Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarvoor PUK2 code nodig?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarvoor PUK2 code nodig?

    Ik was benieuwd waar die PUK2 code voor gebruikt wordt? Hij staat niet op de SIMkaart maar wel in het klant pagina overzicht van Deltamobiel. Bij T mobile staat dat de PUK2 code niet wordt ondersteunt en dat het 15 Euro kost als je hem wilt opvragen dus toen werd ik nieuwsgierig.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Deltamark Bekijk bericht
    Ik was benieuwd waar die PUK2 code voor gebruikt wordt? Hij staat niet op de SIMkaart maar wel in het klant pagina overzicht van Deltamobiel. Bij T mobile staat dat de PUK2 code niet wordt ondersteunt en dat het 15 Euro kost als je hem wilt opvragen dus toen werd ik nieuwsgierig.
    Puk- of puk2-codes zijn nodig om een pin- of pin2-code te deblokkeren.

    Als u de code drie keer achter elkaar verkeerd invoert, moet u de code deblokkeren met de puk- of puk2-code.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

      Puk- of puk2-codes zijn nodig om een pin- of pin2-code te deblokkeren.
      OK, dus het kan worden gebruikt als je twee SIM kaarten kunt installeren? Dan zou je nl twee PIN codes hebben.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Deltamark Bekijk bericht

        OK, dus het kan worden gebruikt als je twee SIM kaarten kunt installeren? Dan zou je nl twee PIN codes hebben.
        Nee, je hebt toch een vergrendelingscode ''pincode'' op je telefoon? Stel dat je die vergeten bent of drie maal fout intoetst dan hen heb je die puk code nodig.

        Zowel de pincode als de puk code staan op het kaartje waar je simkaart in zat.

        Reageer


        • #5
          Als je twee simkaarten hebt, gebruik je op allebei PIN1 en PUK1.
          PUK2 zou zijn om PIN2 opnieuw in te stellen. PIN2 wordt (niet) gebruikt om bepaalde geavanceerde functies te kunnen instellen, zoals beperkingen in welke nummers er gebeld kunnen worden. Of dat mogelijk is, is afhankelijk van de netwerkaanbieder, ik ken zelf niemand die hier gebruik van maakt. Vaak kun je in het portaal van de aanbieder instellen of er naar 0909/0906/internationale nummers gebeld mag worden. Daar heb je PIN2 niet voor nodig.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
            Als je twee simkaarten hebt, gebruik je op allebei PIN1 en PUK1.
            PUK2 zou zijn om PIN2 opnieuw in te stellen. PIN2 wordt (niet) gebruikt om bepaalde geavanceerde functies te kunnen instellen, zoals beperkingen in welke nummers er gebeld kunnen worden. Of dat mogelijk is, is afhankelijk van de netwerkaanbieder, ik ken zelf niemand die hier gebruik van maakt. Vaak kun je in het portaal van de aanbieder instellen of er naar 0909/0906/internationale nummers gebeld mag worden. Daar heb je PIN2 niet voor nodig.
            https://www.iphoned.nl/tips/iphone-dualsim/

            https://www.delta.nl/nieuws/met-dual...ende%20bundels.
            Laatst bewerkt door Guest01; 18 Apr 2021, 09:23.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X