Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Groen Links moet meedoen aan de nieuwe regering

5.374 stemmen | Geplaatst op 17 maart 2017 | Website

Eens
33.7%
Oneens
66.3%

Reacties (31)

Janus 77 17 March 2017
Nee heb liever CU dan Groen Links erbij.. Ik heb liever een partij erbij die nog hecht aan normen en waarden en strengere straffen.. Groen Links gedoogd teveel en die houden van pappen en nathouden en alle criminele asielzoekers hier wil houden met een schouderklopje van 'foei, niet meer doen hoor'
Odyna 17 March 2017
Mee eens !!!
bung 17 March 2017
voor 100% met janus 77 eens.
Max Riders 17 March 2017
Natuurlijk mee doen. Er moet een links geluid in de regering. Goed genuanceerd stuk van Hans de Boer van VNO-NCW. Opvallend dat ook werkgevers niets zeggen over mee doen van wat sommige zien als de " winnaar" , de PVV. Ook werkgevers zien dat alleen maar klagen en schelden en geen alternatieven geven, de oplossing niet is.
famclaes 17 March 2017
Ik denk dat janus77 weer erg doordraaft en dat het niet de intentie van GL is om criminele asielzoekers op te vangen als je zijn reactie lees dan is het net of elke asielzoeker crimineel is en het idee dat nl in het algemeen niet streng genoeg straft is ook onzin, nl kent de strengste straffen van Europa waaronder levenslang, CU is voorstander van de doodstraf, welk beschaafd land wil dat nu nog?
r0n. 17 March 2017
We moeten af van de coalitie en gewoon op een democratische manier over de onderwerpen stemmen, dan kunnen alle partijen meedoen en heeft iedereen invloed. Het huidige systeem is achterhaald en hopeloos antiek.
famclaes 17 March 2017
rOn: Ik denk dat dit niet veel zal veranderen in de besluitvorming het blijft tenslotte de meeste stemmen gelden maar het zal wel meer vrijheid geven aan de fractieleden als ze los van de fractie waartoe ze behoren mogen stemmen
(((-.-))) 17 March 2017
Meedoen ? waarom ? Rutte had toch gewonnen en die kan het toch gewoon alleen zoals die altijd al doet ? En max, Ik geloof niet dat werkgevers zullen veranderen, die klagen en schelden altijd al door de eeuwen heen, tja, het soort grofgebekte VVD'er die als die zijn zin niet krijgt krachttermen gaat bezigen zoals "op-ge-r**, opple***" en dat soort asociaal straattuig gedrag. Laten we het onder ogen komen, een farce democratie houden om de rijke dictators in het zadel te houden en het volk het idee geven dat ze ook nog iets uitmaken is gewoon een perverse instelling uit een smerig verleden van moordend "elite" volk dat zich met brute macht, genocide en onderdrukking in het zadel heeft geholpen. Het beste dat die gewoon opgeruimd worden en hun geld en waarde ter beschikking komt aan het volk en de planeet want zij voegen nooit wat toe maar nemen alleen maar wat ze niet eens nodig hebben, en pakken dat van zwakkeren af om te bewijzen dat zij het superieure volk zijn. Dat lagere primatengedrag moet maar eens opgeruimd worden want dat hoort niet in een geciviliseerde maatschappij. M.a.w. tijd dat de rijken eens een keer gaan betalen voor hun weelde en niet het onderdrukte volk dat ze uitzuigen en uitkafferen alsof ze middeleeuwse slavendrijvers zijn, je weet wel, hun glorietijd waar ze zo graag naar terugkijken en zo trots op zijn ? Ondertussen wordt dit land zelf gekoloniseerd, maar we spelen het perverse spel nog wel even door en doen net of we een wereldleidende natie van stoere zeerovers zijn enz. Ondertussen staat NL ergens onderaan in de slechtste presterende landen van de EU, behalve voor de rijke regenten, die mogen hier een belastingparadijs genieten. U ook ? Nee dus, lastenverhoging volgt.
Mark Tak 17 March 2017
Raar Land toch Nederland als je 8 zetels verliest word je Minister President Maar als je 5 Zetels wint dan zeg iedereen dat je verloren heb ?
(((-.-))) 17 March 2017
Goed gezien mark. Dat de media veinst dat rutte ook president moet worden omdat die de meeste zetels heeft is gewoon een keiharde leugen waar voor betaald is natuurlijk. Want iedereen die een inburgeringscursus heeft gehad weet dat de coalitie met de meeste stemmen in totaal in het kabinet mag,,en niet degene met de meeste stemmen in zijn eentje. Dat is het basis verschil tussen democratie en dictatorschap, maar dat verschil schijnen we niet eens te kunnen bevatten. Het kan natuurlijk dat alle media de basisbeginselen van democratie niet kennen, maar is het niet waarschijnlijker dat hier gewoon gebruikt gemaakt wordt van gekocht nep nieuws ? Deze verkiezingen stinken van hier tot ankara en verder naar corruptie en je weet het. Sorry, de uitslag is ongeldig dus. Verder formeren heeft dan ook geen zin. het zal toch nooit rechtsgeldig zijn. Niet dat bepaalde elementen die zich alvast als onwettige winnaar opwerpen dat iets zal uitmaken natuurlijk. Sterker nog, die betalen er toch voor ?
wijnandn 17 March 2017
Het is zowiezo vreemd dat de tweede partij gewoon uitgesloten wordt , en dat heet dan democratie.
de Vink 17 March 2017
famclaes :, Kunt U mij uitleggen waarom iemand die meent het leven van een ander te moeten nemen er zelf nog recht op heeft ? P.s Ik ben zelf tegen de doodstraf maar om andere redenen.
(((-.-))) 17 March 2017
Oh ja, onze ethische held en voorvechter van moralen van weleer, oud primier balkenende heeft zijn eindpositie in ontvangst mogen nemen zoals veel oude bobo's een mooi baantje krijgen bij hun oude werkgever, hij werkt weer in opdracht van ING bankiers, nou ja, naast tal van nevenfuncties natuurlijk. Zo zie je maar dat het CDA ook geen oplossing bied.
hanshofman 17 March 2017
men moet eerst met de grootst gekozen partijen + 2 kleine een kabinet vormen. Groen links zal ons land doen afdalen naar meer werkeloosheid en schulden... dat moet je niet willen. Dus 2 kleine partijen er bij die ook voor een goede land en tuinbouw sector staan.
Dr. No 17 March 2017
Ik heb degenen die de PVV uitsluiten niet horen zeggen dat DENK daar ook onder valt. Ok 3 zetels is niet veel maar het principe he....
famclaes 17 March 2017
de vink: Niemend heeft het recht het leven van een ander te nemen dus ook een rechter niet, ten 2e de doodstraf is onherroepelijk en als je dan weet dat de foutmarge in de rechtspraak ergens tussen de 4 en de 11% ligt dan is dit reden genoeg tot twijfel en dan nog dit, moord met moord bestraffen is vergelding en dus geen straf
JeDe 17 March 2017
Hans, welke 3 partijen? (die bij elkaar ook minimaal 76 zetels hebben)
famclaes 17 March 2017
(((-.-))) ik ben na al je beschuldigingen van de zogenaamd gevestigde orde wel benieuwd welke coalitie jij graag zou zien
r0n. 17 March 2017
@famclaes : democratie is iets anders dan "meeste stemmen gelden"! Een voorbeeld: wanneer 75% een kamer wit wil verven en 25% wil de kamer zwart, dan zijn er democratisch 2 mogelijkheden: 1. Er wordt verf in deze verhouding gemengd en de kamer wordt licht-grijs. 2. Er worden 3 muren wit en 1 muur zwart geverfd. Dat deze oplossing niet altijd makkelijk is, zeker in de politiek, is een ander verhaal. De letterlijke betekenis van politieke democratie is: "De wil van de meerderheid, rekening houdend met de minderheid".
Joost schipper 17 March 2017
Hadden we nou allemaal maar op Geert Wilders gestemd straks stikt het in Nederland weer van de illegalen ongewensten gelukszoekers die in ons paradijs flink geknuffeld en in de watten gelegd willen worden met goedkeuring van president Recep Tayyip Erdogan zijn 2ekamer afgevaardigden politici van ( Denk ) . De Turkse minister van Binnenlandse Zaken heeft vrijdag gedreigd vluchtelingen richting de EU te sturen ondanks het vluchtelingenakkoord. Als u dat wilt, effenen wij elke maand de weg voor 15.000 vluchtelingen zoals we dat tot nu toe niet hebben gedaan zodat u zich eens een keer iets afvraagt'', zei Süleyman Soylu tegen staatspersbureau Anadolu. De minister verwijt Nederland en Duitsland dat zij zich bemoeien met interne Turkse zaken door ministers te verbieden op hun grondgebied campagne te voeren voor het referendum over de grondwet dat in april in Turkije wordt gehouden. ''Wordt de grondwet soms in Duitsland of in Nederland veranderd?'' vraagt hij zich onder andere af.
famclaes 17 March 2017
Ja rOn een duidelijke uitleg maar in combinatie met jou eerder reactie denk ik dat de schilder het wel moeilijk zal krijgen
(((-.-))) 17 March 2017
Nee, nee, rutte heeft ons verzekerd dat ankara zelf baten heeft met de vluchtelingendeal, n.l. vele honderden miljoenen euro's voordeel, dat die nooit en te nimmer de vluchtelingendeal zullen schenden, ook omdat die niet met rutte zelf is gemaakt maar met de EU, alsof dat ook maar iets uitmaakt, en dat doet het dus ook niet dus rutte heeft ons weer misleidt, want tenslotte zijn de turken verantwoordelijk voor het bewaken van de Eu grenzen, en niet rutte zelf. hahahaha, Gaaf joh !! Vluchtelingen inzetten voor je politiek gewin te halen. Hebben ze totaal hun menselijkheid verloren ? En u heeft daar op gestemd ? Op die geinponem die terugvalt op deals met zijn grote vrienden die hij het land heeft uit geple*** en de diplomatieke relaties mee heeft verbroken ? Die goede verstandhouding waar hij op doelt die hij eigenhandig heeft getorpedeerd ? Sorry, maar daar geef ik geen enkele cent voor. Maak de borst maar weer nat voor een nieuwe vluchtelingen tzunami en trek de beurs maar weer nat want rutte lost het wel op hoor.
(((-.-))) 17 March 2017
@ rOn, maar ik wil dat niet, ik wil wit met zwarte vlekken, net als een nederlandse koe want dee bin me hroos op. Wie weet moeten koeien dan ook gefokt worden op perfecte 50-50 zwart wit verhouding om problemen te voorkomen. Tja, dan hebben we nog die bruine koeien... en bruin witte koeien... lastig allemaal zeg ! nou ja, die laten we gewoon niet meedoen en dan is het ook opgelost en is het allemaal veel duidelijker en overzichtelijk als we maar zwart wit denken, of wit zwart. Welke helft het meest voor vol wordt aangezien vanzelfsprekend. https://www.youtube.com/watch?v=d8-mZ3lLQSw
de Vink 17 March 2017
De redenen die U noemt zijn ook de mijne. Maar niet de rechter straft hem , hij heeft zichzelf buiten de maatschappij geplaatst.
(((-.-))) 17 March 2017
@ famclaes, welke orde ? @ de Vink, Wie ? Trump, Erdohan of rutte ? dat was me niet helemaal duidelijk.
K.Tramper 17 March 2017
Ik ben het ook met Janus eens. Cu is wel een betere partij dan gl die alles kapot maakt/ Ik denk aan VVD, PVV CU en CDA Denk absoluut niet dat zijn gijze wolven die willen ze niet in het kabinet en groen links ook niet
Mark Tak 17 March 2017
Rutte staat voor meer Europa en 4 jaar open Grenzen dus die vluchtelingen zullen deze kant op komen. Dit keer met miljoenen ,zal nog interessant gaan worden .
famclaes 17 March 2017
Ik ben het wel met K.Tramper eens, zelfs als GL stemmer denk ik niet dat het voor deze partij goed is om in de coalitie van VVD, D66 en CDA te stappen, de denkbeelden liggen te ver uit elkaar, een coalitie van VVD, D66, CDA en CU met daardoor 1 stem meer dan de oppositie houd de boel levendig
wijnandn 17 March 2017
FvD erbij en ze staan op 78
bung 18 March 2017
als ze de pvv isoleren moeten ze dat ook met DENK doen--de pvv is voor het eigen volk--en DENK is pro taje kip etdogan. die dictator is helemaal niet te vertrouwen.
thsteendam 18 March 2017
Eerst kiezen voor een zorgvuldig, aangemonsterde bemanning, gescreend op waarden- en normenbesef (identiteit, verstekelingen, Wilhelmus-toets) door Sybrand. Beslist Mark als koersvast stuurman aan de helmstok van een degelijk schip, dus geen 'scheurschuit' of 'pieremegoggel'. Verder: Alexander (D66) voor het evenwicht (stuw- en stouwwerk) de SGP en CU voor spirituele begeleiding en als motorblok voor voortstuwing en voorkoming van muiterij en kielhalen! De "Scylla(PVV) en Charybdis(Denk)-trip heelhuids volbrengen zou al een mirakel zijn. Mocht het 'Schip van Staat' voortijdig stranden dan staan hopelijk GL, 50+, en PvdD klaar om de bergingsoperatie milieubewust te begeleiden!
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.