Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

spamfilter weer ...?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • spamfilter weer ...?

    De laatste dagen komt er weer behoorlijk wat spam door, kan dat ding niet wat gebruiksvriendelijker worden.

  • #2
    Is_het_mogelijk_om_ dergelijke__ nonsens_eruit_ te_filteren? Scheelt een heleboel spam. Moet voor de beheerder toch niet zo moeilijk zijn.

    Reageer


    • #3
      https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...705#post180705

      Reageer


      • #4
        Inderdaad er komt weer veel troep binnen Hopen dat de webmaster hier gehoor aan kan geven

        Reageer


        • #5
          Ah, het ligt dus niet aan mij. Komt de laatste paar dagen idd weer veel rotzooi binnen. Mocht zelfs vandaag nog gratis en voor niks tot 500 euro shoppen bij amazon. Haha.
          Gelukkig gaan dat soort mailtjes gelijk de prullenbak in maar het is handiger als het spamfilter het eruit filterd.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hansi Bekijk bericht
            Is_het_mogelijk_om_ dergelijke__ nonsens_eruit_ te_filteren? Scheelt een heleboel spam. Moet voor de beheerder toch niet zo moeilijk zijn.
            Voor de beheerder en spamfilter is dit heel lastig te handelen omdat de spammers allerlei truckjes toepassen om de filters te omzeilen. Door bijvoorbeeld veelvuldig gebruik van leestekens_op_de_vreemdste_plaatsen of steeds veranderende op- en aflopende cijfers in de afzender. Enz_enz_ Helaas

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
              Helaas


              maar je had het zeelandnet-email-probleem toch opgelost, of vergis ik me nu ??

              Reageer


              • #8
                In het spamfilter kun je een domain bijvoorbeeld *.ru invoeren om mail uit Rusland tegen te houden. Echter vandaag die ik mails binnenkomen zoals: [email protected]
                Weet iemand hoe ik deze moet definieren? (simpelweg *.u)

                Reageer


                • #9
                  Roloko Als je dat soort afzenders krijgt, dan wordt er kennelijk geen goede controle op SPF uitgevoerd door ZeelandNet. Dat is een techniek die controleert, of het IP-adres dat de e-mail aanbiedt, hoort bij het afzender-adres. Als dat niet klopt, is de mail waarschijnlijk spam.
                  Aangezien bij jou het afzender-adres niet bestaat, is daar ook niet goed op te controleren.

                  Je kunt dit oplossen, door buiten de gebaande paden te denken. Open een Gmail-account (of gebruik een bestaande). In de accountinstellingen voeg je je ZeelandNet account toe. De e-mail wordt dan opgehaald door Gmail. Zelf gebruik je daarna Gmail. Je kunt nog steeds je ZeelandNet adres als afzender gebruiken, alleen doe je dat dan via Gmail (of de app, of je eigen mailprogramma dat de mail bij Gmail ophaalt). Voordeel is dat het spamfilter van Google dan wordt gebruikt. Dat weet wel raad met dat soort afzenders

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                    [/SIZE]maar je had het zeelandnet-email-probleem toch opgelost, of vergis ik me nu ??
                    Nee , je vergist je niet. Ik heb geen problemen meer maar mijn "helaas" sloeg op de interpunctie die de spammers gebruiken. Kwam wat verkeerd en ongelukkig over...

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X