ZeelandNet

Stap over op ZeelandNet in vijf stappen

Stap 1. Controleren

Controleer eerst het contract bij uw huidige aanbieder.

Controleer eerst het contract bij uw huidige aanbieder. Let daarbij vooral op de contract- en opzegtermijn. Probeer te voorkomen dat u dubbele maandelijkse lasten hebt. Let op: in de meeste gevallen verschillen de voorwaarden per dienst (internet, telefonie of tv) en per aanbieder. Lees daarom de voorwaarden goed.

Het kan voorkomen dat u een afkoopsom moet betalen als u het contract voor de afgesproken einddatum beëindigt. Informeer hierover bij uw huidige aanbieder.


Volgende stap: Bestel »

 

Stap 2. Bestellen

Bestel een ZeelandNet abonnement

Bestel tijdig de gewenste dienst bij ZeelandNet. Neem voor de zekerheid eerst contact op met ons over de actuele levertijd van de door u gewenste dienst. Voor internet ligt de levertijd gemiddeld op 3 weken en voor telefonie en het combinatieaanbod internet en telefonie ligt de levertijd gemiddeld op 4 weken.

Wij adviseren u om tijdens de overgang van uw oude aanbieder naar ZeelandNet een overlapperiode te hanteren van minimaal 2 weken tussen de ingangsdatum van de overeenkomst met ZeelandNet en de einddatum van de overeenkomst met uw oude aanbieder. Hierdoor heeft u de zekerheid dat u altijd kunt blijven bellen en internetten. Op onze abonnementenpagina vindt u alle beschikbare abonnementen van ZeelandNet. U kunt heel eenvoudig online uw bestelling plaatsen. Ook kunt u kunt telefonisch een informatiepakket inclusief aanvraagformulier aanvragen via onze Klantenservice.

Informatie over DELTA DIGITALE TV vindt u op deltadigitaletv.nl.


Volgende stap: Bevestig »

 

Stap 3. Bevestigen

Lees uw Bevestigingsbrief

Binnen één week na aanvraag van uw abonnement ontvangt u een bevestigingsbrief van ons. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen.

Heeft u alsnog twijfels, dan kunt u uw bestelling binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bevestigingsbrief kosteloos annuleren. U kunt dit doen door tijdig een brief te sturen naar ZeelandNet Klantenservice: Postbus 35, 4493 ZG Kamperland.


Volgende stap: Opzeggen »

 

Stap 4. Opzeggen

Zeg uw huidige contract op.

Na ontvangst van de bevestigingsbrief van ZeelandNet kunt u uw oude abonnement(en) opzeggen. Houd wel rekening met de geldende opzegtermijnen van uw oude contracten. Hieronder wordt per dienst uitgelegd hoe u op kunt zeggen.

Telefonie

Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Doe dan niets! Wij regelen namelijk de verhuizing van uw telefoonnummer naar ZeelandNet en zeggen uw huidige telefoonabonnement voor u op.

Wilt u een ander telefoonnummer? Zeg dan zelf, na ontvangst van de bevestigingsbrief van ZeelandNet, uw huidige telefonieabonnement op met behulp van de overstaphulp. Aanvullende abonnementen voor Carrier PreSelect (Tele2, Scarlet, Pretium etc.) dient u ook zelf op te zeggen. Deze abonnementen betreffen meestal alleen de verbruikskosten (gesprekskosten) en hebben geen vaste kostencomponent.

Internet

Wij kunnen uw internetcontract helaas niet voor u opzeggen, dit moet u zelf doen. Wij kunnen u echter wel op weg helpen. Met behulp van onze overstaphulp kunt u uw eigen opzegbrief opstellen.

Combinatieabonnement (bundels)

Heeft u een combinatieabonnement bij een andere aanbieder (bijvoorbeeld internet en bellen)? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het beëindigen van dit abonnement.

Maakt telefonie uit van uw bundel, dan geldt nog het volgende. Indien u uw oude nummer niet mee wilt nemen, dan kunt u uw combinatieabonnement opzeggen na ontvangst van de bevestigingsbrief. Indien u uw huidige telefoonnummer wilt behouden, dan regelen wij de verhuizing van uw telefoonnummer naar ZeelandNet, maar raden wij u aan uw combinatieabonnement pas op te zeggen wanneer uw nummer is overgezet op uw ZeelandNet aansluiting.

Houd rekening met de looptijd en de opzegtermijn van deze bundels.

 


Volgende stap: Levering »

 

Stap 5. Levering

Vakkundige installatie door een monteur.

ZeelandNet werkt met professionele monteurs die de internet- en/of telefonieaansluiting vakkundig voor u komen installeren. U ontvangt van ons een planningsbrief met daarin de datum waarop de monteur bij u thuis langs komt. Wanneer deze datum niet uitkomt, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice voor het vaststellen van een andere datum. Zie stap 2 (Bestellen) voor de gemiddelde levertijden per dienst.

U krijgt een kabelmodem van ZeelandNet gratis in bruikleen. Dit modem wordt door de monteur meegenomen en aangesloten. Via dit modem kunt u zowel internetten als bellen (afhankelijk van uw abonnement). Het modem van uw oude aanbieder heeft u niet meer nodig. Meestal wordt gevraagd dit modem terug te sturen naar de betreffende aanbieder.

Meer informatie over de aansluiting vindt u in de bijlage die bij de planningsbrief zit. Bij internet wordt de aansluiting werkend op zodat u direct aan de slag kunt. Bij digitale telefonie test de monteur de verbinding en kunt u bij nieuw nummer direct bellen en bij nummerbehoud kunt u bellen op het moment dat uw telefoonnummer verhuist is naar ZeelandNet.

Contactgegevens ZeelandNet

Bezoekadres: Poelendaelesingel 10 4335 JA Middelburg

Klantenservice particulier

Telefoon : 0113 - 377 770 (ma t/m vrij van 9.00 tot 21.00uur en za van 9.00 tot 13.00uur)
E-mail: klantenservice@zeelandnet.nl

 

Overstaphulp

ZeelandNet helpt u overstappen

In veel gevallen moet u zelf schriftelijk uw huidige abonnement opzeggen. Om het u gemakkelijk te maken hebben wij alvast een opzegbrief voor u opgesteld. Vul de volgende gegevens in om de brief op te stellen. Als u op "Verstuur" klikt, wordt een deels ingevulde opzegbrief geopend in een nieuw venster.




Kijk voor meer informatie en wellicht aanvullende voorwaarden voor het opzeggen op de website van de provider. Hieronder staan de websites van de bekendste internetproviders in Nederland.

Print de 5 stappen