Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen Delta Interactieve TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Problemen Delta Interactieve TV

    Vorige maand het Delta kastje Interactieve TV teruggestuurd vanwege een belabberde kwaliteit bij terugkijken en opnemen. Diverse keren contact gehad. Modemresets en DiTV kastje resets uitgevoerd. Niets hielp. Kwaliteit bleef ver achter bij LIVE direct kijken via TV en opnamen op USB stick TV.

    Gisteravond via de APP de voetbalwedstrijd van Ajax opgenomen. Stond keurig in de lijst GEPLANDE OPNAMEN. Na thuiskomst bleek er echter geen opname te zijn gemaakt. Stond nog steeds GEPLAND terwijl de wedstrijd (en het programma) al lang afgelopen waren. Dan maar via de APP gekozen (in TV gids) gekozen voor TERUGKIJKEN. Na beloftes van Delta dat verbeteringen zouden worden doorgevoerd helaas nog steeds niet mogelijk om fatsoenlijk een programma terug te kijken. Een talkshow kan nog maar een sportwedstrijd is niet om aan te zien. De bal die over het veld rolt laat een streep na. Snelle bewegingen.... je wordt er compleet gek van. Dit houdt niemand 90 minuten vol!!!

    Wanneer gaan jullie nou eens doen wat wordt toegezegd... de problemen die de klanten ervaren ook daadwerkelijk oplossen? We betalen jullie er rijkelijk voor!!!! Kunnen jullie dit niet, wat tot nu toe al steeds is gebleken, stop dan met het aanbieden van producten die ver boven jullie deskundigheid gaan. Maak het netwerk toegankelijk voor andere aanbieders die dat wel kunnen zodat we in Zeeland eindelijk eens met de rest van het land kunnen meedoen en niet steeds achter de feiten blijven aanlopen!!!

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
    Vorige maand het Delta kastje Interactieve TV teruggestuurd ?? vanwege een belabberde kwaliteit bij terugkijken en opnemen.
    Teruggestuurd ?? Dus heb je zonder 't 'DIT'-kastje nog problemen ??



    Reageer


    • #3
      hillebregt
      Ik had het kastje besteld omdat Delta geen APP aanbiedt voor WebOS2 (LG). Mijn TV neemt wel op maar heeft slechts 1 tuner. Opnemen en een andere zender kijken is dus niet mogelijk met mijn TV en had ik wel nodig. Opname maken lukte wel, geen probleem daarmee maar het terugkijken daarvan via het DITv kastje levert een beeldkwaliteit die niet in verhouding staat met LIVE kijken via de TV. Opnemen is dus zinloos omdat je na een paar minuten kijken de opname stopzet vanwege de frustraties die het terugkijken teweegbrengt. Dit vooral met programma die snel bewegende objecten in beeld brengen.

      De problemen treden op met alles wat je via DITv kijkt. Of het nu gaat om LIVE kijken via het kastje, uitzending uitgesteld kijken of beginnen vanaf start programma, alles niets dan frustraties. Het ligt overigens niet aan het kastje. Ik gebruik nu de DIT APP op m'n iPhone en kijk via AirPlay op m'n AppleTV 4k. Ook dat levert dezelfde ergernissen op. Gisteren dus zelf moeten constateren dat de opname die ik had gepland, niet eens is opgenomen.

      Delta heeft al vele suggestie aan de hand gedaan. Er zou van alles mis kunnen zijn met de router en kastje. Cache geheugen enz. Men zag dat m'n router wel al 31 dagen aan stond zonder dat deze tussendoor eens uit is gezet. Men deed het voorkomen alsof dit bijna crimineel gedrag was van mijn kant. Ik moest de router uitzetten, enkele minuten wachten en dan zouden de problemen opgelost zijn. NIET DUS!

      Het kastje heb ik teruggestuurd en gisteren nog maar eens geprobeerd via de APP en AirPlay. Nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt gewoon aan de wijze waarop Delta de beelden verwerkt. Het lijkt erop dat ze daarvoor een zo goedkoop mogelijke manier gebruiken en compressie technieken gebruiken die ten koste gaan van de beeldkwaliteit.

      Met alle andere zaken die ik stream nog nooit een probleem gehad. Netflix 4K, Youtube 4K enz. Alles werkt perfect en levert verbluffende beeldkwaliteit. Testen geven ook gewoon aan dat ik keurig m'n 400Mb download haal. Geen probleem dus. De problemen beginnen pas als je diensten van Delta zelf gaat gebruiken.

      Alles wat je streamt vanaf de Delta omgeving, hetzij via het DITv kastje, AppleTV via Airplay of een ChromeCast is gewoon niet om aan te zien. Ze beloven al meer dan een jaar beterschap maar die belofte is nog steeds niet nagekomen. Persoonlijk vind ik dit zeer bedenkelijk .

      Reageer


      • #4
        jsteurrijs

        Reageer


        • #5
          fred44nl

          Ik ken ze, heb er nog wel ergens eentje op zolder liggen (kan ook een Samsung zijn ). Werken die dingen nog? Heb al eens rondgekeken bij Humax maar zie vooral verouderde apparaten met technieken die niet het optimale uit de mogelijkheden halen. Bijv. 1080i ipv 1080p of nog beter UHD of 4k upscaling. Panasonic heeft er wel eentje die dit kan maar die zal waarschijnlijk niet werken op het Delta netwerk. Iemand die hier ervaring mee heeft? Wat is op dit moment het best haalbare als je dit soort hardware gaat inzetten?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
            Werken die dingen nog?
            dat doen ze zeker
            d.w.z. Full HD, of wel 1080i
            UHD / 4K zal moeilijk worden.
            maar wat wordt er eigenlijk in UHD uitgezonden ??

            Reageer


            • #7
              fred44nl

              M'n oude Samsung deed 1080p en dat gaf toch een beter resultaat dan de Humax 1080i. Wat betreft 4K... ff goed lezen. Ik spreek over 'upscaling' wat inhoudt dat een Full-HD signaal opgewaardeerd wordt naar 4K. Met name Panasonic is daar heel goed in maar de PVR's van Panasonic werken volgens mij niet op het Delta netwerk .

              Ik ga es kijken of ik m'n Samsung nog ergens op zolder kan terugvinden . Zo niet, dan zal het Humax worden. De 1080i resolutie neem ik dan wel op de koop toe

              Overigens is het zo dat 1080i en 1080p wel dezelfde resolutie hebben maar 1080p wel duidelijk een betere beeldkwaliteit oplevert. Is alleen echt van belang bij bewegende beelden. Bij 1080i worden 30 frames per seconde verstuurd. De TV geeft 60 frames per seconde weer en kopieert dus steeds het tweede beeld en zet dit op het scherm. In de 1080p resolutie worden 60 frames per seconde ontvangen zodat de ontvanger niet steeds het tweede beeld door kopieren moet invullen. Bij een talkshow zal je dit verschil niet of nauwelijks zien maar bij beelden waarbij het totale beeld continue wijzigt zal je het verschil wel ervaren. Het hangt ook een beetje van de processor van de ontvanger af. Als die niet snel genoeg zijn taken uitvoert zal je het kopieren en plakken zeker waarnemen. Dit merk je uiteraard pas als je ook een vergelijking kunt maken .

              Ik ben van een Panasonic High End Plasma TV overgestapt naar een LG High End OLED 4k toestel. Op dat soort schermen vallen de goedkopere ontvangers en set-top boxen al snel door de mand hoor .

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                Een smart UHD TV met 2 tuners en 2 CI+ slots is m.i. een betere oplossing. Een externe HDD eraan en gaan, en dat alles
                met 1 AB te bedienen.
                Merken TV's: Panasonic en Loewe als voorbeeld.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door WillemJ Bekijk bericht

                  Een smart UHD TV met 2 tuners en 2 CI+ slots is m.i. een betere oplossing. Een externe HDD eraan en gaan, en dat alles
                  met 1 AB te bedienen.
                  Merken TV's: Panasonic en Loewe als voorbeeld.

                  Reageer


                  • #10
                    Samsung en LG kunnen dit niet!! Kunnen maar 1 kanaal opnemen, het kanaal waarnaar je kijkt of
                    1 kanaal als de tv uit staat. Hebben namelijk maar 1 CI+ slot. Er zijn geen Samsung of LG tv's in de handel met 2 ci+ slots.
                    In de toekomst met een CI+ 1.4 zou je wel 2 zenders tegelijkertijd kunnen bekijken/opnemen (decoderen).

                    Een PVR heeft inderdaad 1 CI+ slot, maar dit werkt tunermatig anders dan van een TV.

                    Een nieuwe tv kopen is inderdaad een keuze, maar als je toch aan de beurt bent, dan is het een oplossing om
                    zonder het vermaledijde DIT kastje tv te kijken. Ik spreek uit ervaring.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X