.Xbr-Gb500 Club Nederland

Communities

ZeelandNet

.Xbr-Gb500 Club Nederland

350.793 bezoekers 238 leden Log in

Gastenboek


Pagina 1 van 364

Geef uw mening over deze community of laat een berichtje achter voor andere bezoekers

  • Hallo beste 1 pitters. Iedereen gezellige dagen toegewenst . Is er misschien iemand die nog de bevestiging van de voorste richting aanwijzers heeft liggen? Dit spul is volgens mij super zeldzaam ! Het is ook wel een hele aparte en ingewikkelde manier om je blinkers zo vast te zetten.

    de Fries 24 december 2018

  • Hallo 1-Pitterliefhebbers. Ik heb een vraagje betreffende het monteren van het tussentandwiel voor de kickstarter.
    Ik heb een fotootje geplaatst uit het handboek. Er staat bij "Install the starter idler gear with its higher boss facing out". maar ik zie op de foto een "merkstip' op de voorkant? Volgens mij zit de hoge kant van de borst aan de andere kant? Wie helpt mij uit de droom?
    Ook ben ik op zoek naar een koppelingsdeksel. Wie heeft toevallig nog zo'n deksel liggen en wil hem verkopen?
    Allemaal Prettige Kerstdagen gewenst en een Mooi Motorjaar met onze geliefde 1-Pitters.

    Motorgroeten,
    Hans.

    marietje2 22 december 2018

  • Dag eenpitters en zo , ben ik weer .
    Ik ben op zoek naar een GB500 benzine tank, mag oud en lek zijn maakt niet uit is voor reen voorbeeld.
    En kan iemand mij het onderdeelnummer en code opduiken voor deze tank ?
    Heb mijn onderdelenboek met de motor meegegeven.
    Bezig met een aanloop naar een bijzondere eenpitter, gaat nog wel even duren maar …………………….

    Toch nog af en toe mooi motorweer de laatste tijd !!!!

    groetjes,
    piet

    GGBpiet 12 november 2018

  • Ben blij van je te horen Pieterman.
    Allereerst het beste gewenst voor je vrouw.
    Ik loop ook te sukkelen maar we doen af en toe toch mee.
    Laatste ritje ging redelijk tot goed was ook nog niet zo lang.
    Leuk om er weer bij te zijn en de club levend te houden.
    Hou je taai en we gaan elkaar weer zien.
    Als je een XBR zoekt neem contact met me op.
    Gr Jan.

    janxbrrr 10 oktober 2018

  • Dag super mono`s, Het doet mij goed te zien dat er nog steeds wel iets gebeurd.
    Door m`n privé situatie is het afgelopen jaar niet echt makkelijk geweest mede doordat ik nu ook mantelzorger ben voor m`n meissie.
    Maar we klimmen langzaam uit het dal en ik zie weer licht aan de horizon.
    Ik had helaas al een belangrijke afspraak staan voor gister, dus ik moest het laten gaan.

    Zoals de vlag er nu bij staat gaat binnen afzienbare tijd de tweecilinder er uit en dan is er weer ruimte voor een eencilinder !!.
    Opgeven is geen optie, dus I will be back !!!!!!!

    GBpiet.

    GGBpiet 7 oktober 2018

  • Mooi Cor.

    Ik zet je er even bij.

    viertaktmono 4 oktober 2018

  • Ik zie heel weinig GB500's op de deelnemerslijst. Zelf heb ik even het weer afgewacht, want na de vorige (zeer natte) rit waar ik bij was, heb ik me de blaren gepoetst, vooral aan de uitlaatpijpen, waarop een of andere smurrie was ingebrand (weet je nog?).
    Anyway, zaterdag zal ik erbij zijn; zet mij maar op de lijst.
    Tot dan!
    Groeten,
    Cor Peeters

    TT-man 4 oktober 2018

  • Foto oliefilterhuis gevonden en gedeeld op mijn XBR FB.

    janxbrrr 2 oktober 2018

  • Ik doe mijn best er ook bij te zijn op een XBR500 natuurlijk.
    Gr Jan.

    Waar kan ik de foto vinden van het het vorig probleem?
    Scheur bij oliefilter.

    janxbrrr 2 oktober 2018

  • Xbr-Gb500 clubrit zaterdag 6-10-2018
    Startlocatie Mc Donald's Ridderkerk
    Meld je aan via mail of gastenboek,dan zetten we je op de deelnemerslijst !

    De info staat online !

    viertaktmono 27 september 2018

  • Bij MLM Parts kan je veel van Xbr500 bestellen, ook komplete pakkingsets voor een toprevisie ( athena)
    Betrouwbare webshop.
    Ontbrekende pakkingen en ander spul kan je ook halen bij gewone motorzaak, is dan meestal origineel Honda.

    viertaktmono 27 augustus 2018

  • Dank je wel voor je duidelijke verhaal. Ik zelf denk ook dat de scheur is ontstaan door het aandraaien van de deksel terwijl het filter niet juist zat! Door dezelfde scheur in het andere deksel dacht ik dat het misschien een probleem was bij dit blok maar dat is duidelijk niet zo!
    Bedankt voor het meedenken. Ik ga nu lekker verder. Heb je misschien een tip waar ik het beste een complete pakkingset kan kopen?

    Groet,
    Hans.

    marietje2 26 augustus 2018

  • Mooie duidelijke foto Hans !
    Met zo,n scheur gaat de olie zo terug het carter in en niet naar boven.
    Ik zal er een theorie op nahouden. De achterwand van het filterhuis is blijkbaar vrij dun maar toch sterk genoeg.
    Zo,n scheur komt er niet zomaar in.
    Ook nog een reserveblok met ook zo,n scheur, dat kan eigenlijk geen toeval zijn.
    Ik heb een sterk vermoeden dat die 2 blokken van 1 eigenaar afkomstig zijn of door dezelfde monteur zijn onderhouden.
    De oorzaak van zo,n scheur?
    De orginele oliefilters omgedraaid geplaatst waardoor de inbouwdiepte langer is. Bij het vastdraaien van het oliefilterdeksel is dan de achterwand kapot gedraaid of onder spanning gezet en later door hitte gescheurd.
    Te lange inbouwdiepte kan ook bij een goed geplaatst maar verkeerd oliefilter gebeurd zijn.
    Verkeerde maat filter van een andere motor.
    Andere theorie,
    Leiding naar cilinderkopdeksel verstopt of leiding geknikt of verstopte olieleidingsbanjobout.
    De oliepomp kan de olie niet rondpompen want de olie kan niet verder dan het oliefilterhuis.
    De achterwand scheurt kapot.
    Een derde theorie weet ik niet de scheur komt niet vanuit de binnenkant blok want daar dichtbij zitten geen draaiende onderdelen.
    Hydroliek van bijvoorbeeld een hydrolische schijfrem is oersterk maar of een motoroliepomp dit kan benaderen weet ik niet.

    Het lijkt mij geen fout van de motor, ik heb het nog nooit gezien.
    Dat blauwe spul is inderdaad prutswerk.
    Diezelfde prutser heeft hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd met het oliefilter gedaan.

    Olieltoevoer controleren door de bout bij cilinderkopdeksel los te halen.
    Dan met de kickstart trappen en wachten tot de olie komt en dan de bout weer vast.
    Eerder gaat bij mij de motor na een operatie niet aan.

    viertaktmono 25 augustus 2018

  • Hallo Piet,

    Het is gelukt. De foto staat erop. Ben benieuwd wat je ervan vind want ik
    heb een reserveblok met net zo'n scheur op dezelfde plek.
    Was dichtgekit met een blauwachtige kit. "Prutswerk"!

    Groeten,
    Hans.

    marietje2 25 augustus 2018

  • Hoi Hans.

    Ik heb de instellingen op de site veranderd.
    Vanaf heden kan je als lid foto,s plaatsen in het fotoalbum.
    Ik zou zeggen doe een poging, het zou moeten lukken !

    Mocht het niet lukken dan zou je ook nog je foto ( s ) elders online kunnen zetten en dan de link hiervan in het gastenboek of forum kunnen vermelden.
    Ben benieuwd naar de scheur en waardoor die erin zit.

    Gr, Piet

    viertaktmono 23 augustus 2018

  • De scheur zit aan de binnenkant dus van een val kan het niet zijn.
    Kan ik ook een fotootje plaatsen en hoe doe ik dat?

    Hans.

    marietje2 20 augustus 2018

  • Nokkenas schade is eigenlijk ook normaal bij een wat hogere kilometerstand.
    Komt door meerdere oorzaken.
    Maar nog nooit scheur in oliefilterhuis gezien of van gehoord.

    viertaktmono 17 augustus 2018

  • Hoi Hans,
    Koppakking is zoals het hoort, drie dunne aan elkaar en een nieuwe is niet duur.

    Een scheur bij het oliefilterhuis klopt niet .
    Hoogstwaarschijnlijk geen productiefout en makkelijk te verklaren maar ik kan het niet zien.
    Rechter carterdeksel gescheurd ? val met de motor , of ondeskundig gesleuteld door vorige eigenaar (en) ??

    viertaktmono 17 augustus 2018

Omhoog