Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen DisneyXD/Veronica en Net5

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen DisneyXD/Veronica en Net5

    Al dagen geen beeld op Veronica en Net5. TV Aangesloten via coax en kijk via een CI kaart. Andere zenders werken prima.
    Volgens de status van de TV is het signaal zwak.

    In huis is er niets verandert, andere zenders werken ook zonder enig problem.

    Slechte signaal doorgifte door delta?

  • #2
    Hier in Midelburg hetzelfde, of geen beeld of blokkerig beeld op genoemde zenders.

    Reageer


    • #3
      En teletekst werk ook niet .

      Reageer


      • #4
        Die zenders hebben al jaren geen teletekst meer.

        Reageer


        • #5
          Heb ik al maanden last van. Soms zijn ze goed te ontvangen, soms haperend en soms totaal geen ontvangst.
          Volgens de helpdesk (telefonisch contact gehad) zou dat aan de CI-module of kaart liggen. Moest ik maar een andere kopen en dat proberen.
          Wel opvallend dat anderen dus hetzelfde ervaren met precies diezelfde zenders....

          Reageer


          • #6
            Wat is de signaal sterkte volgens jouw televisie?

            Reageer


            • #7
              Ook in Heinkenszand las van slechte ontvangst van kanalen 8, 9, 31 en 361. Voor XD en NET5 kijken wij noodgedwongen in SD (809, 809).
              Als wij te lang naar het blokjesbeeld kijken "ziet" mijn PHILIPS TV een hele hoop kanalen (Vooral mijn voorkeurszenders) niet meer. De "gemiste" kanalen worden vervolgens geklasseerd als Nieuw. Ik kan dus al mijn voorkeurzenders (71 stuks) opnieuw indelen. (Dank aan DELTA)
              Van alles geprobeerd, tot direct aansluiten van mijn beide TV's op het AOP. (standaardoplossing van DELTA ) Het ligt nooit aan hun maar altijd aan de klant (lekker klantvriendelijk hoor ) Signaalsterkte is OK (> 90%) maar beeldkwaliteit s zeer wisselend. Meestal ca 90% maar duikt regelmatig onder 30% tot 0% . HIER HEEFT DELTA DUS ECHT EEN PROBLEEM! LOS DIT EERST MAAR EENS GOED OP VOOR DAT HET ABONNEMENT VERHOOGD WORDT!

              Uit info DELTA en ander bronnen wordt het 4G (LTE) (en ook 5G) als mogelijke bron van alle ellende genoemd.
              Voorgestelde oplossing: vervang gehele binneninstallatie (Kabels, contactdozen, splitters, versterkerts, etc) door apparatuur met kabelkeur (LTA proof)

              Eigenlijk is dit het paard achter de wagen spannen. Conform EC richtlijnen (EC 2014/30 EU) mag apparatuur geen elektromagnetische storingen veroorzaken in ander apparatuur, en apparatuur moet ongevoelig zijn voor elektromagnetische storingen van buiten. Agentschap Telecom moet hierop toezien .
              Omdat jij last heb van later toegevoegde 4G (LTE) storingen moet jij kosten maken in plaats van de veroorzaker!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
                Omdat jij last heb van later toegevoegde 4G (LTE) storingen moet jij kosten maken in plaats van de veroorzaker!
                als je last hebt van blokjes op bepaalde kanalen, dan kan dat heel goed door 4G en wellicht 5G worden veroorzaakt.
                het probleem is dan dat er 4G-signalen instralen op de coax-kabel.
                dat kan bijv. als er kunststof afdekkapjes op stekkers gebruikt worden.

                dan kun je wel zeggen, dat de veroorzaker dat moet oplossen, maar dat zou betekenen, dat 4G uitgeschakeld moet worden.
                daarom moet je kabels en connectoren gebruiken,waarbij geen instraling kan optreden.

                Reageer


                • #9
                  Het aantal 5G antennes in Zeeland valt nog wel mee, iig niet in Heinkenszand.

                  https://antenneregister.nl/Html5View...ister%5Fextern

                  Reageer


                  • #10
                    Als we toch gaan afdwalen en recht praten wat krom is bij zeelandnet ken ik er nog wel een paar over 4G en 5G....

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                      Als we toch gaan afdwalen en recht praten wat krom is bij zeelandnet ken ik er nog wel een paar over 4G en 5G....
                      wat bedoel je nu ??
                      wat wordt er recht gepraat ??

                      Reageer


                      • #12
                        snoepdoos De signaalsterkte is bij die twee zenders (ik heb nu normaal ontvangst) 70/80%, bij andere zenders is hij 90/100%.

                        Reageer


                        • #13
                          Als je nog een oud AOP hebt voor de coax kan het zijn dat je teveel instraling oppakt van 45 en 5G, maar dan moet Delta zorgen voor een moderne versie die beter afgeschermd is.

                          Reageer


                          • #14
                            Het probleem met Veronica en NET5 worden inmiddels volop onderzocht door onze technische dienst. Ik ga er vanuit dat dit snel wordt opgelost. Ik zal jullie hier op dit topic op de hoogte houden.

                            Reageer


                            • #15
                              Nu doen we net alsof se storing er pas sinds vandaag is op de site maar ik heb dit al sinds donderdag...
                              het wordt volop onderzocht maar nog steeds niet opgelost dus. Hebben we dus heel weinig aan!

                              Wel mogen we 100% betalen maar 100% aanbod mogen we daar niet voor terugverwachten?
                              En ja, ik weer inmiddels dat ik een verzoek voor restitutie in kan dienen als de storing ( ooit? ) is verholpen... niet zo netjes dat je daar als getroffen klant eerst nog om moet vragen, als ik niet vraag doen jullie niets... ow ja, toch wel, gewoon de prijs per 1-7 2,50 omhoog en 100% van mijn rekening afschrijven, dat lukt prima

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X