Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
NPO 1 UHD / Bevindingen UHD Kamai 7x/Aria7x/Amino
Samenvouwen
X
-
- 3 Likes
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk berichtKoeba mentaal issue? Houden we het gezellig en constructief?Laatst bewerkt door Koeba; 20 Jun 2024, 19:16.
- 2 Likes
Reageer
-
Je kunt een topic of reactie wat volgens jou niet aan de regels voldoet altijd bij ons melden met de rapporteer knop.
Ik kijk regelmatig alle gerapporteerde berichten na. We zijn helaas niet in de gelegenheid het DM systeem te fixen.
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk berichtJe kunt een topic of reactie wat volgens jou niet aan de regels voldoet altijd bij ons melden met de rapporteer knop.
Ik kijk regelmatig alle gerapporteerde berichten na. We zijn helaas niet in de gelegenheid het DM systeem te fixen.
- 2 Likes
Reageer
-
Terug naar het onderwerp van discussie. En dit raakt namelijk de kern van het hele gedoe rondom beeldkwaliteit. Echt verreweg de meeste kijkers ervaren het verschil in beeldkwaliteit niet. Zij gaan uit van een toevoeging van een definitie als HD of UHD aan een kanaal. Aan de hand hiervan wordt een kwalitatief oordeel over de beeldkwaliteit gegeven. En ik begrijp dan ook dat zowel zenders als providers terughoudend zijn met het investeren in het aanbieden van content boven de HD standaard. Het kost veel geld en 9 van de 10 afnemers/klanten zien het verschil nauwelijks.
Het is toch veelzeggend dat iemand die hier nu al jaren een kruistocht voert voor het toevoegen van zenders in UHD en 4K niet zelf met de ogen ogen kan bepalen of de aangeboden beelden niet echt UHD zijn. En mensen die het - mede met behulp van indicaties op de televisie - wel kunnen bepalen beticht dat zij doen aan een aanname.
- 4 Likes
Reageer
-
Om eerlijk te zijn, te veel verwacht van NPO 1 uhd, zie weinig verschil terwijl ESPN uhd bij andere providers wel veel beter en strakker beeld geeft. Helaas was Android kastje testen alleen voor delta klanten. (Caiway, hangt er maar bij) Hoop dat uhd snel beter gaat worden, tot nu toe voor mij GEEN toegevoegde waarde.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk berichtWat mij hier verbaast is dat men het verschil niet zag tussen 1080p of 1080i.
Hoeveel Mbit wordt er op NPO UHD doorgegeven. Is dat al bekend? De kastjes zitten tegen hun maximale prestatie aan.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtTerug naar het onderwerp van discussie. En dit raakt namelijk de kern van het hele gedoe rondom beeldkwaliteit. Echt verreweg de meeste kijkers ervaren het verschil in beeldkwaliteit niet. Zij gaan uit van een toevoeging van een definitie als HD of UHD aan een kanaal. Aan de hand hiervan wordt een kwalitatief oordeel over de beeldkwaliteit gegeven. En ik begrijp dan ook dat zowel zenders als providers terughoudend zijn met het investeren in het aanbieden van content boven de HD standaard. Het kost veel geld en 9 van de 10 afnemers/klanten zien het verschil nauwelijks.
Het is toch veelzeggend dat iemand die hier nu al jaren een kruistocht voert voor het toevoegen van zenders in UHD en 4K niet zelf met de ogen ogen kan bepalen of de aangeboden beelden niet echt UHD zijn. En mensen die het - mede met behulp van indicaties op de televisie - wel kunnen bepalen beticht dat zij doen aan een aanname.
Het kan wel hoor, goed beeld. Netflix, hbo, prime, f1tvpro of YouTube. Waar mogelijk in 4k met hdr is echt super beeld. En dat allemaal via de Chromecast for Google tv.... Over deze streamingdiensten geen klachten over beeld.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk berichtJe kunt een topic of reactie wat volgens jou niet aan de regels voldoet altijd bij ons melden met de rapporteer knop.
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk berichtOm eerlijk te zijn, te veel verwacht van NPO 1 uhd, zie weinig verschil terwijl ESPN uhd bij andere providers wel veel beter en strakker beeld geeft. Helaas was Android kastje testen alleen voor delta klanten. (Caiway, hangt er maar bij) Hoop dat uhd snel beter gaat worden, tot nu toe voor mij GEEN toegevoegde waarde.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door KruidentuintjeIs KPN echt stuk beter, Do60?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
Ik had bij een maat espn uhd gezien op kpn. En vond dat mooier eruit zien dan npo uhd. bij snel camerawerk gewoon prima. en ook echt 50fps. delta adverteert met het testkanaal 999 dat het 50fps is. maar dat is het ook niet. en ook nog eens geen 1080p maar 1080i! Hoop dat ze het snel fixen.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer