Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
NPO 1 UHD / Bevindingen UHD Kamai 7x/Aria7x/Amino
Samenvouwen
X
-
Laatst bewerkt door Do60; 22 Jun 2024, 16:01.
-
Hou jij gewoon je mond man kerel. Jij zeikt al 4 jaar hier op het forum. Met je haarscherp beeld en dan een week later vind je het weer kut. En gaat dan een ander de les lezen! Het beeld is niet slecht via de decoder. Ik zei dat het wel goed was. Maar zelfs via iptv is het beeld via espn uhd vele malen beter. En dat is toch echt via de stream! Zenders van de delta app buiten de testzender 999 npo uhd met de voetbal op het interactieve kastje zien er ook gewoon beter uit. Kleuren zijn minder kleurrijk via de interactieve ontvanger op de andere zenders zoals rtl 4, 5 e.d.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door KruidentuintjeBeste Do60. Jouw beleving is persoonlijk en prima, maar daarom is een ander forumlid nog geen pannenkoek..
Fijn dat de app zo goed bevalt. Stream je vanaf je mobiel naar je televisie of heb je een native app op je televisie of een Apple TV kastje of een Android kastje?
dus moet die meneer kriek niet zo dom gaan praten met dromen in een droomkasteel.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door KruidentuintjeBeste Do60. Jouw beleving is persoonlijk en prima, maar daarom is een ander forumlid nog geen pannenkoek..
Fijn dat de app zo goed bevalt. Stream je vanaf je mobiel naar je televisie of heb je een native app op je televisie of een Apple TV kastje of een Android kastje?
Reageer
-
Jij mag mij echt alles vinden wat je wilt. Van pannenkoek tot malloot. Maar de praktijk weerlegt jouw woorden. Geen enkele provider behoudens KPN levert UHD via een app voor mediaspelers en televisies. En KPN doet dit met een bandbreedte dat slechts een derde is van het UHD-kanaal dat KPN vis decoders aan klanten levert.
En ja, UHD via een app kan theoretisch ook
met gelijke bandbreedte als de decoder. Maar in praktijk is dit nog een stap te ver voor Nederlandse providers. En het wordt een eentonig verhaal maar dat heeft te maken met capaciteit. Met Unicast en Multicast. En dan hebben wij het niet over 4K blu-Ray bandbreedte maar UHD Broadcast bandbreedte van 15Mbps.
Bij streamingapps van providers is de hoogste beeldresolutie bij een deel van het zenderaanbod 1080P zonder UHD beeldverbeteraars. En dan meestal met een maximale bandbreedte van 8Mbps.
En ik begrijp dat dit niet is dat je wilt lezen. Maar don’t shoot the messenger. Het is de praktijk op dit moment.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtJij mag mij echt alles vinden wat je wilt. Van pannenkoek tot malloot. Maar de praktijk weerlegt jouw woorden. Geen enkele provider behoudens KPN levert UHD via een app voor mediaspelers en televisies. En KPN doet dit met een bandbreedte dat slechts een derde is van het UHD-kanaal dat KPN vis decoders aan klanten levert.
En ja, UHD via een app kan theoretisch ook
met gelijke bandbreedte als de decoder. Maar in praktijk is dit nog een stap te ver voor Nederlandse providers. En het wordt een eentonig verhaal maar dat heeft te maken met capaciteit. Met Unicast en Multicast. En dan hebben wij het niet over 4K blu-Ray bandbreedte maar UHD Broadcast bandbreedte van 15Mbps.
Bij streamingapps van providers is de hoogste beeldresolutie bij een deel van het zenderaanbod 1080P zonder UHD beeldverbeteraars. En dan meestal met een maximale bandbreedte van 8Mbps.
En ik begrijp dat dit niet is dat je wilt lezen. Maar don’t shoot the messenger. Het is de praktijk op dit moment.
Reageer
-
Ik zou in het geval van Delta niet weten waardoor dit komt. Ik heb persoonlijk in het verleden minder goede ervaringen met decoders van fabrikant Amino. Wellicht dat er kwaliteitsverlies door de decoders wordt veroorzaakt. Bij een app is de televisie feitelijk de decoder. Meestal is de beschikbare hardware dan ook krachtiger.
Los van dat weet ik niet in welke bandbreedte Delta zenders via de decoder en app doorgeeft. Ik begreep altijd dat Delta de zenders met redelijk hoge bandbreedte doorgeeft. Maar goed, dat is van horen zeggen. Los van sommige keren een uurtje naar televisie van Delta kijken, heb ik geen ervaring ermee.
Waar ik gisteren wel ervaring mee heb is NPO 1 UHD bij Delta. En wellicht trap ik nu op tenen. Maar echt bij de eerste blik was duidelijk te zien dat dit geen UHD is. Nu heb ik natuurlijk wel een referentiekader van UHD bij Ziggo en KPN. Het beeld is wel beter dan NPO 1 HD.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtIk zou in het geval van Delta niet weten waardoor dit komt. Ik heb persoonlijk in het verleden minder goede ervaringen met decoders van fabrikant Amino. Wellicht dat er kwaliteitsverlies door de decoders wordt veroorzaakt. Bij een app is de televisie feitelijk de decoder. Meestal is de beschikbare hardware dan ook krachtiger.
Los van dat weet ik niet in welke bandbreedte Delta zenders via de decoder en app doorgeeft. Ik begreep altijd dat Delta de zenders met redelijk hoge bandbreedte doorgeeft. Maar goed, dat is van horen zeggen. Los van sommige keren een uurtje naar televisie van Delta kijken, heb ik geen ervaring ermee.
Waar ik gisteren wel ervaring mee heb is NPO 1 UHD bij Delta. En wellicht trap ik nu op tenen. Maar echt bij de eerste blik was duidelijk te zien dat dit geen UHD is. Nu heb ik natuurlijk wel een referentiekader van UHD bij Ziggo en KPN. Het beeld is wel beter dan NPO 1 HD.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door KruidentuintjeAls het geen UHD is, waarom pronkt Delta dan ermee dat het wel UHD is?
Je hebt er toch niets aan om je klanten voor te liegen?
Al is de leugen nog zo snel…
Jammer dit. Het schept geen vertrouwen naar je klanten.
Reageer
-
Nou uhd is alleen tijdens de voetbalwedstrijden he, dan zie je ook uhd in beeld bij het npo logo. Punt is meer dat het dus wel scherp is, maar dus in geen 1080p resolutie maar 1080i, ook geen 50fps etc. Dus mag het niet het uhd label dragen! Dat mag pas bij 1080p 50fps en hdr formaat
Reageer
-
Kruidentuintje ik ga hier geen link naar een artikel plaatsen die ik zelf heb gemaakt. Maar in dit artikel bevestigt Delta bij monde van de woordvoerder dat het signaal op de televisie van klanten door technische problemen met de decoder geen UHD is. Ik weet niet of Delta dit zelf ook aan eigen klanten heeft gemeld.
Do60 het verschil tussen decoder en app is multicast versus unicaat. Door multicast kan men zenders met hogere bandbreedte aanbieden.Voor broadcast is UHD gaan 2160P maar !080P met een beetje extra. Dit heb ik niet verzonnen maar is vastgesteld door marktpartijen waaronder EBU. NPO 1 UHD is in het geheel UHD-resolutie. Alleen zijn de voetbalwedstrijden native UHD. De rest is opgewaardeerd.Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 22 Jun 2024, 18:35.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht......ik ga hier geen link naar een artikel plaatsen die ik zelf heb gemaakt. Maar in dit artikel bevestigt Delta bij monde van de woordvoerder dat het signaal op de televisie van klanten door technische problemen met de decoder geen UHD is.
[B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtKruidentuintje ik ga hier geen link naar een artikel plaatsen die ik zelf heb gemaakt. Maar in dit artikel bevestigt Delta bij monde van de woordvoerder dat het signaal op de televisie van klanten door technische problemen met de decoder geen UHD is. Ik weet niet of Delta dit zelf ook aan eigen klanten heeft gemeld.
Do60 het verschil tussen decoder en app is multicast versus unicaat. Door multicast kan men zenders met hogere bandbreedte aanbieden.Voor broadcast is UHD gaan 2160P maar !080P met een beetje extra. Dit heb ik niet verzonnen maar is vastgesteld door marktpartijen waaronder EBU. NPO 1 UHD is in het geheel UHD-resolutie. Alleen zijn de voetbalwedstrijden native UHD. De rest is opgewaardeerd.Laatst bewerkt door Do60; 23 Jun 2024, 21:35.
- 1 Like
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer