Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 UHD / Bevindingen UHD Kamai 7x/Aria7x/Amino

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
    ...persoonlijk reageren op andere forumleden. Dat is niet goed. Maar in sommige gevallen roepen mensen dit ook over hunzelf af. Als je komt met uitspraken over een aanname als meerdere forumleden melden iets met eigen ogen te zien...
    Alle begrip. Op elk forum worden rare, tenenkrommende dingen gezegd. Maar 'hij wiens naam we niet noemen' heeft een mentaal issue (of niks te doen overdag); hij reageert altijd, overal, op letterlijk alles. Hij heeft meerdere keren op meerdere forums hier gedoe mee gehad en even zovele keren gezegd dat hij het niet meer zou doen of zou stoppen. Hij houdt dat letterlijk een paar uur vol. Misschien is het dan beter om hem te negeren? Hier past eerder medelijden dan correctie, imho.

Reageer

Koeba mentaal issue? Houden we het gezellig en constructief?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
        Koeba mentaal issue? Houden we het gezellig en constructief?
        Jeroen Je hebt gelijk. Maar je bent hier ook al vrij lang admin en ik weet zeker dat je de geschiedenis en achtergrond kent. Wordt het dan niet een heel klein beetje tijd om een paar reageerders aan te spreken op het instandhouden van onderlinge fitties? Ik weet dat ik er ook flink schuldig aan ben hoor. En ik weet dat het not done is om de admin te zeggen wat ie moet doen. Maar ik kan je niet dm-en want dat is stuk en wordt niet (meer) gefixed.... Omdat er ook eens iemand het juiste moet doen: Als ik nou stop met met onzin reageren op onzin, kan dan de dm weer gefixed, of is dat afpersing?
        Laatst bewerkt door Koeba; 20 Jun 2024, 19:16.

Reageer

Je kunt een topic of reactie wat volgens jou niet aan de regels voldoet altijd bij ons melden met de rapporteer knop.
          Ik kijk regelmatig alle gerapporteerde berichten na. We zijn helaas niet in de gelegenheid het DM systeem te fixen.

Reageer

Je kunt een topic of reactie wat volgens jou niet aan de regels voldoet altijd bij ons melden met de rapporteer knop.
            Ik kijk regelmatig alle gerapporteerde berichten na. We zijn helaas niet in de gelegenheid het DM systeem te fixen.
            Ik geef jouw de schuld niet Jeroen Ik kijk regelmatig alle gerapporteerde berichten na, en ik denk dat het daar ook in zit, te weinig daad en man kracht

Reageer

niet perse... het wil niet zeggen dat een reactie die rapporteert wordt, altijd verwijderd wordt. 95% van de gerapporteerde berichten voldoen aan de forum regels.

Reageer

Terug naar het onderwerp van discussie. En dit raakt namelijk de kern van het hele gedoe rondom beeldkwaliteit. Echt verreweg de meeste kijkers ervaren het verschil in beeldkwaliteit niet. Zij gaan uit van een toevoeging van een definitie als HD of UHD aan een kanaal. Aan de hand hiervan wordt een kwalitatief oordeel over de beeldkwaliteit gegeven. En ik begrijp dan ook dat zowel zenders als providers terughoudend zijn met het investeren in het aanbieden van content boven de HD standaard. Het kost veel geld en 9 van de 10 afnemers/klanten zien het verschil nauwelijks.

Het is toch veelzeggend dat iemand die hier nu al jaren een kruistocht voert voor het toevoegen van zenders in UHD en 4K niet zelf met de ogen ogen kan bepalen of de aangeboden beelden niet echt UHD zijn. En mensen die het - mede met behulp van indicaties op de televisie - wel kunnen bepalen beticht dat zij doen aan een aanname.

Reageer

Om eerlijk te zijn, te veel verwacht van NPO 1 uhd, zie weinig verschil terwijl ESPN uhd bij andere providers wel veel beter en strakker beeld geeft. Helaas was Android kastje testen alleen voor delta klanten. (Caiway, hangt er maar bij) Hoop dat uhd snel beter gaat worden, tot nu toe voor mij GEEN toegevoegde waarde.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
                    Wat mij hier verbaast is dat men het verschil niet zag tussen 1080p of 1080i.

Hoeveel Mbit wordt er op NPO UHD doorgegeven. Is dat al bekend? De kastjes zitten tegen hun maximale prestatie aan.
                    Willem, ik gaf voor de eerste wedstrijd al aan dat ik 1080i/50 hlg zag. Er werd mij toen verteld dat zodra de eerste wedstrijd startte het 1080p/50 hlg zou worden. Helaas is en blijft het maar 1080i/50, oftwel 50/2=25 volledige beelden per seconde. Met daarover hlg. Volgens mij is dit geen uhd, want dat gaat altijd over p en niet over i. Als het simpelweg een firmware probleem is van de Kamai 7x, waarom is dat dan niet opgelost? Want ik las ergens dus dat dat het probleem is, de 7x kan p aan maar schakelt zomaar naar i en blijft daar. Ook opnieuw opstarten werkt niet.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                      Terug naar het onderwerp van discussie. En dit raakt namelijk de kern van het hele gedoe rondom beeldkwaliteit. Echt verreweg de meeste kijkers ervaren het verschil in beeldkwaliteit niet. Zij gaan uit van een toevoeging van een definitie als HD of UHD aan een kanaal. Aan de hand hiervan wordt een kwalitatief oordeel over de beeldkwaliteit gegeven. En ik begrijp dan ook dat zowel zenders als providers terughoudend zijn met het investeren in het aanbieden van content boven de HD standaard. Het kost veel geld en 9 van de 10 afnemers/klanten zien het verschil nauwelijks.

Het is toch veelzeggend dat iemand die hier nu al jaren een kruistocht voert voor het toevoegen van zenders in UHD en 4K niet zelf met de ogen ogen kan bepalen of de aangeboden beelden niet echt UHD zijn. En mensen die het - mede met behulp van indicaties op de televisie - wel kunnen bepalen beticht dat zij doen aan een aanname.
                      Jarno, ik zie wel duidelijk het verschil, ik geef ook al jaren aan dat het beeld via de coax beter is dan via het losse kastje of app. Let wel, ik heb het over gewoon full hd beeld. Waarom denk je dat ik al vele malen geprobeerd heb om het hele tv zooitje van glas te laten halen en daarvoor digitale tv via de coax met m'n Humax 5050 te kijken? Helaas kan dat niet en moet ik zolang ik glas van delta heb het ermee doen.

Het kan wel hoor, goed beeld. Netflix, hbo, prime, f1tvpro of YouTube. Waar mogelijk in 4k met hdr is echt super beeld. En dat allemaal via de Chromecast for Google tv.... Over deze streamingdiensten geen klachten over beeld.

Reageer

Dat doet me leed...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk bericht
                          Om eerlijk te zijn, te veel verwacht van NPO 1 uhd, zie weinig verschil terwijl ESPN uhd bij andere providers wel veel beter en strakker beeld geeft. Helaas was Android kastje testen alleen voor delta klanten. (Caiway, hangt er maar bij) Hoop dat uhd snel beter gaat worden, tot nu toe voor mij GEEN toegevoegde waarde.
                          Helemaal met je eens. Via de delta tv app vind ik de zenders er nog beter uit zien eigenlijk. Uhd via het kamai kastje vind ik niet van het niveau wat dat wel is bij kpn met espn uhd! Ietsje fletser, en ook geen 1080p maar 1080i! Klant wordt hier weer mooi genaait!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Kruidentuintje
                            Is KPN echt stuk beter, Do60?
                            Ik had bij een maat espn uhd gezien op kpn. En vond dat mooier eruit zien dan npo uhd. bij snel camerawerk gewoon prima. en ook echt 50fps. delta adverteert met het testkanaal 999 dat het 50fps is. maar dat is het ook niet. en ook nog eens geen 1080p maar 1080i! Hoop dat ze het snel fixen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

Ik had bij een maat espn uhd gezien op kpn. En vond dat mooier eruit zien dan npo uhd. bij snel camerawerk gewoon prima. en ook echt 50fps. delta adverteert met het testkanaal 999 dat het 50fps is. maar dat is het ook niet. en ook nog eens geen 1080p maar 1080i! Hoop dat ze het snel fixen.
                              Daarbij is het geluid ook gewoon bagger via de interactieve ontvanger. totaal geen dolby! geluid via mijn delta tv app op mijn lg oled tv is vele malen beter. en beeld is buiten het uhd kanaal op de interactieve ontvanger ook gewoon beter op de overige zenders via de delta tv app! van de week weer een update gehad die app. Lachwekkend ook dat ze via de app nog geen uhd uitzenden op npo 1! We leven in 2024. Interactieve ontvanger is outbollig, en kost mij ook weer een hdmi poort en weer een extra afstandbediening

Reageer

Je kan natuurlijk je kop in het zand blijven steken maar UHD via een app gelijk of beter als een decoder dat is echt leven in een droomkasteel/ KPN doet het maar met echt een structureel lagere bandbreedte.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X