Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lagere snelheid na Upgrade

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Lagere snelheid na Upgrade

    Laatst bewerkt door tvriet; 20 Feb 2020, 20:16.

  • #2
    Heb je al eens een kwartier de stroom eraf gehaald ?

    Reageer


    • #3
      en als je de snelheid via een utp-kabel meet, die in poort 1 van het modem zit, wat haal je dan ??

      Reageer


      • #4
        Het modem staat in bridge, dus bij directe verbinding via UTP, maakt laptop geen verbinding. Maja, ondanks al deze checks , die ik allemaal al heb geprobeerd (ja kabels zijn ook cat6), blijft het feit dat via het oude modem alles perfect werkte (vorig jaar haalde ik ook nog 400 Mbps bij mijn vorige abo), en via het nieuwe sagemcom NIET. Dus als er iemand een tip heeft die er wel toe doet, in plaats van de eigen installatie (die volledig bewezen functioneert) eerst onder vuur te hoeven nemen, dan ben ik daar zeer dankbaar voor...
        Laatst bewerkt door tvriet; 20 Feb 2020, 11:40.

        Reageer


        • #5
          Als ik het goed heb kun je dan nog steeds inloggen op het Sagemcom modem met :

          http://192.168.100.1/

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Als ik het goed heb kun je dan nog steeds inloggen op het Sagemcom modem met :

            http://192.168.100.1/
            Dat zal ik even proberen vanavond , als ik thuis ben...

            Reageer


            • #7
              Ik zie dat we via facebook vanmorgen al contact hebben gehad. Hierin zijn een aantal stappen besproken. Ik hoor je later op de dag graag nog even terug.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht
                Het modem staat in bridge, dus bij directe verbinding via UTP, maakt laptop geen verbinding.
                je kunt bij een modem dat in bridge staat, alleen poort 1 gebruiken.
                daar zit nu - als het goed is - een utp-kabel in, die naar jouw eigen router gaat.
                haal die kabel er even uit en sluit daar dan jouw laptop aan.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                  Ik zie dat we via facebook vanmorgen al contact hebben gehad. Hierin zijn een aantal stappen besproken. Ik hoor je later op de dag graag nog even terug.
                  Ja, doen we..... ik ben om half 6 thuis.......

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                    je kunt bij een modem dat in bridge staat, alleen poort 1 gebruiken.
                    daar zit nu - als het goed is - een utp-kabel in, die naar jouw eigen router gaat.
                    haal die kabel er even uit en sluit daar dan jouw laptop aan.
                    Ja, dat heb ik al getest, en dan komt er netjes 400/25 uit, maar met de ASUS wifi router aangesloten haal ik die snelheid niet, terwijl met het oude cisco modem ik gewoon de volle snelheid haalde op mijn ASUS router.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

                      Ja, dat heb ik al getest, en dan komt er netjes 400/25 uit,
                      maar met de ASUS wifi router aangesloten haal ik die snelheid niet,
                      ik neem aan, dat de kabel tussen modem en router minimaal cat5E is.
                      dan moet je de volle snelheid ook kunnen halen, als je dat bekabeld meet.

                      Reageer


                      • #12
                        Alle UTP is cat 6, en ik haalde de volle snelheid ook met het oude CISCO modem er tussen, maar dat lukt nu niet met het nieuwe Sagemcom modem er tussen

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

                          Alle UTP is cat 6, en ik haalde de volle snelheid ook met het oude CISCO modem er tussen, maar dat lukt nu niet met het nieuwe Sagemcom modem er tussen
                          en dat is steeds gemeten via een utp-kabel ??

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                            en dat is steeds gemeten via een utp-kabel ??
                            Ja, UTP en WIFI, op beide manieren haalde ik met het CISCO modem ertussen gewoon de 400/25. Nu met de Sagemcom lukt dat niet, zowel via UTP als WIFI

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X