Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Interactieve TV buffering

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Interactieve TV buffering

    Hallo forumleden,

    Ik heb een DIT amino ontvanger (witte met Delta logo) en soms dan bufferd het beeld. En het frustreert me enorm dat dan de beeldkwaliteit zo slecht worden dat het niet te bekijken valt.
    Na ongeveer 10 seconden dan wordt het weer HD beeld en na weer zoveel x seconden gebeurd het weer.

    Heeft iemand dit ook of herkend men zich hierin? Zo het aan de ontvanger kunnen liggen?

    Ik heb een 400 mbit lijn en de snelheden op overige apparaten zijn gewoon goed dus hieraan kan het niet liggen volgens mij. Spanning van apparaat en resetten middels knop aan achterzijde heb ik meerdere keren gedaan en verandert niets.
    Laatst bewerkt door sk1der; 12 Sep 2021, 15:32.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht
    Hallo forumleden,

    Ik heb een DIT amino ontvanger (witte met Delta logo) en soms dan bufferd het beeld. En het frustreert me enorm dat dan de beeldkwaliteit zo slecht worden dat het niet te bekijken valt.
    Na ongeveer 10 seconden dan wordt het weer HD beeld en na weer zoveel x seconden gebeurd het weer.

    Heeft iemand dit ook of herkend men zich hierin? Zo het aan de ontvanger kunnen liggen?

    Ik heb een 400 mbit lijn en de snelheden op overige apparaten zijn gewoon goed dus hieraan kan het niet liggen volgens mij. Spanning van apparaat en resetten middels knop aan achterzijde heb ik meerdere keren gedaan en verandert niets.
    Kun het apparaat eens via het menu herstarten, via instellingen. Eens kijken of deze nieuwe soft- en firmware wil oppikken,

    Je zit nog op COAX, op glasvezel werkt dit inmiddels als een zonnetje (eerder wel eens klachten gehad)
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 12 Sep 2021, 20:41.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

      Kun het apparaat eens via het men herstarten, via instellingen. Eens kijken of deze nieuwe soft- en firmware wil oppikken,

      Je zit nog op COAX, op glasvezel werkt dit inmiddels als een zonnetje (eerder wel eens klachten gehad)
      Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat geeft ook geen verschil helaas…

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht

        Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat geeft ook geen verschil helaas…
        Dan zou je toch eens met een speedtest moeten kijken of je wel echt de snelheid haalt.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht
          Heeft iemand dit ook of herkend men zich hierin? Zo het aan de ontvanger kunnen liggen?
          Buffering is bandbreedte gerelateerd. Bij een lagere bandbreedte wordt de resolutie daarop aangepast. Weet niet exact waar de grens ligt, maar voor HD heb je toch minstens 5Mbit nodig (bij UHD/4k is dat 25Mbit).

          - Is DIT aangesloten via een UTP kabeltje of verbonden via Wifi? In het geval van de laatste is het best mogelijk dat je Wifi signaal wordt gestoord. Zoek even uit of dat niet een mogelijkheid zou kunnen zijn.
          - Heb je hetzelfde probleem als je via de DeltaTV app kijkt?
          - Wat is het type van je DIT?
          Zie dat Amino tegenwoordig zwarte kastjes uitlevert; heb je toch wel het laatste model?
          https://www.delta.nl/televisie/inter...tv/#ontvangers
          https://www.amino.tv/amino-devices/
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Sep 2021, 22:59.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Dat tv internet kastje kost geld en is bij lange niet zo goed als digitale tv via een card en decoder.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Dan zou je toch eens met een speedtest moeten kijken of je wel echt de snelheid haalt.
              Heb ik gedaan, snelheid is goed ik haal de volle snelheid op meerdere apparaten getest.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Buffering is bandbreedte gerelateerd. Bij een lagere bandbreedte wordt de resolutie daarop aangepast. Weet niet exact waar de grens ligt, maar voor HD heb je toch minstens 5Mbit nodig (bij UHD/4k is dat 25Mbit).

                - Is DIT aangesloten via een UTP kabeltje of verbonden via Wifi? In het geval van de laatste is het best mogelijk dat je Wifi signaal wordt gestoord. Zoek even uit of dat niet een mogelijkheid zou kunnen zijn.
                - Heb je hetzelfde probleem als je via de DeltaTV app kijkt?
                - Wat is het type van je DIT?
                Zie dat Amino tegenwoordig zwarte kastjes uitlevert; heb je toch wel het laatste model?
                https://www.delta.nl/televisie/inter...tv/#ontvangers
                https://www.amino.tv/amino-devices/
                Bedankt,

                Hij is verbonden met een UTP kabel via switch op tp-link router. Bij de TV app geen problemen.

                Het type is de witte ontvanger met Delta logo, volgens mij is dit het eerste type. Zou ik een ander model moeten hebben omdat je vraagt of ik het laatste model hebt?
                Ik zie mijn type trouwens ook niet staan op de Amino site.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht
                  Zou ik een ander model moeten hebben omdat je vraagt of ik het laatste model hebt?
                  Ik heb geen DIT meer; kan mij herinneren dat ik indertijd ook een wit model had.
                  De link @ https://www.delta.nl/televisie/inter...tv/#ontvangers doet vermoeden dat het een zwart model zou moeten zijn.
                  Weet niet wat het verschil van beide is. Misschien dat iemand anders hier meer over kan vertellen?


                  Wat je nog zou kunnen proberen is de stroom helemaal van de DIT af - 20 sec wachten - stroom er weer op.
                  Mocht dat geen uitkomst bieden dan zou je, na contact met de klantenservice (ik noem het liever geen helpdesk), het apparaat om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht
                    Hallo forumleden,

                    Ik heb een DIT amino ontvanger (witte met Delta logo) en soms dan bufferd het beeld. En het frustreert me enorm dat dan de beeldkwaliteit zo slecht worden dat het niet te bekijken valt.
                    Na ongeveer 10 seconden dan wordt het weer HD beeld en na weer zoveel x seconden gebeurd het weer.

                    Heeft iemand dit ook of herkend men zich hierin? Zo het aan de ontvanger kunnen liggen?

                    Ik heb een 400 mbit lijn en de snelheden op overige apparaten zijn gewoon goed dus hieraan kan het niet liggen volgens mij. Spanning van apparaat en resetten middels knop aan achterzijde heb ik meerdere keren gedaan en verandert niets.
                    Hier exact zelfde probleem. Kwaliteit zakt steeds terug. Met name NPO1 en SBS 6

                    Reageer


                    • #11
                      Heb precies het zelfde probleem. Via laptop en tablet geen probleem

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door sk1der Bekijk bericht

                        Hij is verbonden met een UTP kabel via switch op tp-link router.
                        Heb je je modem dan wel in bridge mode gezet? Want anders heb je twee routers en dat kan problemen geven.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                          Heb je je modem dan wel in bridge mode gezet? Want anders heb je twee routers en dat kan problemen geven.
                          De router functie van van Delta is inderdaad niet meer actief.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik zou je toch echt aanraden even te bellen met onze helpdesk. De helpdesk heeft een hele reeks stappen en technieken om eventuele problemen op te sporen in het netwerk. Als het probleem niet aan jouw kant blijkt te zitten, kunnen ze een monteur langs sturen om het probleem aan onze kant op de lossen.

                            Helaas kan ik je zo 1-2-3 niet helpen op een forum, maar de helpdesk heeft hier dagelijks mee te maken.
                            Laatst bewerkt door Eduard B; 14 Sep 2021, 00:26.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                              Ik zou je toch echt aanraden even te bellen met onze helpdesk. De helpdesk heeft een hele reeks stappen en technieken om eventuele problemen op te sporen in het netwerk. Als het probleem niet aan jouw kant blijkt te zitten, kunnen ze een monteur langs sturen om het probleem aan onze klant op de lossen.

                              Helaas kan ik je zo 1-2-3 niet helpen op een forum, maar de helpdesk heeft hier dagelijks mee te maken.
                              Oké dan zal ik dat eens proberen, hopen dat hier wat aan gedaan kan worden.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X