Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lan poorten epc3940

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Lan poorten epc3940

    Thuis de delta modem in bridge mode gezet en alle 4 de poorten kunnen gebruikt worden voor routers en niet alleen poort 1. Is dit nieuw?

  • #2
    Dat kun je testen door naar : http://192.168.100.1 te gaan, lukt dit dan staat de router echt in Bridge.

    Zo niet dan staat de router nog in de normale stand.
    Laatst bewerkt door driepinter; 21 Nov 2020, 09:55.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door bokie Bekijk bericht
      Thuis de delta modem in bridge mode gezet en alle 4 de poorten kunnen gebruikt worden voor routers en niet alleen poort 1. Is dit nieuw?

      Reageer


      • #4
        Waarom zou je die info voor jezelf moeten houden (als dat al zo is)?
        Voor degenen die minder netwerkervaring hebben: sluit uw hardware altijd aan op de geschakelde router en niet op een modem dat in bridgemode staat (voor zover dat al zou kunnen).
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Nov 2020, 00:23.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Dat kun je testen door naar : http://192.168.100.1 te gaan, lukt dit dan staat de router echt in Bridge.

          Zo niet dan staat de router nog in de normale stand.
          Dit lukt!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door bokie Bekijk bericht
            Thuis de delta modem in bridge mode gezet en alle 4 de poorten kunnen gebruikt worden voor routers en niet alleen poort 1. Is dit nieuw?
            Heb je voor mij via de e-mail je klant gegevens en een link naar dit bericht?
            Je mag de e-mail richten aan [email protected]
            Dan kijk ik de modem gegevens even voor je na.

            Je kan ook via de chatfunctie op www.delta.nl contact opnemen met mijn collega's. In de chat kunnen direct de modemgegevens worden nagezien.

            Reageer


            • #7
              Ik wil even hier op in haken, de installateur van de zonnepanelen stak de lan-kabel in poort 2 en die deed het inderdaad ook! Is naar mijn idee toch niet zo veilig idee?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Pvanmegen Bekijk bericht
                Ik wil even hier op in haken, de installateur van de zonnepanelen stak de lan-kabel in poort 2 en die deed het inderdaad ook! Is naar mijn idee toch niet zo veilig idee?
                Als je modem in bridge staat dan hangen je zonnepanelen nu rechtstreeks aan het internet zonder firewall ertussen.
                Dat is inderdaad geen veilig idee.

                Reageer


                • #9
                  Modem staat in bridge dus zonnepanelen staan rechtstreeks op het internet... ga de stekker er maar uithalen! Bijzonder dat Delta alle poorten aan laat ipv enkel poort 1.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik begrijp enkel niet dat het technisch kan dat je meercdan 1 poort kan gebruiken in bridge mode, het device aan poort 1 krijgt het externe WAN IP adres van je epc3940, krijgen de andere poorten dan een ander extern ip adres? Zou mooie optie zijn maar lijkt mij niet de bedoeling.

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo reddwarf. Theoretisch gezien worden de andere poorten (LAN 2,3 en 4) uitgezet. In de praktijk is dit niet altijd zo. Dus daarom geven wij ook aan om je router op poort 1 aan te sluiten.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X