Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

[AANKONDIGING] Dolby Digital #6

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • [AANKONDIGING] Dolby Digital #6

    Vandaag hebben we Dolby Digital aangezet voor Al Jazeera International, MTV Live HD, ID, NPO 2, SBS6 en RTL 7. Dit waren de laatste kanalen met Dolby Digital.

    Betreft audio verschuift de aandacht nu naar de uitrol van andere audio opties, waaronder Gesproken Ondertiteling (GOS) voor de NPO kanalen.

    Je zet Dolby aan door naar een van deze kanalen te zappen en op de "OPT" of "SUBS" knop te drukken op je afstandbediening. Ook is er ter herkenning een Dolby logo zichtbaar in de onderbalk. Het omschakelen tussen stereo en Dolby kan soms enige seconden duren.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
    Vandaag hebben we Dolby Digital aangezet voor Al Jazeera International, MTV Live HD, ID, NPO 2, SBS6 en RTL 7. Dit waren de laatste kanalen met Dolby Digital.

    Betreft audio verschuift de aandacht nu naar de uitrol van andere audio opties, waaronder Gesproken Ondertiteling (GOS) voor de NPO kanalen.

    Je zet Dolby aan door naar een van deze kanalen te zappen en op de "OPT" of "SUBS" knop te drukken op je afstandbediening. Ook is er ter herkenning een Dolby logo zichtbaar in de onderbalk. Het omschakelen tussen stereo en Dolby kan soms enige seconden duren.
    Top! Blijft even mijn vraag of Dolby bij TV538 wel klopt.... ??

    Verder zijn er meertalige sporen op Arte en Eurosport en af en toe op de Duitse zenders ARD/ZDF/WDR/NDR
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 20 Sep 2022, 19:30.

    Reageer


    • #3
      Misschien is het al een keer voorbij gekomen, maar zijn de opnames die we maken ook voorzien van Dolby Digital?

      Voor de rest blij dat er zo hard aan het IPTV platform wordt gewerkt.

      Reageer


      • #4
        Zowel terugkijken als opnemen zijn naar mijn ervaring alleen in stereo. Maar er zal ongetwijfeld heel hard aan gewerkt worden. 😉🥴

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
          Zowel terugkijken als opnemen zijn naar mijn ervaring alleen in stereo. Maar er zal ongetwijfeld heel hard aan gewerkt worden. 😉🥴
          Ola...ik begin nu toch wel spijt te krijgen van mijn overstap. Donderdag komt de monteur. Ik ben KPN TV gewend en dit wordt dan een stapje of wat terug vrees ik. Maar het is ook een mooie gelegenheid om Delta weer eens te testen. De glasvezelspriet steekt nu uit de stoep dus zou ik over een paar maanden naadloos van coax naar glasvezel over moeten kunnen. #dtv: Ik begin dus op coax en hoop zsm op glasvezel maar weet iemand welke stb ik krijg en of er een optische uitgang op zit?
          Laatst bewerkt door Koeba; 21 Sep 2022, 15:06.

          Reageer


          • #6
            Koeba. Het mag duidelijk zijn dat ik bij Caiway zit (in feite dezelfde als Delta). Caiway levert beide, ook coax wanneer je glasvezel gebruikt. Bij Delta is het of coax of glasvezel voorzover mij bekend. Ik kijk tv, storingsloos, via coax. Alleen terugkijken en opnames via glas. Coax heeft voor mij altijd beter gewerkt omdat deze alles prima in Dolby 5.1 verwerkt, waarbij nu heeeeeel langzaam alles, bij rechtstreeks kijken, is voorzien van DD. Mijn indruk is echter dat het geluid via Coax beter lijkt. Ik werk met Sonos.
            Voor opnemen en terugkijken is het prima te doen via de Amino of app, maar glasvezel heeft voor mij zeker niet gebracht wat ik gehoopt had. Misschien wanneer je snel internet nodig hebt, maar voor de gemiddelde gebruiker is dat zeker niet nodig.
            Wat Delta levert durf ik niet te zeggen.

            Reageer


            • #7
              Eduard B aanvullende vragen: Heeft TV 538 wel Dolby? Klopt dat wel en waarom is er geen Dolby op NPO1 Extra, NPO2 Extra en NPO Nieuws en Politiek?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                Koeba. Het mag duidelijk zijn dat ik bij Caiway zit (in feite dezelfde als Delta). Caiway levert beide, ook coax wanneer je glasvezel gebruikt. Bij Delta is het of coax of glasvezel voorzover mij bekend. Ik kijk tv, storingsloos, via coax. Alleen terugkijken en opnames via glas. Coax heeft voor mij altijd beter gewerkt omdat deze alles prima in Dolby 5.1 verwerkt, waarbij nu heeeeeel langzaam alles, bij rechtstreeks kijken, is voorzien van DD. Mijn indruk is echter dat het geluid via Coax beter lijkt. Ik werk met Sonos.
                Voor opnemen en terugkijken is het prima te doen via de Amino of app, maar glasvezel heeft voor mij zeker niet gebracht wat ik gehoopt had. Misschien wanneer je snel internet nodig hebt, maar voor de gemiddelde gebruiker is dat zeker niet nodig.
                Wat Delta levert durf ik niet te zeggen.
                Bedankt voor je uitgebreide antwoord over Caiway....
                Ik ga het vanaf vanmiddag meemaken; eerst nog even 1 gb en itv op coax en zo gauw als het kan op glasvezel. Ben benieuwd!
                Laatst bewerkt door Koeba; 22 Sep 2022, 09:08.

                Reageer


                • #9
                  Zoals aangegeven gaat de techniek die Caiway gebruikt gelijk op met die van Delta. Veranderd er iets in de Dolby Digital bij Delta dan veranderd die ook bij Caiway. Je kunt er dus ook vanuit gaan dat wanneer er iets niet functioneert bij Caiway dat dat ook bij Delta is.
                  Het enige verschil tussen beiden is dat Caiway gebruikers naast glas ook Coax kunnen blijven gebruiken.

                  Reageer


                  • #10
                    Eduard B aanvullende vragen: Heeft TV 538 wel Dolby? Klopt dat wel en waarom is er geen Dolby op NPO1 Extra, NPO2 Extra en NPO Nieuws en Politiek?

                    Reageer


                    • #11
                      Ik ben vandaag en morgen vrij, begin volgende week kom ik terug op alle vragen.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                        Eduard B aanvullende vragen: Heeft TV 538 wel Dolby? Klopt dat wel en waarom is er geen Dolby op NPO1 Extra, NPO2 Extra en NPO Nieuws en Politiek?
                        Het klopt dat TV 538 Dolby doorgeeft. Het klopt ook dat NPO 1 Extra, NPO 2 Extra en NPO Nieuws en Politiek dit niet doen. Best gek, dat zou met name voor de NPO Extra kanalen best meerwaarde hebben.

                        Reageer


                        • #13
                          Dolby op SBS6 staat weer uit? Het gekke is, vandaag ook strak beeld….
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 5 Oct 2022, 22:51.

                          Reageer


                          • #14
                            Je zou bijna denken dat het aan elkaar gelinkt is 🫣🥸

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                              Je zou bijna denken dat het aan elkaar gelinkt is 🫣🥸
                              Wel vreem want op RTL staat deze nog aan, en dat ging gisteren ook goed.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X