Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bijlage komt binnen als winmail.dat

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bijlage komt binnen als winmail.dat

    Sinds deze week komt een bijlage (pdf) die ik verzend van mijn werk-emailadres binnen als een winmail.dat. Dit is zo op al mijn divices (laptop, mobiel, tablet). Ik heb in mijn webmail gekeken of het daar ook al een winmail.dat is, maar daar is het nog steeds een pdf.

    Wanneer ik dezelfde email van mijn werk-adres eerst naar mijn vrouw stuur en zij stuurt het door naar mij, dan blijft het wel een pdf.

    Niet de juiste manier lijkt mij, dus wat is hier de oplossing voor?

  • #2
    Waarom krijg ik een winmail.dat bestand als bijlage in mijn e-mail? - Kennisbank - Mijn Hosting Partner
    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      Dit kan de oplossing niet zijn. De email wordt verzonden vanuit MS Outlook (met HTML-opmaak). Zowel mijn vrouw als ik maken ook gebruik van MS Office en zij krijgt wel de bijlage als pdf binnen.

      Reageer


      • #4
        Als het in de webmail wel correct aankomt moet het gezocht worden in de instellingen van Outlook.

        Op de support pagina van Microsoft is hier meer informatie en een mogelijke oplossing voor terug te vinden.



        Reageer


        • #5
          EdwinF Het lijkt erop dat je werk berichten als Rich Text Format verstuurt in plaats van als HTML. Dat is eigenlijk de enige reden waarom Exchange winmail.dat bijlagen verstuurt.
          De beheerder op je werk kan dit voor je nakijken. Soms is de instelling voor agenda-uitnodigingen anders dan voor gewone e-mailberichten.

          (Stuur je trouwens vaak documenten vanaf je werk e-mail naar je prive-adres? Er zijn veel werkgevers die daar beleid voor hebben in verband met het voorkomen van datalekken.)

          Reageer


          • #6
            Het lijkt te zitten in het emailadres wat opgeslagen is in mijn adresboek. Als ik het emailadres handmatig intyp komen de bijlagen wel goed aan. Wanneer ik deze automatisch laat invullen in de "aan-balk niet. Ik heb het mailadres in mijn adresboek verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit lijkt de oplossing te zijn.

            Reageer


            • #7
              Goed te horen dat de oorzaak is gevonden.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X