Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • glasvezel

    ze zijn bij ons in de staat met glasvezel bezig ..gaan ze nu binnen in ons huis een aansluiting plaatsen of niet .ik heb delta gebeld ze vroeg ben je klant ik ben klant dan plaatsen ze geen kabel binnen tenzij je gelijk overstapt .en nieuwe klanten dan trekken ze het wel door .een beetje raar allemaal .ik wil in de toekomst wel glasvezel maar nu nog niet dan kost de aansluiting geld werd er gezegd ik vind het erg vreemd allemaal..weet iemand hier meer van .groetjes edje

  • #2
    Ik ben klant en hier zal glasvezel ook worden aangelegd. Al twee keer kreeg ik een brief, dat glasvezel gratis tot in de meterkast kan worden aangelegd, zonder enige verdere verplichting.

    Reageer


    • #3
      Gewoon aan laten leggen, aanbieding-abo nemen voor drie maanden of half jaar en dan kijken of het bevalt. Je kunt daarna opzeggen en je hebt wel je aansluiting gratis.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
        Ik ben klant en hier zal glasvezel ook worden aangelegd. Al twee keer kreeg ik een brief, dat glasvezel gratis tot in de meterkast kan worden aangelegd, zonder enige verdere verplichting.
        Niet verplicht een tijdelijk abo? Leggen ze het helemaal voor niks aan? Of alleen gratis bij klanten en abo afnemen verplicht voor niet-klanten?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

          Niet verplicht een tijdelijk abo? Leggen ze het helemaal voor niks aan? Of alleen gratis bij klanten en abo afnemen verplicht voor niet-klanten?
          In de brief die ik kreeg staat duidelijk dat de aansluiting in de meterkast helemaal gratis is en dat ik zelf kan beslissen of en wanneer ik van glasvezel gebruik wil maken.
          Het is mij overigens niet duidelijk of je na een tijdelijk abonnement nog wel terug kunt naar coax. De reacties (o.a. van klantenservice) daarover die ik tegen kwam spreken elkaar tegen..
          Laatst bewerkt door Jos; 12 May 2021, 18:12.

          Reageer


          • #6
            Dank, goeie handige info

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

              In de brief die ik kreeg staat duidelijk dat de aansluiting in de meterkast helemaal gratis is en dat ik zelf kan beslissen of en wanneer ik van glasvezel gebruik wil maken.
              Het is mij overigens niet duidelijk of je na een tijdelijk abonnement nog wel terug kunt naar coax. De reacties (o.a. van klantenservice) daarover die ik tegen kwam spreken elkaar tegen..
              Is het niet weg is weg? als je eenmaal glasvezel genomen hebt dat je dan hooguit 14 dagen de tijd hebt om alles te annuleren?

              Ook ik kan nergens uit opmaken dat je indien het je na een aantal maanden niet bevalt je weer terug kunt op je voormalige afname via coax.

              Reageer


              • #8
                Als ik nu KPN dsl abo heb en ik krijg fiber aanleg aanbod van delta. Dan zou ik toch terug kunnen?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                  Is het niet weg is weg? als je eenmaal glasvezel genomen hebt dat je dan hooguit 14 dagen de tijd hebt om alles te annuleren?
                  Ja, dat is juist

                  Ook ik kan nergens uit opmaken dat je indien het je na een aantal maanden niet bevalt je weer terug kunt op je voormalige afname via coax.
                  Ik denk dat alleen een nieuwe bewoner dat kan doen (terug op coax).

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Ja, dat is juist



                    Ik denk dat alleen een nieuwe bewoner dat kan doen (terug op coax).
                    Ik verwacht van niet. Ik blijf er bij dat Delta iedereen op glasvezel wil en op den duur COAX verkoopt aan Ziggo.
                    Terug naar COAX blokkeren ze gewoon permanent, geen optie meer.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Als ik nu KPN dsl abo heb en ik krijg fiber aanleg aanbod van delta. Dan zou ik toch terug kunnen?

                      Reageer


                      • #12
                        edje het is inderdaad verstandig om Glasvezel nu te laten aanleggen, dit is voor nu kosteloos, mocht je het later alsnog willen, dan kunnen er kosten aan zitten. Je hoeft ook niet perse klant te worden bij Delta Glasvezel om het aan te laten leggen, het is bijvoorbeeld ook handig voor eventueel nieuwe bewoners van het huis, omdat ze dan wel de optie hebben.

                        Je kunt hier alles vinden over glasvezel: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/zeeland/

                        Reageer


                        • #13
                          Welkom op het forum AshleyDelta ! Goed te zien dat er weer actieve betrokkenheid is vanuit DELTA.

                          Overigens verwacht ik dat DELTA overal waar glasvezel is aangelegd uiteindelijk het coax-netwerk gaat uitfaseren. Twee netwerken onderhouden kost nu eenmaal meer geld dan een netwerk onderhouden. (Dat het coaxnetwerk nog geen twee jaar geleden volledig is vernieuwd, even buiten beschouwing gelaten.)

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                            Welkom op het forum AshleyDelta ! Goed te zien dat er weer actieve betrokkenheid is vanuit DELTA.

                            Overigens verwacht ik dat DELTA overal waar glasvezel is aangelegd uiteindelijk het coax-netwerk gaat uitfaseren. Twee netwerken onderhouden kost nu eenmaal meer geld dan een netwerk onderhouden. (Dat het coaxnetwerk nog geen twee jaar geleden volledig is vernieuwd, even buiten beschouwing gelaten.)
                            Die vernieuwing gaat gelijk op mey Ziggo en dat is niet vreemd wanneer op termijn wordt gedacht aan verkoop.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Gewoon aan laten leggen, aanbieding-abo nemen voor drie maanden of half jaar en dan kijken of het bevalt. Je kunt daarna opzeggen en je hebt wel je aansluiting gratis.
                              Je sluit een glasvezel abonnement minimaal voor een jaar af, wat je er na nog kunt doen is idd de grote vraag (terug naar coax ?).
                              Laatst bewerkt door driepinter; 13 May 2021, 10:24.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X