch contact opnemen wanneer ze meer weten hierover.
                  Volgens mij is dat je standaard antwoord Joeri. Daarom flikkeren ze alle mailtjes in een la. Veel te druk daar. Ik heb nog steeds geen antwoord van jullie. Ik ben begonnen in de week van 20 mei hierover te berichten.....

                  Reageer


                  • #24
                    Om het nog even ingewikkelder te maken, heb ik op aanraden van een mede forumlid deze test gedaan.......
                    Misschien kan een techneut uitleg geven????

                    Reageer


                    • #25
                      Indien ipv6 niet aanstaat of ondersteunt wordt door je router krijg je dit te zien, dus dit zegt niet zoveel over het niet kunnen versturen van mail daar is immers ipv6 niet voor noodzakelijk.

                      Reageer


                      • #26
                        Ik kreeg net als antwoord dat zeelandnet al wel aan het testen is hiermee maar daar kennelijk al 10 jaar mee bezig is dus we wachten het af.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X