Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android kastje Amino Amigo 7x

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Android kastje Amino Amigo 7x

Hallo

ik had afgelopen donderdag even een abbonnementswijziging doorgevoerd en dacht laat ik mijn oude Humax ook vervangen met zo'n Amino.
    Heb deze net even geïnstalleerd maar wat een teleurstelling in audio. Ik maak gebruik van een AV receiver en kijk even naar de binnenkomende audiostream...PCM? Komop zeg, wat is dit nu weer? De dialoog komt uit alle speakers ipv de centre speaker zoals via de Humax. Die geeft gewoon fatsoenlijk dolby digital door. Alsof je terug in de tijd gaat.

Net klantenservice gebeld en die hoorden deze klacht dus al vaker... lekker dan.
    Ik stuur 'm maandag wel terug.

Volgens Bordewolf is Dolby tijdelijk uitgeschakeld dus zou je dit met de Android Smart TV app of de Kamai 7x ook hebben.

Wie zal het zeggen of dit verhaal waar is ?

Reageer

Klachten bij nieuwe decoders hou je altijd. Gelukkig heeft Delta een zeer vakbekwame groep vaan testers waarvan sommigen echt bovencategorie zijn. Dus deze problemen zijn hen zeker opgevallen. En dus is de kans groot dat aan een oplossing wordt gewerkt.

Reageer

@drieprinter
        mocht dit uitgeschakeld verhaal kloppen, dan moet dit ook aangegeven worden of dat de klantenservice dit weet. Ik heb dit kastje opgezocht voor de specs en daarom genomen, had nog bij de klantenservice aangegeven dat dit belangrijk voor me was.
        Ik hou t wel in de gaten of 't er ooit komt dan zie ik wel weer verder.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
          Klachten bij nieuwe decoders hou je altijd. Gelukkig heeft Delta een zeer vakbekwame groep vaan testers waarvan sommigen echt bovencategorie zijn. Dus deze problemen zijn hen zeker opgevallen. En dus is de kans groot dat aan een oplossing wordt gewerkt.
          Je kunt het niet beter vertalen Ze hebben echt het schuim uit de scheerkist

Reageer

Probeer eens een streamings dienst met 5.1 geluid of YouTube dan weet je of de ontvanger het aankan.

https://youtu.be/Qv0t7BbCZ48?feature=shared

Reageer

Al geprobeerd. Ook Prime is PCM...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Volgens Bordewolf is Dolby tijdelijk uitgeschakeld dus zou je dit met de Android Smart TV app of de Kamai 7x ook hebben.

Wie zal het zeggen of dit verhaal waar is ?

Driepinter, Dolby heeft aan gestaan op de Android app, en parallel ook de AndroidTV app (launcher)
                Dus ja, dit werkt, staat nu (tijdelijk) uit voor de Androidapps.
                Overigens was er niets mis met het geluid zelf, daar was ik erg goed over te spreken.
                Via de Kamai en Aria 7x is al langere tijd Dolby beschikbaar.

Het zal dus echt wel terug komen wanneer ook de interne tests en de issues er uit zijn.

Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
                Al geprobeerd. Ook Prime is PCM...

Ga even naar het instellingenmenu - apparaatinstellingen - beeld en geluid - Indellingen selecteren.
                Bij mij stond deze op”nooit surround gebruiken” . Deze zou op automatisch moeten staan.
                Dolby is dan bij mij ook weer terug, echter geeft de app geen juiste benaming 😬

Edit: na een reset van de box zijn ook de benamingen van de Audiosporen weer goed.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 2 dagen geleden.

Reageer

Dat heb ik ook gezien en gedaan... Maar als alle dialoog via al mijn speakers komen (5.1) ipv alleen de centre dan klopt er iets niet met de audiostream rn is het ook gewoon PCM. Met de Humax geluid zoals t moet zijn.. Een AV receiver laat zich ook niet foppen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
                    Dat heb ik ook gezien en gedaan... Maar als alle dialoog via al mijn speakers komen (5.1) ipv alleen de centre dan klopt er iets niet met de audiostream rn is het ook gewoon PCM. Met de Humax geluid zoals t moet zijn.. Een AV receiver laat zich ook niet foppen.
                    Heb je ook per zender Dolby aangezet en Dolby als standaard geselecteerd via audiovoorkeur (eerste optie onder het tandwieltje?

Wel een nabrander: er zal een goede reden zijn waarom Delta Dolby in het instellingenmenu heeft uitgezet.
                    Hou dat wel in het achterhoofd.

Reageer

Misschien een idee om de versienummers van de launcher en de Smart Box eens te vergelijken? Wellicht wordt de Smart Box wel met andere versie van firm- en software uitgeleverd dan testers nu gebruiken?

Is eigenlijk een beetje domme opmerking van mij van de echte testers van bovencategorie kijken als eerste naar dit soort zaken als problemen worden gemeld.

Reageer

Voor wat het toevoegt: de testers zijn geen testers meer en krijgen de updates “gewoon”, net als de nieuwe gebruikers wanneer beschikbaar.
                        Dat geldt voor firm- en software.
                        Bij eerste installatie of koude herstart worden indien beschikbaar de nieuwe versies geinstalleerd.
                        Bij mij zijn deze actueel, en bij nieuwe klanten op zeker.

Reageer

Opmerkelijke ontwikkeling. Bij veel andere providers blijft een groep klanten in een speciale groep eerder toegang tot nieuwe film- en software houden om deze korte tijd voor grote push naar alle over gebruikers eerst te testen in dagelijks gebruik op klantniveau. Delta zou wel een reden hebben voor een andere weg te kiezen. En goed doordenkend kan ik dat denk ik best wel een beetje (veel) begrijpen.

In ieder geval weten we dat naast de DM functie ook de banlijst niet meer werkt op dit forum.

Reageer

Ik blijf het een (heel) vreemd verhaal vinden, een jaar lang testen en dan zou nooit iemand opgevallen zijn dat Dolby eigenlijk niet werkt

Reageer

Maar er zal wel een reden zijn waarom Delta Dolby standaard heeft uitgezet, is de gegeven bijsluiter, Nu mogen wij allemaal gaan speculeren, aannames gaan maken, een kinderlijke speurtocht in een eng bos gaan organiseren om te gaan raden wat dan die specifieke reden is. Od zou het een aanname zijn dat Delta wel een specifieke reden heeft?

Mocht het probleem met Dolby inderdaad niet zijn opgemerkt in de testperiode dan is dit verontrustend,

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X