Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Train spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Train spam

    Hoe werkt het trainen van spam? Is het toevoegen van mijn e-mails (.msg) aan het train-program voor de algehele vreugde van alle spamfilter-gebruikers of alleen voor mijn persoontje ? Want ik ga daarnaast ook nog dat e-mailadres van die spam in mijn blacklist zetten. Het laatste helpt, denk ik, niet zoveel want dat e-mailadres is allang weer uit de lucht maar toch... Of zeggen jullie: gebruik alleen dat train program maar ? Die blacklists hebben toch niet zoveel zin...

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Hoe werkt het trainen van spam?
    Zeelandnet maakt gebruik van SpamExperts - kijk even op hun pagina @ https://kb.spamexperts.com/29942-inc...42-report-spam
    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Is het toevoegen van mijn e-mails (.msg) aan het train-program voor de algehele vreugde van alle spamfilter-gebruikers of alleen voor mijn persoontje ?
    Voor de Enterprise versie van het programma geldt dat wel. Voor individuele accounts zou dat een individuele zaak kunnen zijn (voor het geval SPAM geen SPAM is).

    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Want ik ga daarnaast ook nog dat e-mailadres van die spam in mijn blacklist zetten.
    Dat heeft geen zin omdat juist die info willekeurig is toegevoegd in het SPAMbericht. SpamExperts kijkt iets verder in de berichtkop en traceert via het server IP de technische afzender.

    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Wanneer je de Outlook add-on installeert krijg je er weer een button bij, het is te hopen dat hij ook daadwerkelijk werkt.


      Info Outlook add-on

      Er schijnt ook nog een derde meld-mogelijkheid te bestaan :

      Spam melden via een forward
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door driepinter; 21 Mar 2019, 13:39.

      Reageer


      • #4
        Hallo driepinterKlik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Invoegtoepaasingen.jpg Bekeken: 1 Grootte: 96,2 Kb ID: 173154

        Reageer


        • #5
          Het schijnt (spam trainen) ook nog te kunnen met een app :

          https://www.spamexperts.com/nl/mobileapp

          Hostname = spamfilter01.delta.nl
          Bijgevoegde bestanden
          Laatst bewerkt door driepinter; 7 Apr 2019, 11:26.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X