Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

stilstaand beeld en geluid

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • stilstaand beeld en geluid

    Ik weet niet of het bij ons in de wijk alleen is, maar de laatste week (kan toeval zijn, maar er zijn nieuwe gas, water en elektra leidingen in de straat en huisaansluiting gemaakt) is het digitale beeld slecht. Het is vaak onscherp, geluid valt weg, ook het beeld staat stil. Er is zomaar een stukje programma weg.
    Nu is de vraag, hebben hier meer mensen last van, en zo ja wat kan ik er zelf aan doen.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
    Ik weet niet of het bij ons in de wijk alleen is, maar de laatste week (kan toeval zijn, maar er zijn nieuwe gas, water en elektra leidingen in de straat en huisaansluiting gemaakt) is het digitale beeld slecht. Het is vaak onscherp, geluid valt weg, ook het beeld staat stil. Er is zomaar een stukje programma weg.
    Nu is de vraag, hebben hier meer mensen last van, en zo ja wat kan ik er zelf aan doen.
    Hoe is dit aangesloten? Hier geen last al maanden niet. Beeld is strak zonder storingen.

    Reageer


    • #3
      Hier in Oost-Souburg zelfde problemen hoor.
      Zeker op berpaalde zenders => NPO1, SBS6 etc.
      Kan te maken hebben met al dat graafwerk namens Delta en KPN, maar kan ook iemand bij je in de buurt zijn met een gsm met 5G abo.
      Heb dit zelf uitgetest thuis, zoon met 5G gsm bekijkt filmpje en mijn tv slaat op hol, filmpje stopt tv weer normaal.
      Diverse coax-kabels reeds vervangen echter mn Samsung TV heeft een seperate aansluitbox met speciaalkabel die niet afgeschermd is.
      Ik vermoedt dat dit stukje kabel dus deze storingen oppakt.
      Overschakelen van HD naar SD (800 nrs) wil ook soms helpen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door rvansluijs Bekijk bericht
        Hier in Oost-Souburg zelfde problemen hoor.
        Zeker op berpaalde zenders => NPO1, SBS6 etc.
        Kan te maken hebben met al dat graafwerk namens Delta en KPN, maar kan ook iemand bij je in de buurt zijn met een gsm met 5G abo.
        Heb dit zelf uitgetest thuis, zoon met 5G gsm bekijkt filmpje en mijn tv slaat op hol, filmpje stopt tv weer normaal.
        Diverse coax-kabels reeds vervangen echter mn Samsung TV heeft een seperate aansluitbox met speciaalkabel die niet afgeschermd is.
        Ik vermoedt dat dit stukje kabel dus deze storingen oppakt.
        Overschakelen van HD naar SD (800 nrs) wil ook soms helpen.
        Inderdaad , al vaker aan de orde geweest. Bij COAX is vervangen van de oude kabel voor een 5G bestendige de oplossing. Overigens ook eventuele splitters dienniet 5G bestendig zijn, kunnen een oorzaak zijn.

        Reageer


        • #5
          Geen splitters in gebruik. Zal de kabels is proberen. Ook hier in huis geen 5G in gebruik.

          Reageer


          • #6
            Bor zegt stellig dat een 5G bestendige kabel de oplossing is. Dat kan hij natuurlijk nooit weten van afstand. Wees hier dus niet al te zeker van voor je veel geld uitgeeft. Gebruik zelf zeer oude coaxkabel en standaard splitters zonder enig probleem.
            Mijn ervaring is wel dat je goede metalen pluggen moet gebruiken.

            Reageer


            • #7
              Dit heeft niets met de kabel te maken is puur van zeelandnet. Maanden last van en dan ineens is het weer goed .

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                Bor zegt stellig dat een 5G bestendige kabel de oplossing is. Dat kan hij natuurlijk nooit weten van afstand. Wees hier dus niet al te zeker van voor je veel geld uitgeeft. Gebruik zelf zeer oude coaxkabel en standaard splitters zonder enig probleem.
                Mijn ervaring is wel dat je goede metalen pluggen moet gebruiken.
                Ik refereer aan oude topics waarin dot al aan de orde is geweest, eerst de binnenbekabeling uittesten dan Delta bellen, want dan is de AOP de oorzaak of problemen in/met de straatkast.

                Ook al eens vermeld dat een vaste telefoon of ander electrisch apparaat ook kan storen op de televisie. Ook een chromekast te dicht bij een oude CI+ module kan een oorzaak zijn.

                Reageer


                • #9
                  Ook ik heb sinds een paar dagen weer pixels in beeld of nagenoeg stilstaand beeld (COAX). De ervaring leert dat dit over een paar dagen weer over is en ik ga niet meer aan snoeren, stekkers en instellingen zitten.

                  Reageer


                  • #10
                    Wel jammer dat je geen coaxsignaal meer hebt, Bordewolf.
                    Dan had je wellicht het gevoel gedeeld.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                      Wel jammer dat je geen coaxsignaal meer hebt, Bordewolf.
                      Dan had je wellicht het gevoel gedeeld.
                      Meer dan mijn tips kan ik niet geven.
                      Altijd Ziggo en Caiway coax gehad.
                      Ooit een storing gehad, nieuw AOP kastje geplaatst opgelost,
                      Daarna jaren later weer storing, kabels vervangen en opgelost.

                      Mijn ervaring: eerst binnenshuis kijken naar kabels, spiltters, versterkers, connectoren en storende randapparatuur. Is dat het niet Delta bellen om naar de AOP of de straatkast te kijken (of beide).

                      Verder is er niets jammer en bij dit soort zaken plaats ik zonder ‘gevoel’ mijn tips.
                      Wanneer ik mijn gevoel over Klapstoel ga delen alhier dan krijg ik het forum niet volgeschreven. Ik blijf liever ontopic.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 5 Feb 2023, 13:01.

                      Reageer


                      • #12
                        Het probleem is dat je het vervangen van de kabel als oplossing aangeeft en niet als mogelijke oplossing. Er kunnen vele oorzaken zijn en de kabel is er één van.
                        Je bent, naar mijn mening, gewoon iets te stelling in je advies.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                          Het probleem is dat je het vervangen van de kabel als oplossing aangeeft en niet als mogelijke oplossing. Er kunnen vele oorzaken zijn en de kabel is er één van.
                          Je bent, naar mijn mening, gewoon iets te stelling in je advies.
                          Ik verwijs naar mijn laatste reactie.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Inderdaad , al vaker aan de orde geweest. Bij COAX is vervangen van de oude kabel voor een 5G bestendige de oplossing. Overigens ook eventuele splitters dienniet 5G bestendig zijn, kunnen een oorzaak zijn.
                            Deze reactie was toch erg stellig. “Vervangen is DE oplossing”.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                              Je bent, naar mijn mening, gewoon iets te stelling in je advies.
                              Dat is bij heel veel "adviezen" van Bor. Hoe hij persoonlijk iets heeft ervaren geldt daarna voor iedereen met een probleem wat daar op lijkt als "de oplossing".

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X