Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

    Voor nu wordt het EK niet uitgezonden in 4K. 4k zelf staat wel hoog op onze lijst. Gelukkig kun je alle "onze" goals net zo hard vieren met gewoon HD beeld natuurlijk.
    En voor de Maradona momentjes hebben we de VAR en herhalingen die allemaal worden ingezoomd. Dus je gaat echt niks missen!

    Nog even ter informatie over de audio en video op de interactieve tv ontvanger:

    Audio: Wij leveren audio met een LC-AAC codec met een kwaliteit van 96kbps.
    Hoewel 96kbps slecht zou zijn voor de MP3 codec, is het voor LC-AAC een goede kwaliteit.
    Op dit moment voeren we testen uit met een hogere audio kwaliteit.


    Video: Full HD betekent niets meer dan een resolutie van 1920x1080, dit is wat wij leveren.
    Onze TV ontvanger streamt interlaced (i) video, Dit is in Nederland standaard en leveren wij ook op DVB. Wij leveren momenteel geen HDR.

    even op voorhand:fijn dat deze reactie toch nog komt op deze manier, dit schept begrip.

    Dat hadden we twee weken geleden moeten horen, dat had wat reacties gescheeld. Wel een laatste vraag. Hoe zit het dan straks met ESPN 1 HQ (1920x1080) met HDR, HLG en nog Wide Color Gamut (WCG). Dit kanaal is er standaard vanaf oktober. Gaan jullie wel jullie best doen om deze door te geven?
    Of wordt het twee weken voor tijd weer eenzelfde topic, of dezelfde vraag? Jullie weten dat dit in augustus komt en jullie hebben gewoon tijd dit in de plannen en te testen etc.

    Overigens volgend jaar het WK voetbal…. NPO is van plan het 4K kanaal bij alle evenementem waar het kan in te zetten. Dus hoe staat dit dan in verhouding wat Delta/ Caiway hier aan gaat doen? Het volgende evenement met NPO 4K of een andere 4K zender zijn jullie de eerste die gaan communiceren dit te leveren?

    Dat niet alle decoders geschikt zijn is een kwestie van communiceren, Wil je 4K kies dan een nieuw pakket met de 4K decoders.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 12 Jun 2021, 00:45.

    Reageer


    • ESPN HQ is in 1080P met HDR HLG.
      Dat Delta alle kanalen uitzendt in 1080i wisten we allang, (behalve BOR die volhield dat het in 1080P is)
      Je zegt vaak hele nuttige dingen, maar hierin was je toch lang eigenwijs, BOR

      Vooralsnog zit Delta op het televisieniveau van T-Mobile, wat op het nieuwe platform zeer matig is, naar wat ik lees. 1080i is het hoogst haalbare nu.
      Ik denk dat Delta Fiber goed moet beseffen nu KPN netwerk steeds meer glasvezel aan gaat leggen in gebieden waar Delta Fiber ook zit, dat ze echt iets moeten doen aan het matige televisieplatform. KPN heeft hierin lichtjaren voorsprong zo langzamerhand.

      Reageer


      • Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
        ESPN HQ is in 1080P met HDR HLG.
        Dat Delta alle kanalen uitzendt in 1080i wisten we allang, (behalve BOR die volhield dat het in 1080P is)
        Je zegt vaak hele nuttige dingen, maar hierin was je toch lang eigenwijs, BOR

        Vooralsnog zit Delta op het televisieniveau van T-Mobile, wat op het nieuwe platform zeer matig is, naar wat ik lees. 1080i is het hoogst haalbare nu.
        Ik denk dat Delta Fiber goed moet beseffen nu KPN netwerk steeds meer glasvezel aan gaat leggen in gebieden waar Delta Fiber ook zit, dat ze echt iets moeten doen aan het matige televisieplatform. KPN heeft hierin lichtjaren voorsprong zo langzamerhand.
        We wachfen augustus gewoon af. ESPN is weken terug al aangekondigd. Als klant denk ik: mooi dat gaat komen.
        We wachten gewoon af. Men is bezig, dus wie weet komen er nieuwe pakketten, ander tv platform of decoderomruil.
        Men weet echt wel dat dit niet lang houdbaar is. De nieuwe sportzender zal ook wel 4K zijn…Dus ergens is het niet houdbaar meer.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 12 Jun 2021, 00:55.

        Reageer


        • Welke nieuwe pakketten en nieuwe ontvanger komen er? Je maakt me erg nieuwsgierig.

          Reageer


          • Oorspronkelijk gepost door loeffenr Bekijk bericht

            Waarom dan geen 4K en HDR de interactieve kastjes ondersteunen toch gewoon 4K?

            Of wordt de HDR door de interactieve 4k kastjes niet ondersteund misschien is dat dan een software probleem?

            Dat het 3 jaar geleden niet doorging dat begreep ik nog wel maar waarom nu niet dan?

            Wanneer komt het dan wel?
            Wij blijven ons product steeds verbeteren en 4K staat ook hoog op het lijstje. De 4K interactieve tv ontvanger variant ondersteund ook 4K maar om dit allemaal vloeiend te laten streamen is er meer nodig dan alleen een knopje om te zetten. Zoals je weet heb je met 4K beeld 4x zo grote resolutie dan gewoon HD. Dit betekend ook dat de data stream een stuk hoger worden. Wij willen natuurlijk dat iedereen probleemloos het EK kan volgen zonder dat er grote problemen ontstaan. Dus wij willen zeker zijn van onze zaak voor dat wij 4K gaan lanceren. Maar zoals gezegd staat het hoog op het lijstje!

            Bordewolf Dat zou een mooie start wezen om de Eredivisie en andere sporten in 4K te kunnen zien bij ons! Maar ik kan niks garanderen (daar heb ik mij natuurlijk al een keer mee in mijn voet geschoten met de routemap zoals jullie weten ).

            Reageer


            • Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

              Wij blijven ons product steeds verbeteren en 4K staat ook hoog op het lijstje. De 4K interactieve tv ontvanger variant ondersteund ook 4K maar om dit allemaal vloeiend te laten streamen is er meer nodig dan alleen een knopje om te zetten. Zoals je weet heb je met 4K beeld 4x zo grote resolutie dan gewoon HD. Dit betekend ook dat de data stream een stuk hoger worden. Wij willen natuurlijk dat iedereen probleemloos het EK kan volgen zonder dat er grote problemen ontstaan. Dus wij willen zeker zijn van onze zaak voor dat wij 4K gaan lanceren. Maar zoals gezegd staat het hoog op het lijstje!

              Bordewolf Dat zou een mooie start wezen om de Eredivisie en andere sporten in 4K te kunnen zien bij ons! Maar ik kan niks garanderen (daar heb ik mij natuurlijk al een keer mee in mijn voet geschoten met de routemap zoals jullie weten ).
              Ik verwacht ook niets concreets qua datum nu. Maar de druiven zijn steeds zuur tot nu toe wanneer het gaat om geupgrade kwaliteit van contentaambieders.
              ESPN doet geen 4K maar wel HD met HDR en HLG en WCG ter verbetering van de kijkbeleving ( lees bewegende beelden kijken beter).
              Dat is weer net een andere variant tov 4K met dezelfde specs.

              Bij mij leeft wel: ik weet het, dus Delta ook. Er moeten dan alle lampjes gaan branden en een planning worden gemaakt om er bij lancering bij te zijn.
              Maar wel begrip voor Delta, en blij met deze communicatie. Nogmaals communiceren is key, dat voorkomt dat iemand eindeloos blijft vragen en ontwetend blijft,


              Overigens een nog grotere uitdaging zit bij jullie zusje Caiway, die moet veel gaan doen aan of nieuwe pakketten met 4K of decoderomruilen.
              Caiway heeft twee jaar geleden nieuwe decoders ingezet die niet 4K waardig zijn (overigens ik heb wel de Kamai 7x omdat ok destijds de Aria een onding vond en geen 4K.

              Blij met de extra info, ik snap ergens ook wel dat jullie niet helemaal stil zitten en dat er iemand druk bezig is alle palletjes de goede kant op te krijgen.
              Dat vereist inderdaad meer dan een druk op de knop. Bovendien goed te horen dat jullie bezig zijn met het geluid op de decoders!

              Reageer


              • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht


                Blij met de extra info, ik snap ergens ook wel dat jullie niet helemaal stil zitten en dat er iemand druk bezig is alle palletjes de goede kant op te krijgen.
                Dat vereist inderdaad meer dan een druk op de knop. Bovendien goed te horen dat jullie bezig zijn met het geluid op de decoders!
                Ben je nu weer rustig ( voor een paar dagen)?

                Alles is een kwestie van geld en prioriteit. Als ze (echt) zouden willen kan alles zeer snel geregeld worden maar ja kost geld.
                Volgend jaar is er ook niks veranderd, wat maar af...

                Waarom ik dat weet omdat Delta/Caiway nooit vooruitstrevend zijn geweest en dus ook nooit zullen worden.
                Je kan een bedrijfscultuur bijna nooit veranderen.
                Laatst bewerkt door Willem1980; 12 Jun 2021, 15:08.

                Reageer


                • Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

                  Wij blijven ons product steeds verbeteren en 4K staat ook hoog op het lijstje. De 4K interactieve tv ontvanger variant ondersteund ook 4K maar om dit allemaal vloeiend te laten streamen is er meer nodig dan alleen een knopje om te zetten. Zoals je weet heb je met 4K beeld 4x zo grote resolutie dan gewoon HD. Dit betekend ook dat de data stream een stuk hoger worden. Wij willen natuurlijk dat iedereen probleemloos het EK kan volgen zonder dat er grote problemen ontstaan. Dus wij willen zeker zijn van onze zaak voor dat wij 4K gaan lanceren. Maar zoals gezegd staat het hoog op het lijstje!

                  Bordewolf Dat zou een mooie start wezen om de Eredivisie en andere sporten in 4K te kunnen zien bij ons! Maar ik kan niks garanderen (daar heb ik mij natuurlijk al een keer mee in mijn voet geschoten met de routemap zoals jullie weten ).
                  Bedankt voor de heldere uitleg Ferry nu is er een hoop meer duidelijker geworden.

                  Reageer


                  • Oorspronkelijk gepost door loeffenr Bekijk bericht

                    Bedankt voor de heldere uitleg Ferry nu is er een hoop meer duidelijker geworden.
                    Wat is er duidelijk geworden dan??



                    Reageer


                    • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      ESPN doet geen 4K maar wel HD met HDR en HLG en WCG ter verbetering van de kijkbeleving ( lees bewegende beelden kijken beter).
                      Dat is weer net een andere variant tov 4K met dezelfde specs.
                      Dat ga ik nog voor je navragen hoe het hiermee staat en zal hier nog op terugkomen.

                      Reageer


                      • Pffff. Eindelijk duidelijkheid van de kant van Delta, dat werd tijd!

                        Reageer


                        • Ik weet nu het antwoord al;
                          We zijn ermee bezig
                          en het heeft de hoogste
                          prioriteit maar
                          vanaf 1 augustus 2021
                          ESPN 1 in 1080P met HDR
                          doorgeven lukt ons niet.

                          Reageer


                          • Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                            Ik weet nu het antwoord al;
                            We zijn ermee bezig
                            en het heeft de hoogste
                            prioriteit maar
                            vanaf 1 augustus 2021
                            ESPN 1 in 1080P met HDR
                            doorgeven lukt ons niet.
                            Volgens mij staat hier dat men er op terug komt. Laten we het niet gaan invullen.

                            Reageer


                            • Ik voel aan mijn theewater dat ik gelijk krijg

                              Reageer


                              • Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                                Ik voel aan mijn theewater dat ik gelijk krijg
                                Mijn theewater zegt iets anders. Er zitten technici hard te werken om het tv-product te upgraden.
                                En het zijn veel meer schakels. Het is de software, de firmware, de hardware die het kanaal moet doorgeven (meer Mbit/sec = hardware moet sneller zijn en ook nog kunnen leveren aan alle klanten zonder vertraging of verstoring). Kortom het zijn investeringen, partners die samen moeten werken en ook nog eens deadlines die daar niet bij helpen.
                                Rustig afwachten. Ik zit er wel zo in dat als augustus niet lukt en het wordt september, dan is het ook nog prima.

                                We willen veel. Er zijn nog veel zenders ook nog SD die men naar HD wil gaan zetten. Pak de resterende RTL zenders, RTL Television, CNN, het Duitse pakket, RAI Uno.
                                Maar men kan niet alles tegelijk. Het vereist extra hardware, tijd en geld. Ik vind het superfijn dat er in elk geval communicatie is.
                                Beloven hoeft men niets, maar het is gewoon fijn dat je weet dat men achter de schermen peentjes zit te zweten omdat men gewoonweg ook baalt dat bepaalde zaken nu even niet lukken en klanten wel klagen erover. En al die storingen afgelopen weken helpen daar ook niet in mee. Dan zet men alle ontwikkelingen even stop en lost men eerst storingen op.
                                Het brengt mij in elk geval begrip en daardoor had dit item zeker 6 tot 7 bladzijden korter kunnen zijn.
                                Laatst bewerkt door Bordewolf; 12 Jun 2021, 18:14.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X