Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netflix en Videoland op de decoder

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netflix en Videoland op de decoder

    Een vraag dit al 2 jaar terug een keer is gesteld. Wanneer komt de Netflixapp en de Videolandapp op de decoder?
    Volgens mij hebben Caiway en Delta samen nu voldoende aansluitingen om dit te mogen doen?

  • #2
    Volgens mij zijn alleen KPN, Telfort, XS4ALL en Ziggo hiervoor groot genoeg.

    Maar ik zou niet weten wat nu precies de benodigde exacte aantallen zijn.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Volgens mij zijn alleen KPN, Telfort, XS4ALL en Ziggo hiervoor groot genoeg.
      Je kunt het ook omdraaien en stellen dat het toevoegen van Netflix en Videoland juist zou kunnen bijdragen tot groei. Waarom je daarvoor 'groot genoeg' zou moeten zijn is mij eigenlijk een raadsel...
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Je kunt het ook omdraaien en stellen dat het toevoegen van Netflix en Videoland juist zou kunnen bijdragen tot groei. Waarom je daarvoor 'groot genoeg' zou moeten zijn is mij eigenlijk een raadsel...
        Dat is een regel die Netflix blijkbaar zelf in het leven heeft geroepen, dat er minimaal een bepaald aantal abonnees nodig zijn anders mag je de app niet toevoegen aan je STB.
        Laatst bewerkt door driepinter; 4 Oct 2021, 21:02.

        Reageer


        • #5
          Het kan aan mij liggen maar ik snap nog steeds het voordeel van dat DIT kastje t.o.v. een CI+ module met smartcard en een smart TV niet.
          De TV fabrikanten maken de mooiste TV's met alle mogelijkheden en van Delta moet je die dan als een monitor gebruiken, ik meen het serieus, leg het mij eens uit.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
            ik meen het serieus, leg het mij eens uit.
            Dat een een vrij ingewikkelde vraag omdat er allerlei belangen spelen van de leveranciers van zowel kabel, glas als ook je TV. Het gaat bij jouw vraag om een zo compleet mogelijk product. En dat is er gelukkig niet omdat dat van grote invloed zou zijn op de marketwerking. Dat geldt dus eigenlijk ook voor het product dat Delta ons hier in Zeeland aanbiedt: geen concurrentie (die houden we even op afstand) en dus geen prijsvechters.

            DIT: TV via internet. Velen zijn al voorgegaan (KPN, xs4all, Freedom etc)
            Werkt via een internetverbinding via zowel een kabel- als glasvezel

            TV: TV via kabel (CI module), Al dan niet via Humax.
            Werkt via een kabelverbinding, waarvan NPO1, NPO2 en NPO3 verplicht moeten worden doorgegeven zonder enig abonnement. TV apps werken via internet (kabel en glasvezel) en beschikbaar alleen op TV. Pas op: is sterk afhankelijk van het OS van je TV.

            TV fabrikanten proberen zoveel mogelijk gaten te vullen. Of dat in overleg met enige TV leverancier is, weet ik niet. Zou het wel denken. Tegenwoordig heeft elk TV-merk wel Netflix (op de afstandsbediening). Dat kanaal gaat via een internetverbinding en over het algemeen in Nederland niet via het aanbod van je zenderleverancier (zowel glas als kabel).

            Glas is dus de toekomst. Wordt in Zeeland door Delta Fiber Nederland redelijk genegeerd (we hebben immers goedwerkende kabel infrastructuur die zich qua bandbreedte nog steeds goed kan meten met glas).
            KPN krijgt voet aan de grond. Vroeg of laat zullen wij kunnen gaan kiezen tussen kabel en glas van KPN of Delta Fiber. Dat de prijs van glas lager is dan die van de kabel is een doorzichtige actie van DFN om reuring te veroorzaken in de Zeeuwse regio. Ze geven daarmee ook aan dat de kabel binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.

            Dat houdt niet in dat kabel zomaar verdwenen is. Deze infra is indertijd met medewerking van de Zeeuwse gemeenten aangelegd en is qua investering vrij. Alleen kosten voor onderhoud (lees: aanpassing docsis 3.x en wijkverdeling/gereed maken voor glas).
            Kabel verdwijnt hier zodra wij ook in Zeeland kunnen kiezen voor glasvezelaanbieder (dat kan ook Delta Fiber Nederland zijn.

            Om nog op de originele vraag terug te komen: weet dat bij Ziggo Netflix en Videoland op de decoder zitten. Weet niet of je daar een apart abonnement voor naast moet hebben of dat het in het Ziggo abonnement is inbegrepen.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Oct 2021, 13:53.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Bedankt voor de uitleg webkabouter, vooralsnog ben ik dus perfect tevreden met mijn huidige configuratie, moderne LG plus CI+, opnemen en dergelijke regel ik met de TV app en kijk ik dan terug met Airplay, gedownloade films via een WD My cloud.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
                vooralsnog ben ik dus perfect tevreden met mijn huidige configuratie
                Inderdaad, hier ook zo. Wij kijken eigenlijk alles wat we willen via Humax en Nvidia Shield Pro (4K) met snel internet via de kabel. Prima combinatie.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X