Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Bonnenregen door mobiele flitscontroles, wat nu?

3.987 stemmen | Geplaatst op 14 november 2017 | Website

Gewoon langzamer rijden
69,7%
Laat ze boeven vangen!
25,6%
Ik heb geen auto
4,7%

Reacties (16)

wispelhuis 14 November 2017
Wegpiraten zijn ook boeven.
D2017 14 November 2017
Drie zaken; de afwijking van de kilometerteller, de limiet en de marge daarbovenop en dan gaat het vaak al vlotjes. Wie daarboven nog wat extra's aan snelheid wenst te verkiezen die kiest voor het risico daarvoor ook extra te worden aangeslagen; kortom men heeft het lot toch echt vaak "zelf" in handen. Daarnaast zijn er helaas weggebruikers die de regels voor een goede en veilige doorstroming finaal aan hun laars lappen en dat soort enthousiasme kan gevaarlijke situaties met zich meebrengen.
wijari 14 November 2017
Gewoon je aan de toegestane snelheid houden. En snelheid overtreders een bekeuring geven. Er word soms zo onbeschoft auto gereden.
opapol12 14 November 2017
Gewoon aan de snelheid houden, wie harder wil rijdt harder met het gevolg van meer prenten 80 = 80. Maar ook niet onder de snelheid, dat doen de Belden altijd. Komen ze uit Belgie en mogen ze daar 50 en in Nederland 80, blijven ze gewoon 50 rijden, dat zijn gevaren op de weg en moeten ook een prent krijgen.
wispelhuis 14 November 2017
Een hardnekkig misverstand is dat de aangegeven maximumsnelheid ook de verplichte snelheid is. Als het donker is en het is regenachtig rijd ik echt niet harder dan 70 op een 80 kilometerweg. Maar hoe vervelend is dan dat gebumper als reactie, dan zie ik nóg minder. En je mag ook 120 als er 130 staat. En ook dat veelvuldig wissellen van rijbaan is veel gevaarlijker dan we denken. Het leidt tot grotere snelheidsverschillen en is de oorzaak van veel ongelukken. Kijk maar naar de A12, daar gebeuren de meeste ongelukken terwijl het een hele brede weg is met 4 rijbanen.
K. Nuks 14 November 2017
Het criminaliseren van weggebruikers die een paar kilometer te hard rijden is an sich crimineel. Let wel, ik heb het niet over lui die zich echt misdragen! Het rechtsgevoel van de burger wordt meer geschoffeerd door vandalisme, zakkenrollen, diefstal, inbraak, drugshandel dan door een paar kilometer te hard rijden. De bonnenregen is niets anders dan de schatkist vullen. En dat na de 'plechtige beloften' van politici dat bonnenquota voor de politie niet meer aan de orde zijn. Voor het opsporen van echte criminaliteit is inzet, vernuft, volharding en intelligentie nodig én het levert de schatkist niks op. Voor bonnetjes schrijven is nauwelijks inzet, vernuft, volharding, laat staan intelligentie nodig en de kassa rinkelt voortdurend. Zie hier de economische afweging van de beleidsmakers.
GebakkenBanaan 14 November 2017
Ga toch lekker fietsen:)
Fatsoen 14 November 2017
Opapol, Belgen die 50 of 80 rijden moet ik nog tegenkomen, eerder rijden ze 150 en 180!
ron01 14 November 2017
@K. Nuks: U verwart misdrijven en overtredingen, dat zijn verschillende dingen. Beiden dienen echter aangepakt te worden, desnoods door BOA's !
riant 14 November 2017
ze moeten alle boetes verhogen met 500 procent, dan is het wel afgelopen met dat gevlieg. wacht maar tot ze een keer een kind van je doodrijden, dan lult iedereen wel anders denk ik. die hardrijders denken dat ze allemaal op een circiut bezig zijn, en dat ze allemaal max verstappen zijn. noueen grote troost, dat zullen ze nooit worden en nooit zijn.
Boterblommeken 14 November 2017
@opapol12...Wat een belachelijke opmerking maakt u daar over de Belgen. Verder zoals Wispelhuis schrijft...Snelheid aanpassen aan de situatie en je doppen openhouden. Een beetje te hard rijden kan soms geen kwaad en als je dan toch een bekeuring krijgt valt de schade wel mee. Het veel te veel te hard rijden en de notoire overtreders zouden wat mij betreft best flink mogen betalen.
savage 14 November 2017
Goede zaak. Hou je je gewoon aan de snelheid is er niks aan de hand. Zijn trouwens wel altijd dezelfde merken auto's die voortdurend langs scheuren als je bv op de A58 rijdt.
wispelhuis 14 November 2017
Klopt, als de bonnetjes zakelijk worden geboekt als onkosten.
hanshofman 14 November 2017
Inderdaad veel werkbusjes reiden onbeschoft hard. Als je op de A58 130km gaat dan scheuren ze nog met volle vaart voorbij. Maar het getreuzel bij het wegrijden bij stoplichten waar al amper 1 auto door groen kan wekt veel irritatie op en prikkelt tot even een stukje harder rijden. Maar ja, het mag natuurlijk niet. Dus, met geduld valt nog wat te besparen.
Napoleone 14 November 2017
Riant heeft helemaal gelijk en erger nog is dat doodrijders er zo goed als mee weg komen, nabestaanden niet, die hebben dan levenslang!
Jan met de korte achternaam 14 November 2017
De snelheid van de wegen is nog altijd de maximum snelheid en niet zoals velen denken de verplichte snelheid. Vroeger mocht je 120 op de snelweg. Mooi. Toen mocht je 130 en gelijk ging iedereen als gekken 130 of meer rijden terwijl vrachtwagens nog steeds 90 mogen. Gevolg is een groot verschil in snelheid. Ik rijd vaak 110-120 op de snelweg. Niemand zegt me dat ik perse 130 moet rijden.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.