Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • NPO 1 4K wellicht toch tijdens sportzomer, ook bij Delta/Caiway?

    NPO: mogelijk toch nog 4K sportzomer | Totaal TV

  • #2
    Bij Delta zal dat wellicht mogelijk zijn, maar Caiway heeft geen 4K kastjes. T-Mobile trouwens ook niet.

    Ik zie dit hoogstens gebeuren bij KPN en Ziggo.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
      Bij Delta zal dat wellicht mogelijk zijn, maar Caiway heeft geen 4K kastjes. T-Mobile trouwens ook niet.

      Ik zie dit hoogstens gebeuren bij KPN en Ziggo.
      Caiway heeft ook 4K kastjes en kastjes die kunnen upscalen

      Reageer


      • #4
        Ziggo test nieuw 4K Ultra HD-kanaal: toch sportzomer in 4K? | Totaal TV

        Ziggo is al bezig met de eerste tests voor NPO 1 4K

        Wellicht kan iemand van Delta reageren hoe Delta en Caiway dit mogelijk gaan maken (want ik ga er van uit dat ook Delta en Caiway meedoen !!)?

        Reageer


        • #5
          Assumption is the mother of all fuck-ups,

          Reageer


          • #6
            Ik ga er vanuit dat Delta en Caiway niet meedoen. Ze hebben nu al geeneens Dolby Digital geluid.
            Dit is voor Delta Fiber nog een paar stappen te ver denk ik. Dit geldt trouwens ook voor T-mobile. Die heeft geeneens 4K ontvangers.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Assumption is the mother of all fuck-ups,
              Klopt zeker, maar ook dit zou een fiasco eerste klas zijn wanneer Delta en Caiway niet mee doen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Ik ga er vanuit dat Delta en Caiway niet meedoen. Ze hebben nu al geeneens Dolby Digital geluid.
                Dit is voor Delta Fiber nog een paar stappen te ver denk ik. Dit geldt trouwens ook voor T-mobile. Die heeft geeneens 4K ontvangers.
                T-Mobile heeft wel degelijk ontvangers die kunnen upscalen. (Aria 7x), dus wel degelijk kan het ook bij T-Mobile.
                Ook Caiway heeft de Aria 7x voor upscale, Delta en Caiway leveren ook Kamai 7x en die kan native UHD aan.

                Verder is het mogelijk via DVB-C of via de app (streamen). Mogelijkheden voldoende om het voor de klanten toch beschikbaar te krijgen.
                En ja Dolby Geluid hoort op een 4K kanaal thuis (zelfs Atmos). Maar daar lopen al zo veel klachten over dat ik niet anders verwacht dat dit heel erg snel al gaat komen. Maar niet op NPO 1 4K, daar wordt het signaal niet meegeleverd.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2021, 22:23.

                Reageer


                • #9
                  Update van TotaalTV:

                  Reageer


                  • #10
                    De kogel is door de kerk. Zowel KPN als Ziggo gaan NPO1 in 4K doorgeven met HDR in HLG.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                      De kogel is door de kerk. Zowel KPN als Ziggo gaan NPO1 in 4K doorgeven met HDR in HLG.
                      Gewoon rustig afwachten... Delta is op de achtergrond ook bezig, maar het is geen druk op de knop en zon zender staat er. 4K zit er aan te komen!

                      Deze week is er getest door providers met het 4K signaal van het songfestival. Daar zaten Ziggo en KPN bij, maar ik kreeg via webcare te horen dat Delta ook op dit moment een 4K stream aan het testen is en dat was zo stellig dat ik alleen maar kan vermoeden dat Delta meedoet en dat dit NPO1 4K is.

                      Nog een akelig detail, geluid= MPEG Stereo, daar kan Delta niets aan doen dit keer, al wordt er bij het songfestival Atmos meegeleverd (en door KPN ook doorgegeven). Bij Ziggo en Delta op COAX niet.

                      Verder wordt NPO1 4K voorkeuze 1 op de decoders, de HD variant wordt ergens anders neergezet.
                      HD uitzendingen worden ook geupscaled naar 4K.

                      Rustig afwachten. Ik heb het idee, noem het wishfull thinking, dat Delta en Caiway ook NPO1 4K gaan leveren.
                      Maar het is concurrentiegevoelige info die Ziggo en KPN ook eerst niet wouden prijsgeven.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 21 May 2021, 18:34.

                      Reageer


                      • #12
                        Erg jammer dat het Eurovisiesongfestival niet beschikbaar is in 4K voor de kijkers.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                          Erg jammer dat het Eurovisiesongfestival niet beschikbaar is in 4K voor de kijkers.
                          Dat is niet jammer, men had een stream/uitzendstraat nodig om 4K te testen. De vruchten plukken we straks bij het voetbal, wielrennen, OS en toekomstige 4K uitzendingen. Het nieuwe kanaal lijkt een permanent kanaal te worden (soort van we willen wel betalen als providers maar niet meer voor een eenmalige proef).

                          Maar goed of de Caiway en Deltaklanten het ik krijgen (van het eigen betaalde belastinggeld) moeten we afwachten.
                          Ze zullen vast niet opnieuw in de Top2000 valkuil willen vallen.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2021, 22:24.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb inmddels ook bij NOS en NPO gevraagd hoe de Caiway en Deltaklanten wel de 4K sportzomer kunnen bekijken.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2021, 22:25.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                              Ik heb inmddels ook bij NOS en NPO gevraagd hoe de Caiway en Deltaklanten wel de 4K sportzomer kunnen bekijken.
                              .
                              Zelfde verhaal bij T-mobile icm hun Aria.

                              Dit zeggen ze op hun forum waar wel gewoon antwoordt wordt gegeven.




                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X