Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DNS wijzigen in het Sagemcom modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DNS wijzigen in het Sagemcom modem

    Je kunt via het Sagemcom modem de DNS instellingen wijzigen echter blijft het modem hierna de DNS van Delta pakken. Loopt iemand ook tegen dit probleem aan of heeft iemand aan oplossing?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
    Je kunt via het Sagemcom modem de DNS instellingen wijzigen echter blijft het modem hierna de DNS van Delta pakken.
    Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om dat via Settings -> Wifi -> DNS settings aan te passen. Heb zelf niet zo'n modem; wellicht dat je het kunt aanpassen?

    Ik lees ook op het web dat het niet mogelijk is, tenzij je daar (unsupported) additionele software voor zou gebruiken.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Er schijnt wel een mogelijkheid te zijn om dat via Settings -> Wifi -> DNS settings aan te passen. Heb zelf niet zo'n modem; wellicht dat je het kunt aanpassen?

      Ik lees ook op het web dat het niet mogelijk is, tenzij je daar (unsupported) additionele software voor zou gebruiken.
      Bedankt voor je reactie! Deze optie heb ik al aangepast alleen blijft het modem DNS van Delta ontvangen. Als ik In cmd het commando nslookup intypt staat het gewijzigde dns adres er tussen samen met een ipv6 dns adres wat van delta is.

      Reageer


      • #4
        Heeft niemand hier een oplossing voor? Het is namelijk zeer irritant dat het niet werkt. Wanneer ik een eigen DNS zoals Open DNS instel, en ik typ in CMD 'ipconfig /all' krijg ik het ingestelde DNS van bijvoorbeeld Open DNS te zien maar ook vier IPV6 adressen. Deze adressen zijn de IPV6 DNS adressen van Delta.

        Reageer


        • #5

          Waarschijnlijk prefeert de router toch een IPv6 adres boven een IPv4 adres.


          Dus wees er zeker van dat het IPv6 dns server adres ook goed in de router ingesteld staat.

          https://support.opendns.com/hc/en-us...-Support-IPv6-
          Bijgevoegde bestanden
          Laatst bewerkt door driepinter; 30 Mar 2019, 09:18.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Waarschijnlijk prefeert de router toch een IPv6 adres boven een IPv4 adres.


            Dus wees er zeker van dat het IPv6 dns server adres ook goed in de router ingesteld staat.

            https://support.opendns.com/hc/en-us...-Support-IPv6-

            Bedankt voor je reactie. Ik kan in het nieuwe modem alleen IPV4 DNS adressen toevoegen. Als ik een IPV6 adres invoer krijg ik de fout dat het IP niet klopt...

            Reageer


            • #7
              je zou natuurlijk wel (OpenDNS) IPV6 DNS adressen op de client (Windows 10) kunnen ingeven.
              Bijgevoegde bestanden

              Reageer


              • #8
                marijnvdgruiter Je zou een Pi-hole installatie in je netwerk kunnen zetten, deze DHCP-server maken en de DHCP-functie in het modem uitzetten. Dan heb je volledige controle over hoe je DNS wilt inregelen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  marijnvdgruiter Je zou een Pi-hole installatie in je netwerk kunnen zetten, deze DHCP-server maken en de DHCP-functie in het modem uitzetten. Dan heb je volledige controle over hoe je DNS wilt inregelen.
                  Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 26 Mar 2019, 20:28.

                  Reageer


                  • #10
                    Update: afgelopen week heb ik contact gehad met de fabrikant van het modem, Sagemcom, zij hebben mijn DNS issue onderzocht en volgens hun is het inderdaad een bug in de firmware van het modem. Bij een eerste volgende firmware update zal de issue worden meegenomen.

                    Ook vertelde de medewerker van Sagemcom mij hoe hun met de firmware omgaan: Delta of een klant ontdekt een bug, Delta rapporteert deze aan Sagemcom, zij ontwikkelen een nieuwe firmware versie, Delta analyseert deze, wanneer alles is goedgekeurd zal de update pas naar de eindgebruikers worden gepusht.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb geen zin om weer een dure router te moeten aanschaffen met het risico dat die alsnog minder functioneert dan het wifi-modem. Ik heb al zo'n stuk om 4 routers in mijn bezit...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                          Ik heb geen zin om weer een dure router te moeten aanschaffen met het risico dat die alsnog minder functioneert dan het wifi-modem. Ik heb al zo'n stuk om 4 routers in mijn bezit...

                          Reageer


                          • #14
                            marijnvdgruiter Heb je ook gelezen dat ik schreef: zet de DHCP-server in je modem uit en gebruik die van de Pi-hole?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              marijnvdgruiter Heb je ook gelezen dat ik schreef: zet de DHCP-server in je modem uit en gebruik die van de Pi-hole?
                              Ja ik heb het gelezen en ik heb er ook op geantwoord. Delta heeft de opties voor DHCP dichtgetimmerd dus deze kan ik niet aanpassen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X