Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom kan het bij KPN allemaal weg!! Dolby Atmos via glasvezel bij het songfestival op NPO1

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom kan het bij KPN allemaal weg!! Dolby Atmos via glasvezel bij het songfestival op NPO1

    KPN komt met innovatieve vernieuwing Interactieve TV | Totaal TV

    Bij KPN kan het allemaal weg. Krijgen we dit ook via Delta volgende week via glasvezel?

  • #2
    Nou ik begrijp je betoog maar Dolby Atmos is volgens mij helemaal niet mogelijk via de (Amino) Kamal.
    Laatst bewerkt door driepinter; 28 Apr 2021, 19:06.

    Reageer


    • #3
      Dolby Atmos zit toch gewoon in het signaal?
      Dan kan Delta toch zo doorgeven?

      Ik ben trouwens benieuwd wat Ziggo gaat doen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Nou ik begrijp je betoog maar Dolby Atmos is volgens mij helemaal niet mogelijk via de (Amino) Kamal.
        Ik mag toch aannemen van wel! Mijn vorige decoder de Amino 5 gaf het al door zonder problemen. Als het signaal er is geeft de HDMi kabel het gewoon door aam de tv hoor!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

          Ik mag toch aannemen van wel! Mijn vorige decoder de Amino 5 gaf het al door zonder problemen. Als het signaal er is geeft de HDMi kabel het gewoon door aam de tv hoor!
          De hardware moet het ook aankunnen en zo te zien dus blijkbaar niet :

          Audio Codecs Dolby Digital, Dolby Digital Plus, MPEG I Layer 1 and 2, LC-ACC & HE-AAC

          Datasheet-Client-Devices-Kamai-7X-Datasheet.pdf (amino.tv)

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

            De hardware moet het ook aankunnen en zo te zien dus blijkbaar niet :

            Audio Codecs Dolby Digital, Dolby Digital Plus, MPEG I Layer 1 and 2, LC-ACC & HE-AAC

            Datasheet-Client-Devices-Kamai-7X-Datasheet.pdf (amino.tv)
            Ze kunnen eens zorgen voor DD51 of plus. Het ontbreken van Atmos is wederom een epic fail voor de keuze van de decoder. Atmos is evenals 4K de standaard.
            ARD, ZDF en Discovery leveren al Atmos, NPO1 nu dus ook. Het wordt zelfs doorgegeven via Coax. Je kan een glasvezelklant niet minder geven dan er op COAX al beschikbaar is! Zeker wanneer je COAX uitschakelt bij overstap naar glasvezel.

            Reageer


            • #7
              Ik kan me niet voorstellen nu Delta Fiber op steeds meer plaatsen glasvezel aanlegt dat dit niet gauw wordt geregeld.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Ik kan me niet voorstellen nu Delta Fiber op steeds meer plaatsen glasvezel aanlegt dat dit niet gauw wordt geregeld.
                Tsja, er zijn nogal wat plaatsen bijgekomen zo te zien :

                www.delta.nl/internet/glasvezel/gebied/
                Laatst bewerkt door driepinter; 29 Apr 2021, 13:08.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Nou ik begrijp je betoog maar Dolby Atmos is volgens mij helemaal niet mogelijk via de (Amino) Kamal.
                  Dat is wel mogelijk. De fabrikant voegt op verzoek codecs toe (other codecs on request). Zie de datasheet inzake de Kamai 7x.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    De hardware moet het ook aankunnen en zo te zien dus blijkbaar niet :

                    Audio Codecs Dolby Digital, Dolby Digital Plus, MPEG I Layer 1 and 2, LC-ACC & HE-AAC

                    Datasheet-Client-Devices-Kamai-7X-Datasheet.pdf (amino.tv)
                    Ik lees other Codecs on request. Ik trek de conclusie dat het dus wel mogelijk is.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      Ik lees other Codecs on request. Ik trek de conclusie dat het dus wel mogelijk is.
                      Ok, laat Delta dan maar om Dolby Atmos vragen.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik hoor van mensen om mij heen die inmiddels (wel) op glasvezel zijn aangesloten dat ze zwaar teleurgesteld zijn in de kwaliteit van de televisie-dienst. Ik heb de opmerking 'als ik dit van tevoren had geweten dan was ik niet overgestapt' gehoord.

                        Dat begrijp ik ook wel: als je voor je gevoel minder krijgt dan je had via de kabel, dan stelt dat teleur. Als dat vergeleken met andere aanbieders ook nog eens achterloopt dan kun je je afvragen of de voorlichting wel goed is geweest.

                        Hopelijk wacht DELTA niet met het op niveau brengen van de televisie-dienst tot de PZC hier een artikel aan wijdt.

                        Reageer


                        • #13
                          Wat ik serieus niet snap is dat je van Delta hetzelfde niveau verwacht als van KPN. Die zijn toch veel groter en kunnen toch veel meer investeren in bijv. tv-platform van Accenture? https://forum.kpn.com/interactieve-t...latform-506147

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                            Wat ik serieus niet snap is dat je van Delta hetzelfde niveau verwacht als van KPN. Die zijn toch veel groter en kunnen toch veel meer investeren in bijv. tv-platform van Accenture? https://forum.kpn.com/interactieve-t...latform-506147
                            Delta neemt alles af van Stoneroos, die doet ook zaken met diverse andere providers. Je mag toch minimaal het signaal verwachten dat je op COAX ontving. Er lijkt me toch geen abonnee die terug in de tijd wil.

                            Bij Caiway hadden ze Multiscreen van een andere afnemer, prima Dolby geluid. Sinds ik op het nieuwe interactieve platform zit moet ik het doen met stereo geluid uit de jaren 80.
                            Dolby en Dolby Atmos doorgeven is geen rocket science. Het is niet zo dat Stoneroos en Amino dit niet kunnen fixen! Sterker nog, je mag gewoon minimaal verwachten dat je terug krijgt wat je op COAX al ontvangt. Ze sluiten immers de COAX af wanneer je kiest voor glasvezel. Dan verwacht je zeker geen minder product.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 29 Apr 2021, 21:08.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              Ik hoor van mensen om mij heen die inmiddels (wel) op glasvezel zijn aangesloten dat ze zwaar teleurgesteld zijn in de kwaliteit van de televisie-dienst
                              Ik begrijp hieruit dat het allemaal geluidsgerelateerde problemen zijn en niet het beeld. Kan iemand mij dat vertellen? Niet dat het mij wat uitmaakt qua geluid want ik ben toch doof in de letterlijke zin.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X