Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

    Sinds de snelheidsaanpassing van afgelopen donderdag 26 maart 2020, heb ik herhaaldelijk en reproduceerbaar Internet verbindingsproblemen.
    Een constante ping bevat veelvoudig packetloss. Vooral te veroorzaken als ik een groot bestand wil uploaden maar ook al als ik de Speedtest uitvoer. De download gaat dan prima, ruim 200 Mbps, maar de upload breekt al na 2-3 seconden af, haalt even de 40-50 Mbps maar daarna valt deze volledig weg.
    Tegelijkertijd heb ik de ping lopen en die geeft dan direct een time-out.

    In het kabelmodem logboek zie ik deze meldingen voorbij komen:
    Die SYNC Timing Synchronization failures kunnen nooit goed zijn.....

    28.03.2020 10:37:47 Info DOCSIS CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1 2 3.;
    28.03.2020 10:37:34 Info DOCSIS RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
    28.03.2020 10:37:26 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    28.03.2020 10:37:12 Info DOCSIS RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
    28.03.2020 10:37:12 Info DOCSIS Dynamic Range Window violation
    28.03.2020 10:37:12 Info DOCSIS RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
    28.03.2020 10:37:09 Info DOCSIS Dynamic Range Window violation
    28.03.2020 10:37:09 Info DOCSIS RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
    28.03.2020 10:37:04 Info DOCSIS DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;
    28.03.2020 10:37:01 Info DOCSIS DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;
    01.01.2013 00:00:49 Info DOCSIS Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
    01.01.2013 00:00:45 Info DOCSIS UCD invalid or channel unusable;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 0;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 4;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
    01.01.2013 00:00:43 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;
    01.01.2013 00:00:30 Info WETH WAN Ethernet connectivity has been established
    01.01.2013 00:00:18 Info WETH WAN Ethernet connectivity has been established
    01.01.2013 00:00:11 Info DNS DNS name resolution is now active
    01.01.2013 00:00:11 Info DHCPS The LAN DHCP Server is active
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been deactivated (HOTSPOT_WIFI_5G) (band : 5GHz).
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been deactivated (HOTSPOT_WIFI) (band : 2.4GHz).
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been deactivated (GUEST_WIFI_5G) (band : 5GHz).
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been deactivated (GUEST_WIFI) (band : 2.4GHz).
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been activated (WiFimodem-dc6c) (band : 5GHz).
    01.01.2013 00:00:11 Info WIFI WLAN has been activated (WiFimodem-dc6c) (band : 2.4GHz).
    01.01.2013 00:00:09 Info SYS The Modem has successfully powered up

    Device Info:
    Serial Number DM1904418000439
    Hardware Version 3.0
    Software Version FAST3890V3_DELTA-SIP_sw05.76.9.5e-1
    GUI Version 4.43.5

    Hoe kan ik dit probleem laten onderzoeken door een monteur?

    Met vriendelijke groet,
    John van Staaijeren

  • #2
    John, ik zou dit sturen naar [email protected] met vermelding van je abonneenummer en postcode/huisnummer.

    Je kunt er denk ik weinig aan doen, het enige dat ik kan bedenken: zorg dat het modem rechtstreeks in het AOP (abonnee-overnamepunt) zit. Mocht er een demper of splitter tussen zitten dan kun je die er eens tussenuit halen, misschien scheelt dat net genoeg. Maar uiteraard moet er een monteur bij komen als ik het zo zie, of ze moeten het op afstand kunnen bijregelen.

    Reageer


    • #3
      https://pickmymodem.com/cable-modem-...w-to-fix-them/

      Er komen dus genoeg resultaten naar voren voor deze foutmelding.





      Laatst bewerkt door driepinter; 29 Mar 2020, 09:30.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Monteur is geweest en heeft de oude TV / DATA splitter vervangen op het aansluitpunt door een nieuw model, TV-POF-204-T6. Blijkbaar had deze al vervangen moeten zijn toen het nieuwe modem is geplaatst. Foutje van de vorige monteur.... Gelukkig in een half uurtje gefixed. . Bedankt !!

          Reageer


          • #6
            Goed te horen dat de monteur het probleem snel heeft kunnen verhelpen. Mocht je nog problemen ervaren na het vervangen van het aansluitpunt laat dit direct aan ons weten.

            Reageer


            • #7
              Blij dat ik dit heb kunnen vinden op dit forum, ik heb dit weekend heel mijn netwerk uit elkaar gehaald voor hetzelfde probleem

              Bij mij zit al wel die nieuwe splitter er tussen maar tijdens uploaden van grotere bestanden of testen via speedtest.net valt heel de internetverbinding voor alle apparaten eruit.
              Morgen maar eens contact opnemen met de klantenservice.

              Reageer


              • #8
                Bij een familielid hebben we op dit moment exact hetzelfde probleem, sinds de verhoging van de uploadsnelheden, de verbinding valt regelmatig geheel weg voor een paar minuten, getest via een bekabelde verbinding direct aan het modem.
                En zodra je een speedtest uitvoert, en hij gaat uploaden dan klapt hij er gegarandeerd uit.
                De splitter lijkt van het juiste type te zijn (TV-POF-204-T6), dus er zit hier iets anders qua AOP aansluiting wellicht niet helemaal optimaal...?

                Edit: zojuist ook even een mailtje gestuurd naar [email protected] aangezien we via de klantenservice niet verder komen

                Zie deze logs uit het modem:
                Code:
                07.04.2020 11:12:17 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:12:15 Info DHCPC The WAN DHCP client IP address 62.238.XXX.XXX
                07.04.2020 11:12:11 Info DHCPC WAN DHCP client (1) started
                07.04.2020 11:12:02 Info DOCSIS RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:54 Info DOCSIS DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:52 Info DOCSIS DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:47 Info DOCSIS Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
                07.04.2020 11:11:43 Info DOCSIS UCD invalid or channel unusable;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:37 Warning DHCPC WAN DHCP client (1) stopped
                07.04.2020 11:11:35 Info DOCSIS Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:34 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:11:33 Info DOCSIS Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                07.04.2020 11:07:14 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:86:4d:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:84:1e:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
                Laatst bewerkt door Jeroen06; 7 Apr 2020, 12:09.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X