Prikbord logo

Help en informatie

Verkopen

1. Wie kan er adverteren op het Prikbord?

Iedereen kan adverteren op het ZeelandNet prikbord. ZeelandNet abonnees, dus zowel particuliere als zakelijke klanten kunnen inloggen op het prikbord met een ZeelandNet profiel. Het plaatsen van een advertertie is gratis en als u extra mogelijkheden wilt zoals een bannerpakket betaalt u een kleine bijdrage.

Bent u geen abonnee van Zeelandnet, dan kunt u adverteren door in te loggen met een gastaccount.

2. Wat kost het en wat is mijn voordeel?

ZeelandNet abonnees kunnen gratis adverteren op het ZeelandNet prikbord. Dit geldt voor alle rubrieken.
Niet-abonnees betalen € 3,50 voor een advertentie in de duurdere rubrieken zoals auto's en koopwoningen. U kunt uw advertentie meer laten opvallen door extra tekststijlen, minibanners of bannerpakketten erbij te zetten.

Er bestaat geen recht op restitutie.

Verder bieden wij de volgende mogelijkheden om uw advertentie verder te 'promoten'.

3. Hoe kan ik een advertentie plaatsen?
  • Stap 1 Klik op de button "plaats een advertentie" rechtsboven in uw scherm
    Om een advertentie te kunnen plaatsen, moet u eerst ingelogd zijn. Als u nog niet ingelogd bent, wordt u eerst gevraagd om in te loggen via de inlogpagina van ZeelandNet. U wordt dan weer vanzelf naar de volgende stap van het plaatsen van een advertentie geleid.
  • Stap 2 kies de rubriek, en vervolgens de subrubriek waarin u uw advertentie wilt plaatsen.
    Handige tip: Surf eerst naar de (sub)rubriek waarin u een advertentie wilt plaatsen, en klik dan pas op "plaats een advertentie". De velden bij stap 1 zijn dan al gelijk ingevuld!
  • Stap 3 is het invoeren van de advertentie zelf. Velden met een * zijn verplichte velden.
    Als u uw advertentie extra wilt laten opvallen, kunt u ervoor kiezen om gebruik te maken van de verschillende bannerpakketten. Als u dat niet wilt, slaat u deze stap gewoon over.
  • Als u een advertentie plaats in een betaalde rubriek, of u maakt gebruik van een bannerpakket, dan verschijnt op de volgende pagina de ZeelandNet kassa. Via deze beveiligde verbinding worden eventuele kosten door middel van de Persoonlijke informatie Pagina (PiP) of iDEAL als u een gastaccount gebruikt
4. Hoe lang blijft een advertentie op het prikbord staan?

Uw advertentie blijft 21 dagen op het prikbord staan.

Het prikbord biedt de (betaalde) mogelijkheid om een advertentie opnieuw te plaatsen.

Ga naar 'mijn advertenties', in uw advertentieoverzicht kunt u voor € 1,50 uw advertentie opnieuw plaatsen voor 21 dagen. Eventuele bannerpakketten moet u opnieuw afrekenen.

5. Wat is de maximale grootte van de foto die ik bij mijn advertentie kan zetten?

De maximale grootte van de foto bij uw advertentie is zo'n 5 Mb. Het prikbord zal dan uw foto automatisch aanpassen zodat de foto netjes bij uw advertentie komt te staan. Het formaat mag een JPG, GIF of PNG plaatje zijn.

6. Ik heb geen foto, toch wil ik een bannerpakket. Kan dat?

Nee. Als u in uw advertentie in de spotlight wilt zetten (en de fotogalerij) wordt daarvoor de meegestuurde foto gebruikt. U kunt uiteraard wel gebruik maken van de extra tekstopties als "Tip" of koopje. Ook kunt u uw internetadres bij uw advertentie plaatsen.

7. Kan een niet-abonnee ook een prikbord advertentie plaatsen?

Ja, dat kan, het plaatsen van een advertentie in bepaalde rubrieken kost € 3,-
Voor het plaatsen van een advertentie heeft u een gast-account nodig. Deze kunt u hier aanmaken.

Verkopen

8. Hoe weet ik op een adverteerder of koper te vertrouwen is?

Het grootste gedeelte van kopers en verkopers op het prikbord heeft goede bedoelingen. Helaas is er ook een kleine groep die dit niet doet. Onderhandel dan ook rechtstreeks met iemand, doe dit persoonlijk en blijf beleefd. ZeelandNet is geen partij bij een conflict. Vermoedt u dat u bent opgelicht? Meld het bij de politie. Of bezoek ook eens 'www.stopheling.nl'.

Mijn advertenties

9. Hoe kan ik mijn advertentie, foto's aanpassen of de advertentie verwijderen?

U kunt uw advertentie(s) aanpassen of verwijderen via "Mijn advertenties" (deze link staat rechtbovenaan in de blauwe titelbalk). Ook kunt u via de link 'mijn advertenties' uw advertentie openen en nieuwe of andere foto's bij uw advertentie plaatsen. U kunt de advertentie echter niet in een andere (sub)rubriek plaatsen.

10. Kan ik mijn advertentie verlengen?

Ja, het is mogelijk om voor € 1,50 uw advertentie opnieuw voor 21 dagen op het prikbord te zetten. Ga hiervoor naar 'mijn advertenties', rechts van de advertentie vindt u de knop 'advertentie opnieuw plaatsen'. Hiermee kunt u de advertentie bovenaan, en opnieuw voor 21 dagen op het prikbord zetten. Een advertentie opnieuw plaatsen kost € 1,50. Als uw advertentie een bannerpakket had, moet u deze opnieuw afrekenen.

Bieden

11. Hoe werkt het biedsysteem?

Wanneer er een bod op uw advertentie wordt uitgebracht, ontvangt u van ZeelandNet een mailtje met daarin het bod en het e-mailadres van de bieder.
Bovendien kunt u het emailadres van de bieder ook terugvinden via "Mijn advertenties". (zie onderstaande afbeelding)

Zo beheert u biedingen:

  • Ga naar "Mijn advertenties"
  • Achter de titel van uw advertentie ziet u hoeveel biedingen er op uw advertentie zijn uitgebracht
  • Als u op de link met het grijze pijltje (geel aangeduid in de afbeelding) klikt, ontvouwt zich een menu
  • In dit menu ziet u de biedingen (het hoogste bod staat bovenaan)

Als u het menu heeft uitgevouwd, ziet u aan rechterkant de opties die u heeft voor de biedmodule: "Wis biedingen" en "Bieden uitzetten".

Bieden uitzetten:

Als u het bieden uitzet, wordt de biedmodule op uw advertentie gedeactiveerd en kan men geen biedingen meer uitbrengen op uw advertentie. De biedingen blijven echter nog wel bestaan, dus als u de biedmodule weer aanzet, is deze gevuld met eerder gedane biedingen.

Biedingen wissen:

Als u meer dan een bod heeft, verschijnt rechts het linkje "Wis biedingen". Hiermee worden tegelijkertijd alle biedingen verwijderd. U kunt geen individuele biedingen verwijderen.


ZeelandNet biedt kopers en verkopers de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen. We kunnen echter geen garanties afgeven hoe men met de biedmodule omgaat. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een koper of verkoper niets meer van zich laat horen. Dit is echter de verantwoordelijkheid van de gebruiker.

N.B. De mail die u van ZeelandNet na een nieuw bod ontvangt, kunt u niet beantwoorden door op de knop "Beantwoorden" in uw e-mailprogramma te klikken (dit is immers een geautomatiseerd bericht). Deze mail komt niet bij de bieder aan.

12. Ik zie wel dat ik een bod of reactie krijg op mijn advertentie, maar het komt niet binnen

Mensen kunnen bieden op uw advertentie. Het bod of reactie wordt door het prikbord naar uw gemaild. Het prikbord stuurt het bod of de reactie naar het e-mail adres bij uw prikbordprofiel. Als daar geen e-mailadres staat, stuurt het prikbord het bod of de reactie naar het e-mailadres wat bij uw prikbord login hoort.

Het kan voorkomen dat het e-mailtje met uw bod of reactie tegengehouden wordt door uw spamfilter.

Regels en beleid

13. Kan mijn advertentie verwijderd worden door ZeelandNet?

Ja, advertenties die niet aan de prikbord regels voldoen kunnen verwijderd worden. Ook als u hiervoor betaald heeft. U krijgt het betaalde bedrag ook niet terug. De regels waaraan een prikbord advertentie moet doen vindt u op deze pagina .

Ook kan uw toegang tot het prikbord tijdelijk geblokkeerd worden, zodat u geen nieuwe advertenties meer kunt plaatsen. Adverteerders die bij herhaling niet aan de regels houden worden voorgoed geblokkeerd

ZeelandNet behoudt zich tevens het recht voor om advertenties te verplaatsen of aan te passen of zelfs te verwijderen, als deze in de verkeerde rubriek zijn geplaatst.

U kunt die volgens u niet aan de regels voldoet melden bij de webmaster met de link: "Vindt u dat deze advertentie hier niet hoort? Mail de webmaster!" Onderaan elke prikbord advertentie.

Op regelmatige tijden worden advertenties door de redactie gecontroleerd en indien nodig verwijderd.

14. Is het Prikbord ook voor zakelijke advertenties?

Het prikbord maakt geen onderscheid tussen advertenties van particulieren of zakelijke gebruikers.

Probleemoplossing

15. De pagina blijft hangen bij het maken van de advertentie

De pagina waarin u de advertentie maakt, dus waar u de titel, beschrijving en prijs invult, wilt soms wel eens blijven 'hangen'. Ondanks dat u op de knop 'Opties kiezen' klikt gaat u niet naar de volgende pagina.

Een oplossing kan zijn om de foto's die u bij de advertentie plaatst, nog kleiner te maken. Ondanks dat de maximale grootte van een foto 5Mb is, wil dit heel soms nog misgaan.

Maak uw foto kleiner en zet ze alsnog bij uw advertentie.

16. Ik heb een advertentie aangemaakt, maar ik zie deze niet terug in de advertentielijst. Als ik inlog en 'mijn advertentie' kies zie ik hem wel. Hoe kan dit?

Uw bericht is succesvol opgeslagen (want hij verschijnt bij "mijn advertenties"), maar om de een-of-andere reden is er geen categorienummer aan uw advertentie verbonden. Zonder categorienummer kan er geen relevante advertentielijst gevonden worden, en zal uw bericht 'onzichtbaar' zijn.

Als u dit overkomen is, neem dan contact op met ZeelandNet.
(vertel ons het advertentienummer en de gewenste categorie)

De webmaster zal uw advertentie dan binnen 2 werkdagen voor u in de juiste categorie zetten.

17. Het prikbord wil geen foto's plaatsen

Als er een spatie of trema in de bestandsnaam van uw foto zit kan het prikbord de foto niet plaatsen.
Geef uw foto een andere naam, dus niet foto's van de caravan.jpg maar fotocaravan.jpg en probeer de foto opnieuw te plaatsen. Als uw advertentie al geplaatst is kunt u via de optie 'mijn prikbord' de advertentie aanpassen en nieuwe foto's plaatsen.

18. Ik kan de kleine foto'tjes bij een prikbordadvertentie niet bekijken.

Als u een adblocker gebruikt in uw browser kan het voorkomen dat de foto'tjes bij de advertentie niet te bekijken zijn als u erop klikt. Ook de 'te strenge' veiligheidsinstellingen van uw browser kunnen dit blokkeren.

Inloggen op ZeelandNet

×