Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Regelmatig hebben wij last van een stilstaand tv-beeld

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Heb je de powerline adapter bij je DIT ontvanger rechtstreeks op een stopcontact aangesloten in de muur of op een stekkerblok?
    Een powerline adapter werkt namelijk alleen goed met massieve bedrading. Een stekkerblok heeft bijna altijd gevlochten bedrading en dan kan je het schudden.

    Reageer


    • #17
      alvast bedankt voor het meedenken.
      de powerline zit in beide gevallen in een stopcontact. Niet via een stekkerdoos. de DIT op een andere plaats zetten moet ik nog uitproberen. Ja hij stond in een kast op andere apparatuur. Ga hem nu meer "lucht" geven

      Reageer


      • #18
        Gisterenavond van ca 18.00 tot ca 22.30 de hele tijd TV kunnen kijken zonder uitvallen. ( kastje kon warmte kwijt!!)
        Vanochtend voor het eerst de radio uitgeprobeerd via de tv. (radio 5). DIT viel regelmatig uit!!!. Maar weer via de Humax naar de TV toe. en zo naar de radio geluisterd.
        Wie weet wat hier de oorzaak van is??
        DIT is via PowerLine van TP link aangesloten

        we zijn voornemens om een nieuwe TV met Soundbar aan te gaan schaffen. Wil dan wel eerst zekerheid dat alle ontvangsten oke zijn!!
        Laatst bewerkt door Wil44; 10 Feb 2020, 11:15.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Wil44 Bekijk bericht
          DIT is via PowerLine van TP link aangesloten
          Laatst bewerkt door fred44nl; 10 Feb 2020, 13:06.

          Reageer


          • #20
            Welke DIT ontvanger heb je? Ik heb zelf de Kamai 7X en geen problemen met vastlopers of haperingen.

            Reageer


            • #21
              Het stilstaan / haperen van het beeld komt bij mij ook voor en heb het ook regelmatig gemeld, blijkbaar wordt er niets aan gedaan omdat te verhelpen. Jammer want het is bijzonder irritant.
              Het is bij 1 maal voorgekomen dat bij een opname van CANVAS het beeld stotterde en daarna het beeld en geluid niet meer synchroon liepen.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Kingma Bekijk bericht
                Het stilstaan / haperen van het beeld komt bij mij ook voor
                hoe heb je DIT aangesloten ??
                draadloos, bedraad of via TP-Link ??

                Reageer


                • #23
                  De DIT is via een Powerline die aan beide zijde via stopcontact. is aangesloten. ( niet via stekkerdoos of id)
                  Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de Powerline NU via de router (TPlink) is aangesloten en dat dat via het Modem beter kan.
                  heb een DIT met venster aan voorzijde en aan/uit knop ook aan voorzijde.
                  Overigens lijkt het erop dat TV stilstaand beeld is opgelost nu de DIT zijn warmte beter kwijt kan.
                  Probleem met radio is er wel nog, gaat na ca 10 minuten aan op stil en heeft dan herstart nodig om weer na ca 10 minuten uit te gaan.
                  Kan dit liggen aan verbinding van Powerline via Router ipv Modem??
                  Laatst bewerkt door Wil44; 12 Feb 2020, 09:36.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Wil44 Bekijk bericht
                    Probleem met radio is er wel nog, gaat na ca 10 minuten aan op stil en heeft dan herstart nodig om weer na ca 10 minuten uit te gaan.
                    Kan dit liggen aan verbinding van Powerline via Router ipv Modem??
                    is dat misschien een energie-besparingsstand in het DIT-kastje ??
                    waar Powerline het signaal vandaan haalt, zou niet mogen uitmaken.

                    Reageer


                    • #25
                      Gisterenavond ontdekt dat het modem in BridgeMode stond. Na lang zoeken en proberen is het gelukt deze setting in het modem te veranderen.( met dank aan Chris; we zijn verhiust en met de komst van de Powerline hebben we de router niet meer nodig)
                      De DIT zit nu niet meer via router maar direct via modem en Powerline aangesloten.
                      vandaag weer proberen en afwachten!!

                      Reageer


                      • #26
                        Ik ben inmiddels al heel lang met Delta aan het chatten en eigenlijk geven ze nu aan dat je via een vast bekabeling tv moet werken. TP link hapert te veel. Zit nu met een groot probleem... kan op plaats waar TV staat geen UTP kabel laten komen. Heb nu tijdelijk een UTP kabel vanuit de meterkast in de hal naar de tv in de woonkamer gelegd. Dit is natuurlijk geen optie, het is geen zicht en er is struikelgevaar. Als u een nieuwbouwwoning had was het geen probleem geweest zei de dame van de klantenservice... wake up... het is een nieuwbouwwoning. Ehhh ja dan kan het ook aan de bekabeling in de woning liggen... bla bla bla... al met al baal ik hier ontzettend van en kunnen we niet fatsoenlijk tv kijken met de TP link. Bij Mij zit de TP link ook netjes rechtstreeks in het stopcontact vlakbij het DIT kastje.... iemand nog een oplossing?

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
                          Na het nodige mailen met forumbeheer is deze week een monteur bij ons langs geweest die diverse problemen opgelost.
                          Daarbij zijn het modem en het kastje van de digitale tv omgewisseld. De router/modem omdat het WiFi-signaal veel te laag was ten opzichte van mijn pakket (WiFi 20 Mbps/router 200Mbps), zelf een 1Gb-switch geplaatst tussen router en DIT-kastje waardoor stilstaand beeld nu over lijkt te zijn.
                          Het enige wat nu nog gebeurt is dat bij mijn Sony Bravia TV de infobalk aan de bovenzijde blijft staan, die ik iedere keer dat de TV aangaat handmatig moet uitzetten via de afstandsbediening van de TV.
                          Is het bij jou nu opgelost?

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                            als een utp-kabel echt niet kan en wifi werkt moeizaam, dan kun je een Home Plug proberen.
                            het internet signaal gaat dan via het lichtnet.

                            DIT werkt alleen goed, als er een goeie internet verbinding is, zowel down- als up-load.
                            Ik gebruik al een TP link voor de kabel... dit is toch gelijk aan de Home Plug of niet?

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door janbond Bekijk bericht

                              Ik gebruik al een TP link voor de kabel... dit is toch gelijk aan de Home Plug of niet?
                              Ja dat is precies hetzelfde (https://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlughttps://www.netwerkproducten.com/ser...l-netwerk-pof/

                              https://www.netwerkproducten.com/ser...f/#wsquery=pof
                              Laatst bewerkt door driepinter; 26 Mar 2020, 14:56.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door janbond Bekijk bericht

                                Ik gebruik al een TP link voor de kabel... dit is toch gelijk aan de Home Plug of niet?
                                Dat hoeft niet hetzelfde te zijn. TP-Link verkoopt ook wifi-repeater en andere apparatuur, naast homeplugs.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X