Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Video bitrate HD?

    Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps. Kan dit niet een stukje hoger, naar 5000 kbps? Ik zie dat m.n. bij sport dat het beeld iets teveel compressie bevat. Een kleine verhoging zou dat probleem kunnen oplossen.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps. Kan dit niet een stukje hoger, naar 5000 kbps? Ik zie dat m.n. bij sport dat het beeld iets teveel compressie bevat. Een kleine verhoging zou dat probleem kunnen oplossen.
    Beste patat,

    Ik heb dit even voor je nagevraagd.

    Het ontvangen bitrate is afhankelijk van de bandbreedte die de klant heeft.
    Hoe meer bandbreedte beschikbaar is, hoe hoger de bitrate.

    Ik weet niet hoe je verbonden bent? Bekabeld of via de WiFi?
    Als je via de WiFi verbonden bent, wil ik je vragen om eens bekabeld te verbinden.
    Wat je ook kunt doen is het modem even een keer een herstart geven om te kijken of er dan verbetering in zit.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door patat
      Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps.
      hoe meet je dat ??
      waar kun je dat zien ??

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        Oorspronkelijk gepost door patat
        Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps.
        hoe meet je dat ??
        waar kun je dat zien ??
        TS file downloaden en analyseren

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Anette
          Oorspronkelijk gepost door patat
          Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps. Kan dit niet een stukje hoger, naar 5000 kbps? Ik zie dat m.n. bij sport dat het beeld iets teveel compressie bevat. Een kleine verhoging zou dat probleem kunnen oplossen.
          Beste patat,

          Ik heb dit even voor je nagevraagd.

          Het ontvangen bitrate is afhankelijk van de bandbreedte die de klant heeft.
          Hoe meer bandbreedte beschikbaar is, hoe hoger de bitrate.

          Ik weet niet hoe je verbonden bent? Bekabeld of via de WiFi?
          Als je via de WiFi verbonden bent, wil ik je vragen om eens bekabeld te verbinden.
          Wat je ook kunt doen is het modem even een keer een herstart geven om te kijken of er dan verbetering in zit.
          Heeft daar niets mee te maken, het gaat mij om hoe de encoding is ingesteld. 4500 voor full hd video is wel een beetje karig.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door patat
            Heeft daar niets mee te maken, het gaat mij om hoe de encoding is ingesteld. 4500 voor full hd video is wel een beetje karig.
            4500 vind ik niet heel slecht. Zoals je zelf schrijft zie je compressie in het beeld. Ik denk dat de bitrate niet de oorzaak van het probleem is. Elke streamingdienst gebruikt weer een ander compressiealgoritme en encoding.

            Misschien dat een hogere bitrate het probleem kan oplossen, maar dat zou ik niet van tevoren kunnen inschatten. Ook de DTV hardware gebruikt bijvoorbeeld een eigen video-encoding waardoor minder bandbreedte nodig is voor vergelijkbare kwaliteit.

            Ik zou DELTA dus het probleem willen meegeven dat je aangeeft, en de oplossing aan DELTA laten

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Oorspronkelijk gepost door patat
              Heeft daar niets mee te maken, het gaat mij om hoe de encoding is ingesteld. 4500 voor full hd video is wel een beetje karig.
              4500 vind ik niet heel slecht.
              Voor de nerds de verschillende modes (gevonden in de inspector van Chrome):
              id="video=400000"
              bandwidth="400000"
              width="568"
              height="320"
              sar="640:639"
              codecs="avc1.42C01E"
              scanType="progressive"
              id="video=1600000"
              bandwidth="1600000"
              width="854"
              height="480"
              sar="1280:1281"
              codecs="avc1.42C01F"
              scanType="progressive"
              id="video=2800000"
              bandwidth="2800000"
              width="1280"
              height="720"
              sar="1:1"
              codecs="avc1.42C01F"
              scanType="progressive"
              id="video=4500000"
              bandwidth="4500000"
              width="1920"
              height="1080"
              sar="1:1"
              codecs="avc1.42C028"
              scanType="progressive"

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door patat
                Oorspronkelijk gepost door Anette
                Oorspronkelijk gepost door patat
                Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps. Kan dit niet een stukje hoger, naar 5000 kbps? Ik zie dat m.n. bij sport dat het beeld iets teveel compressie bevat. Een kleine verhoging zou dat probleem kunnen oplossen.
                Beste patat,

                Ik heb dit even voor je nagevraagd.

                Het ontvangen bitrate is afhankelijk van de bandbreedte die de klant heeft.
                Hoe meer bandbreedte beschikbaar is, hoe hoger de bitrate.

                Ik weet niet hoe je verbonden bent? Bekabeld of via de WiFi?
                Als je via de WiFi verbonden bent, wil ik je vragen om eens bekabeld te verbinden.
                Wat je ook kunt doen is het modem even een keer een herstart geven om te kijken of er dan verbetering in zit.
                Heeft daar niets mee te maken, het gaat mij om hoe de encoding is ingesteld. 4500 voor full hd video is wel een beetje karig.
                Dus je stelt een vraag, krijgt antwoord en dat trek je meteen in twijfel? Bijzonder...

                Reageer


                • #9
                  het vervelende is, dat als je overstapt van HD coax-TV naar DIT via de witte STB, dan zie je in het begin wellicht een verschil. maar na een poosje ben je er aan gewend en dan weet je niet beter meer.
                  ondertussen ben je wel een stapje terug gegaan in beeldkwaliteit.

                  Reageer


                  • #10
                    Is je beeldkwaliteit van IPTV ook minder ten opzichte van de coaxkabel als je de IPTV ontvanger bedraad hebt aangesloten op het internet ?
                    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Delta zijn IPTV klanten een stapje terug wil laten doen in beeldkwaliteit.

                    Reageer


                    • #11
                      Ter vergelijk:

                      https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/

                      Die 4,5Mbps is dus wel een gemiddelde.

                      Reageer


                      • #12
                        Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?

                        Reageer


                        • #13
                          Tot nu toe zeer tevreden, beeld is super scherp. Merk soms wel dat audio en video niet 100% synchroon lopen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ferry
                            Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?
                            Ja, ik merk dat er een nieuwe stream is toegevoegd van 8 mbit:

                            id="video=8000000"
                            bandwidth="8000000"
                            width="1920"
                            height="1080"
                            sar="1:1"
                            codecs="avc1.4D4028"
                            scanType="interlaced"

                            Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Niggo
                              Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd
                              hoe en waar kun je zien welke stream kwaliteit je op een bepaald moment hebt ??

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X