Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
NPO 1 UHD / Bevindingen UHD Kamai 7x/Aria7x/Amino
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
Ze moeten het gewoon fixen bij delta. hdr/hlg hoort ook pas op te lichten bij echte uhd content. Nu ligt het ook al op bij geen uhd content op npo 1! Waardeloos! Het staat continu aan. Overigens toen ik niet ingelogd was, zag ik het bericht van Bordewolf . Wat een kneusje is dat toch zeg. Heeft mij geblokt. Wat een mafklapper. Mij gaan vertellen dat ik niet moet zeuren omdat ik de ontvanger niet gebruikte. man man man. uhd is enkel op de interactieve ontvanger deze maand als test. Vandaar dat ik de ontvanger nu probeer. en herstart heb ik al lang gedaan, en bij delta ook. Maar hdr/hlg blijft gewoon permanent actief op npo 1 kanaal 999. Dit zou pas enkel moeten oplichten bij uhd content. dus zodra de voetbal daadwerkelijk begint. Aangezien dit in uhd gefilmd wordt
Ik ben niet van plan verder nog te reageren. Ik lees met interesse het vervolg,
Reageer
-
En dat is nu het probleem Bordewolf . Je wist en veranderd zoveel aan jouw eigen berichten (ook dagen later) dat eigenlijk niemand meer weet wat je oorspronkelijk heb beweerd, geschreven of heeft verkondigd. Op deze manier kan je tegen mensen die niet anders weten altijd de schone schijn ophouden.
Overigens lijkt mij het inderdaad beter om maar niets meer over 4K en UHD op forums te melden. Door te stellen dat de beeldkwaliteit bij Delta ‘voortreffelijk’ UHD is op NPO 1 UHD. Ik heb het vrijdag met eigen ogen gezien. En die ogen werden niet vrolijk.
- 5 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk berichtLol 😃😃😃, wees ook eens keer positief, eindelijk test delta/caiway met uhd, nog niet 100% maar beter iets dan helemaal niets. Laten we het beschouwen als een mvp en feedback geven, nu hopen dat het delta team snel onze feedback gaat verwerken.
Dat gaat echt wel goed komen.
Reden voor mij om ook niet op alle azijngezeik meer te reageren, ik vind het soms erg niveauloos worden met alle scheldwoorden.
Delta heeft duidelijk aangegeven dat wanneer er problemen zijn terug gevallen kan worden op de apps op NPO 1 HD.
Een koude start van de decoder verhelpt het HDR probleem op NPO 1 HD (mits je niet weer schakelt naar 999).
En verder om dat even te verhelpen: mijn reactie op het beeld dat ik binnen kreeg is en blijft: nog altijd prima, ja 1080P is beter, maar ik ga er geen wedstrijd verplassen van maken.
Reageer
-
Dat Delta test met UHD is goed. Dat Delta problemen heeft bij de eerste UHD test was te verwachten en ook dat is geen probleem. Iedere decoder reageert anders op vooral HDR/HLG. En daar ben je echt wel enige tijd mee bezig om dit te finetunen. Wat wel slordig is: dat het tv team van Delta niet zelf heeft geconstateerd dat de decoders van 1080P zelf 1080I maakten. Nog kwalijker zou zijn dat zij het wel hebben geconstateerd maar bewust hierover niet zelf proactief klanten hebben ingelicht. En ik begrijp uit opmerkingen van klanten in dit topic dat zij tot heden ook nog niet door Delta zelf zijn ingelicht.
En dit heeft helemaal niets met ver pissen te maken Bordewolf , maar als jij mensen hier de les leest met woorden als aannames terwijl mensen zelf met eigen ogen op hun televisie zien dat het geen 1080P maar 1080I is dan lijkt mij excuses aan deze forumleden wel het minimale dat je kan doen. Dat jij Delta aas engelbewaarder beschermt dat is een eigen keuze waar je waarschijnlijk een reden of meerdere redenen voor hebt. Maar is wordt allemaal minder prettiger als je andere mensen eigenlijk beschuldigd dat wat zij zeggen te zien een vorm van onwaarheid is door te stellen dat het een aanname is dan ben je echt op een heel steil hellend vlak gekomen. Zelfs zo hellend dat een moderator hier gewoon op moet ingrijpen. Dat is hier niet gebeurt wekt bij mij dan ook vraagtekens op.
- 3 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtDat Delta test met UHD is goed. Dat Delta problemen heeft bij de eerste UHD test was te verwachten en ook dat is geen probleem. Iedere decoder reageert anders op vooral HDR/HLG. En daar ben je echt wel enige tijd mee bezig om dit te finetunen. Wat wel slordig is: dat het tv team van Delta niet zelf heeft geconstateerd dat de decoders van 1080P zelf 1080I maakten. Nog kwalijker zou zijn dat zij het wel hebben geconstateerd maar bewust hierover niet zelf proactief klanten hebben ingelicht. En ik begrijp uit opmerkingen van klanten in dit topic dat zij tot heden ook nog niet door Delta zelf zijn ingelicht.
En dit heeft helemaal niets met ver pissen te maken Bordewolf , maar als jij mensen hier de les leest met woorden als aannames terwijl mensen zelf met eigen ogen op hun televisie zien dat het geen 1080P maar 1080I is dan lijkt mij excuses aan deze forumleden wel het minimale dat je kan doen. Dat jij Delta aas engelbewaarder beschermt dat is een eigen keuze waar je waarschijnlijk een reden of meerdere redenen voor hebt. Maar is wordt allemaal minder prettiger als je andere mensen eigenlijk beschuldigd dat wat zij zeggen te zien een vorm van onwaarheid is door te stellen dat het een aanname is dan ben je echt op een heel steil hellend vlak gekomen. Zelfs zo hellend dat een moderator hier gewoon op moet ingrijpen. Dat is hier niet gebeurt wekt bij mij dan ook vraagtekens op.
Reageer
-
Jarco Kriek was het beeld van Delta NPO HD (glas) wel in orde? Lees veel dat klanten van Caiway die coax gebruikte zich kapot schrokken om het tvbeeld via de Kamai glasvezel. Ook Ziggo abonnees die zijn overgestapt klagen steen en been. Bordewolf noemde het altijd retestrak beeld maar is dat wel zo.
Ik heb het idee dat het beeld van Delta vs Odido gelijkwaardig is en dus ruk. Zie je ook terug bij de providermonitor van de consumentenbond.
Reageer
-
Het beeld van NPO 1 HD is goed. Maar minder dan bij Ziggo en KPN is mijn gevoel. Delta is meer vergelijkbaar met Odido. Daar moet ik dan wel een paar kanttekeningen bij maken. Ik kijk KPN via HD+ dus met hogere bitrate. Delta vs KPN via de oudere Arris decoders is denk ik gelijk. Ik heb ook geen vergelijk kunnen maken op mijn eigen televisie. Dus vergelijk tussen de providers is niet met gelijke apparatuur gemaakt. Ook heb ik niet gemeten wat de bandbreedte van de Delta streams zijn. Maar het gebruikersgevoel ligt lager dan bij Ziggo en KPN. Waarbij van die twee KPN wellicht iets betere streams heeft (verschil vrijwel niet zichtbaar) maar Ziggo echt de winnaar is vanwege het zeer goede tv-platform.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtHet beeld van NPO 1 HD is goed. Maar minder dan bij Ziggo en KPN is mijn gevoel. Delta is meer vergelijkbaar met Odido. Daar moet ik dan wel een paar kanttekeningen bij maken. Ik kijk KPN via HD+ dus met hogere bitrate. Delta vs KPN via de oudere Arris decoders is denk ik gelijk. Ik heb ook geen vergelijk kunnen maken op mijn eigen televisie. Dus vergelijk tussen de providers is niet met gelijke apparatuur gemaakt. Ook heb ik niet gemeten wat de bandbreedte van de Delta streams zijn. Maar het gebruikersgevoel ligt lager dan bij Ziggo en KPN. Waarbij van die twee KPN wellicht iets betere streams heeft (verschil vrijwel niet zichtbaar) maar Ziggo echt de winnaar is vanwege het zeer goede tv-platform.
Jammer dat je je niet aan de feiten houdt.
Met aanname's en onzekerheden komen forumleden ook niet verder.[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
- 3 Likes
Reageer
-
https://www.consumentenbond.nl/internet/beste
Tsja Rinus het gebruikersgevoel van abonnees van Delta/Caiway berust volgens jou op aannames.
Knap van je dat je het gevoel van grote groepen negeert.
Reageer
-
Rinus, er wordt mij wat gevraagd. En ik geef duidelijk aan op welke criteria mijn oordeel is gemaakt. En ja dat is voor een (klein) deel een aanname. De reden is dat ik op mijn werkplek geen toegang tot Delta heb. En kan dus iets niet met 100 procent zekerheid vaststellen. Maar ik kan met grote zekerheid iets zeggen omdat ik weet met welke televisie ik dit heb opgemerkt en ik hetzelfde model ook in mijn eigen werkomgeving gebruik.
En wat iedereen verder met mijn woorden doet dan nog iedereen zelf bepalen. Maar ik onderbouw tenminste wat ik schrijf. En wat zijn volgens jou dan de feiten? Ik ben er oprecht benieuwd naar.Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 24 Jun 2024, 18:59.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtHet beeld van NPO 1 HD is goed. .....is mijn gevoel. Daar moet ik dan wel een paar kanttekeningen bij maken. ..... is denk ik gelijk. Ik heb ook geen vergelijk kunnen maken op mijn eigen televisie. .... vergelijk tussen de providers is niet met gelijke apparatuur gemaakt. Ook heb ik niet gemeten.... Maar het gebruikersgevoel ligt lager.... .. wellicht iets betere streams heeft (verschil vrijwel niet zichtbaar)
.......
Als eindgebruiker die (nog) geen interactief kastje en/of glasvezel heeft, schiet je met artikelen die deze onzekerheden aangeeft niet veel op.
Zéker niet als je in de nabije toekomst keuze's zou moeten maken.
En nee.....feiten heb ik dus helemaal niet. Met alleen coaxkabel en chromecast is er niet zoveel te testen/vergelijken. Dáár zijn die gebruikers dus afhankelijk van mensen, journalisten, techneuten, experts etc die objectieve berichtgeving plegen, waar gebruikers iets mee kúnnen.[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
- 3 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk berichthttps://www.consumentenbond.nl/internet/beste
Tsja Rinus het gebruikersgevoel van abonnees van Delta/Caiway berust volgens jou op aannames.
Knap van je dat je het gevoel van grote groepen negeert.[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer